Skip to main content
Beantwoord

KPN Experia Box V10A: Wifi blokkade wijzigen lukt niet

• May 20, 2025
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

Bart_2020
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Sinds ongeveer 1 mei zit op de Experia v10A de firmware V10A.C.25.03.04 en zijn de “oude
“ gegevens actief. Dit weekend wilde ik een andere telefoon toegang geven tot het WiFi netwerk, echter  de lijst “toegestane apparaten”   is leeg en toevoegen is niet mogelijk.

De oude configuratie lijkt actief. (de andere telefoon krijgt geen toegang) Maar wijzigen is niet mogelijk.

“Verwijder alles” en de knop “voeg toe” bied geen soelaas.

Als ik de WiFi afscherming uitzet werken de apparaten naar behoren, echter niet de gewenste situatie.

Hoe krijg ik de toegestane WiFi apparaten lijst weer actief ?

Beste antwoord door Maja van KPN

Vanuit verder onderzoek door een achterliggende afdeling is er geen oplossing gevonden voor dit probleem. Omdat de functie wel van belang is voor ​@Bart_2020 is zijn modem vervangen en met dit nieuwe modem werkt alles weer naar behoren 😊

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• May 20, 2025

Dat werkt op dit moment niet. Dat is een bekende bug. Je zult gewoon af moeten wachten totdat het gerepareerd is.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Bart_2020, wat zuur dat je hier tegenaan loopt 😕

MAC Filtering werkt inderdaad niet goed in deze versie. Je kan echter nog een volledige reset proberen aangezien er een kans bestaat dat het daarna werkt om het in z'n geheel opnieuw in te stellen. Mocht dat niet werken dan hoor ik het graag, dan kunnen we even nadenken over verdere stappen om het bij jou weer werkend te krijgen!

Bart_2020
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Hallo ​@Maja van KPN,  ik heb een reset uitgevoerd via het reset gaatje. (30 seconden is wel lang)

Het modem wachtwoord was weer standaard, echter kan de WiFi afscherming nog steeds niet activeren. De WiFi instellingen WPA2, wifinaam, wifiwachtwoord komen weer terug van het beheersysteem.

Het modemwachtwoord, DHCP leases, WiFi tijdschema en dergelijke heb ik weer in moeten stellen. Een back-up restoren,  zoals bij de oude firmware is blijkbaar niet meer mogelijk.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Jammer ​@Bart_2020, maar het was het proberen waard. 

Ik stuur je even een privébericht met een aanvullende vraag!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Bart_2020, zou je je privébericht nog even willen bekijken? 🙂

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 28, 2025

Vanuit verder onderzoek door een achterliggende afdeling is er geen oplossing gevonden voor dit probleem. Omdat de functie wel van belang is voor ​@Bart_2020 is zijn modem vervangen en met dit nieuwe modem werkt alles weer naar behoren 😊

• Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Hi ​@Maja van KPN,

Ik zit met hetzelfde probleem, al ben ik op papier een klant van Youfone. Wat zou in mijn geval de beste route zijn om deze situatie te addresseren denk je?

• May 29, 2025

Hi ​@Maja van KPN,

Ik zit met hetzelfde probleem, al ben ik op papier een klant van Youfone. Wat zou in mijn geval de beste route zijn om deze situatie te addresseren denk je?

Krijg je bij Youfone dezelfde KPN firmware? V10A.C.25.03.04 dus?

Je moet daarvoor bij Youfone zijn. Niet bij KPN. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@pm020, balen dat jij hier ook tegenaan loopt 😕

Aangezien je geen klant bent bij KPN maar bij Youfone, kan ik weinig anders doen dan je aanraden om dit aan te kaarten bij Youfone. Ik ben niet bekend met de processen daar, maar doe de voorzichtige aanname dat het voor de klantenservice van Youfone ook mogelijk zal zijn om iets als dit op te laten pakken door de technische dienst!

• Nieuwkomer
  • May 29, 2025

@Marlon92 Ja, Youfone en KPN gedragen zich tav. netwerk stuctuur hetzelfde, voor zover ik heb kunnen waarnemen.