Skip to main content

Hi,

Wij hebben thuis een Kobo E-Reader die alleen met 2.4GHz netwerken kan verbinden. Nou is onze Wi-Fi niet meer te vinden dus ik ging er vanuit dat 2.4GHz uit stond. Niets bleek minder waar.

Ook heb ik gekeken of ik de extra Wi-Fi optie aan kon zetten van eerst alleen 2.4GHz, vervolgens van beiden aanzetten om te kijken of er nu eens een 2.4GHz verbinding mogelijk was. 
Nog steeds wordt ons netwerk niet gevonden.

Ook heb ik zitten spelen met de 2.4GHz instellingen met de kanalen en bandbreedte, maar ook dat mocht niet baten. 

Zie hieronder de SSID’s van mijn telefoon (JvG69 en ExtraWiFi) 



Zie ook de Experia V10A instellingen (Ook met Channel op ‘auto’  of 11,zonder resultaat) (Ook met Bandwidth op 20/40 geprobeerd, zonder resultaat) (Ook met Steering uit gezet geprobeerd, zonder resultaat)
 


Waarom is het gewoon ​​​​onmogelijk om een 2.4GHz verbinding te krijgen?

Met vriendelijke groet,
iSuez​​​

Bij extrawifi de 5ghz uitzetten en alleen de 2.4ghz aanhouden. Daarna e reader verbinden met de wifi gegevens bij 2.4 extra.


Ik zou ook Wifi stearing uitzetten in de extra Wifi opties en ook zoals iemand al aangaf de 5Ghz extra Wifi uitzetten dan zou je hierna makkelijker gebruik moeten kunnen maken van de 2.4Ghz wifi band. 


Beste Bruistablet en Cappuccino, 

Beiden opties heb ik ook geprobeerd. 

 

Zodra ik 5GHz uitzet, is de WiFi gewoon helemaal niet vindbaar. Zowel in mijn telefoon niet als in de Kobo E-reader. 

 

Met het uitzetten van de steering, is er geen verschil.

 

Groet, 


Hoi @iSuez ,

Ik lees dat het bij meer mensen de Extra WiFi vd V10a niet (meer) werkt.Of dat een structueel probleem is weet ik niet.

Wat je kunt proberen is om de 5GHZ extra wifi een andere naam te geven, maar wel aan te laten staan.Mogelijk heeft dat effect.


Beste Martijn,

Ik heb dit nu ook net geprobeerd, en alleen de 5GHz SSID komt tevoorschijn. 
De 2,4GHz is nergens te bekennen helaas. 

Bedankt voor de tip maar helaas werkte dit ook niet.

 

Groet,
 


Wat als je zowel 2.4GHZ als 5GHZ een andere naam geeft, heeft dat effect?

 



 


Helaas...


Jammer...

Als je je profiel invult kan een moderator kijken welke opties er nog zijn.


Al in de weer geweest met reset procedures? Zo niet probeer dan eerst eens om in de v10a in de wifi instellingen wifi defaults knop te gebruiken en te saven. 

Herstart de v10a  na een min of 10 en voer na herstart  een fabrieksreset uit via het reset gaatje aan de achterzijde. 

Als het modem nu weer terug is voer dan opnieuw alle wifi namen en passwords in zowel voor de gewone wifi als de extra 2.4.

Die wifi defaults is van belang als eerste stap omdat KPN na een normale fabrieksreset alle wifi gegevens terugzet vanuit een database vanuit de gedachte dat je na een fabrieksreset alsnog weer eenvoudig kunt verbinden op basis van de laatst ingestelde wifi namen.

Deze wifi defaults actie wist dus eigenlijk alle laatst opgeslagen info. Mogelijk zit hier een fout in waardoor het 2.4Ghz extrawifi signaal niet wordt uitgezonden.


Hoi @iSuez, welkom bij ons op het forum. Dat is wel gek inderdaad! Heb je de laatste tips van BruisTablet ook al kunnen proberen? Dat is ook waar ik benieuwd naar ben. Het resetten van het modem wordt hier beschreven: 

Â