Skip to main content
Beantwoord

KPN Experiabox V10 vervangen i.v.m. terugkerend packet loss

• April 24, 2025
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik ervaar ernstige problemen met mijn internetverbinding via een bekabelde aansluiting op mijn Experia Box V10. Tijdens het gebruik van cloud gaming (GeForce NOW) krijg ik structureel meer dan 800 gevallen van packet loss in slechts enkele minuten speeltijd.

Ik heb al het volgende uitgesloten:

• Bekabelde verbinding direct naar de router, zonder tussenkomst van powerline-adapters of switches
  • SuperWifi 2 tijdelijk losgekoppeld
  • TV in DMZ geplaatst
  • UPnP ingeschakeld
  • Alternatieve ethernetpoort en kabel getest

Ondanks deze maatregelen blijft het probleem aanhouden.

Ook bij een pingtest via een ander bekabeld apparaat zie ik terugkerende packet loss.

Ik vermoed dat het probleem bij de Experia Box V10 of de aansluiting op jullie netwerk ligt.

Mijn verzoek: kunnen jullie mijn modem vervangen door een KPN Box 12, zodat ik dit verder kan uitsluiten?

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord door XS4-Arjan

Hallo ​@Altijdmaarweereennaamverzinnen , 

Komt die packet loss alleen voor bij GeForce Now, of ook op andere platforms? Als je zaken wil uitsluiten, zal je de hele keten kritisch moeten bekijken, dus ook de ’andere kant’.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hallo ​@Altijdmaarweereennaamverzinnen , 

Komt die packet loss alleen voor bij GeForce Now, of ook op andere platforms? Als je zaken wil uitsluiten, zal je de hele keten kritisch moeten bekijken, dus ook de ’andere kant’.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 24, 2025

Beste ​@Altijdmaarweereennaamverzinnen zet s.v.p. DMZ meteen uit anders krijg je problemen met het securitycenter van KPN omdat je de integriteit van het netwerk in gevaar brengt en sluiten ze je (tijdelijk) af totdat je het opgelost hebt.

Welke firmwareversie heeft jouw modem?

• April 24, 2025

Misschien nog van belang, wat voor verbinding heb je, DSL of glasvezel ?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 28, 2025

Hi ​@Altijdmaarweereennaamverzinnen,

Ik zie dat er vanuit de community al wat informatie is gegeven en vragen zijn gesteld, zou je die nog willen beantwoorden zodat we verder met je mee kunnen denken? 

Hoi ik was op vakantie. Ik heb dsl en de packet loss lijkt alleen bij GeForce Now voor te komen. Ik sluit nu m’n iPad aan op de tv als soort van tussenoplossing. Ik begrijp na wat uitzoeken dat een andere router meestal niet wordt toegewezen. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 2, 2025

Hoi ik was op vakantie. Ik heb dsl en de packet loss lijkt alleen bij GeForce Now voor te komen. Ik sluit nu m’n iPad aan op de tv als soort van tussenoplossing. Ik begrijp na wat uitzoeken dat een andere router meestal niet wordt toegewezen. 

Alléén defecte modems worden vervangen ​@Altijdmaarweereennaamverzinnen 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Oh lekker ​@Altijdmaarweereennaamverzinnen, ik hoop dat je een fijne vakantie gehad hebt!

Aangezien het alleen bij GeForce Now voor lijkt te komen, is me daarmee wel duidelijk dat dit niet bij het modem zelf lijkt te liggen. Het vervangen van het modem zal dan ook geen verschil gaan maken, we vervangen deze alleen als er echt wat mis is met het modem zelf. 

Ik wil je aanraden om eens een kijkje te nemen op de supportpagina en/of de community van NVIDIA: NVIDIA support  Ik zie dat daar op de community vaker dit soort vragen gesteld worden, en mocht je er daarmee niet uitkomen dan hebben ze ook een klantenservice. 

Laat je hier even weten of je het via die weg op hebt kunnen lossen en zo ja, hoe dan? 🙂