Skip to main content
Vraag

KPN Experia Box V10A omruilen voor een KPN Box 12

• September 24, 2026
  • 18 reacties
  • 143 keer bekeken

Na 10 jaar trouwe lid. Tv internet en 2 tel abonnemenr. Niet in de gaten dat ik het abonnement niet meer aangepast of verlengd had de afgelopen 6 jaar. Dus nu oude apparatuur terwijl inmiddels 1gb internet heb die nu niet goed gebruikt kunnen worden. Voor mijn verhuizing had ik een v12 modem destijds gekregen, maar die gaf toen bugs. Is omgeruild voor een v10a. Nu 5 a 6 jr verder heb ik 1 gb internet maar mag de v12 niet meer hebben. Is toch bizar. Moet je rare dingen met de 10 gaan doen voordat je een 12 krijgt. Kom op kpn! 

18 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 25, 2026

Kan je toelichten waarom je met de v10a de volle snelheid niet kan benutten? Het modem kan die snelheid wel aan!!

JanD
Wijsgeer
  • September 25, 2026

Beste ​@Willem2203 de V10a krijgt binnenkort zelfs een update, zie de rubriek product updates.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2026

Zwaar verouderde techniek heeft geeneens wifi 6

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2026

Via wifi wat tegenwoordig het meest gerbuikt wordt kan die deze snelheid bij lange na niet aan. De V12 al een stuk beter. Dus je betaald flink maar krijgt apparatuur die er niet mee overweg kunnen! 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 25, 2026

Je betaald voor een verbinding tot en met het modem. Wat daarna komt is voor jezelf. Een goed setje wifipunten kopen dus!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2026

Tuurlijk niet ook voor de apparatuur.

JanD
Wijsgeer
  • September 25, 2026

Beste ​@Willem2203 als de modem niet defect is wordt deze niet vervangen, zou de modem wel defect zijn krijg je weer een V10a, dus dat schiet niet op.

Wat ik eerder schreef, de V10a krijgt binnenkort een update of heeft de update al ontvangen.

Wat ​@Joep1965 ook al schreef, wifi is je eigen verantwoordelijkheid.

KPN is verplicht je op 1 bekabelde pc de afgesproken snelheid te leveren.

Niettemin doet KPN er veel aan om te helpen met goede wifi, zie daartoe de MijnKPN App en de kennisbank binnen dit forum.

Succes.

rvk01
Slimmerik
  • September 25, 2026

Ze adverteren wel met “snel” wifi. En als je super wifipunten neemt dan hebben die wifi 6 (voor nieuwe klanten). Dan is het een beetje raar dat de “vaste router” nog wifi 5 heeft. Maar als je die besteld met een Box 10a dan zullen ze je wel Superwifi 1 punten (met wifi 5) opsturen.

Hoe lang moet het duren voor bestaande klanten (b.v. 15+ jaar klant) voordat die over mogen naar wifi 6 (met nieuwe router en superwifi 2 punten)?????????

JanD
Wijsgeer
  • September 25, 2026

Beste ​@rvk01 SW#1-punten bestaan niet meer, kan KPN dus ook niet meer leveren en de ondersrteuning van de SW#1 stopt ook binnenkort.

rvk01
Slimmerik
  • September 25, 2026

Beste ​@rvk01 SW#1-punten bestaan niet meer, kan KPN dus ook niet meer leveren en de ondersrteuning van de SW#1 stopt ook binnenkort.

Helemaal tijd dan voor KPN om oude routers met alleen wifi 5 op verzoek om te wisselen voor een met wifi 6.

Wat gebeurd er als iemand superwifi besteld met een 10a? Die kunnen dan niet goed samenwerken en dan doen de superwifi dus alleen standalone hun werk. Lijkt me niet optimaal.

JanD
Wijsgeer
  • September 25, 2026

Wat gebeurd er als iemand superwifi besteld met een 10a? Die kunnen dan niet goed samenwerken en dan doen de superwifi dus alleen standalone hun werk. Lijkt me niet optimaal.

Beste ​@rvk01 dan wordt inderdaad geadviseerd de wifi op de modem uit te schakelen, net als bij de V10 zonder a.

rvk01
Slimmerik
  • September 25, 2026

En dan mag de klant er een tweede of derde superwifi punt bij huren om goede dekking te hebben…. leuk 🤓😂

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

En ja kom ik hier weer om de hoek ,  1.5 jaar geleden heeft kpn mijn V10 omgeruild tegen een Box 12.

Ik had gebeld naar helpdesk en het uitgelegd, dat zowel onze laptop's en mobiele telefoons zowieso toen al met wifi 6 werkte.

En het was eigenlijk zo gepiept.

En wat zegt KPN er over:

Wifi 6: Wat is het en ben jij er klaar voor? | KPN

Wifi 6: wat is de status en wat zijn de mogelijkheden van deze nieuwe generatie? | KPN Zakelijk

Zolang KPN nieuwe klanten een playstation 5 of een switch 2 kado kan doen, ( wat in feite een slapende klant betaald) mag KPN best wel een keer een V10 omruilen tegen een Box 12

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2026

Ja dus moet gewoon ook vwb veiligheid

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2026

Kpn helpdesk ik hoor niks?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 25, 2026

Dit is ook niet de helpdesk 😉. 

JanD
Wijsgeer
  • September 25, 2026

Dit is een forum voor en door klanten en géén helpdesk van KPN ​@Willem2203 , daarvoor kun je bellen met 0800 0402 onder kantoortijd of via FB, X en Insta.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2026

Nee Joep je geeft wel al meer dan 10 jaar het advies in het straatje van Kpn. Hmm zou die daar werken zoals meer mensen die behoorlijk kpn gezint reageren op dit forum. Trolls