Skip to main content
Antwoord

KPN heeft niet door dat de installatie is gelukt

• August 30, 2025
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik heb sinds anderhalve week internet en tv van KPN. Direct op de dag dat het kon heb ik mijn eigen router aangesloten en alles werkt als een trein. De Experiabox is nog niet uit de doos geweest.

KPN blijft mij maar herinneringen sturen dat mijn aansluiting gereed is en dat ik de apparatuur kan aansluiten. Maar dat heb ik dus allang gedaan.

Ik denk dat het komt doordat ik de Experiabox niet gebruikt heb.

Ik wil weten of ik het zo kan laten of dat ik hierdoor later nog in de problemen kom?

Beste antwoord door TDN

Ja, je moet de KPN modem even aansluiten om de aansluiting gereed te melden. Of iemand van KPN moet het handmatig doen. Als je KPN profiel van een Fritzbox gebruikt, hoeft het aansluiten van KPN modem niet.

Even een uurtje

5 seconden zijn voldoende.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 30, 2025

Dat klopt. Even een uurtje het modem van kpn er aan hangen en de oplevering kan worden afgerond. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 30, 2025

Ja, je moet de KPN modem even aansluiten om de aansluiting gereed te melden. Of iemand van KPN moet het handmatig doen. Als je KPN profiel van een Fritzbox gebruikt, hoeft het aansluiten van KPN modem niet.

Even een uurtje

5 seconden zijn voldoende.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 30, 2025

Ik heb telefonisch contact gehad met kpn via een terugbel afspraak. Maar de telefoniste kon nergens in haar systeem en optie vinden om de installatie gereed te melden. (En ze heeft echt overal gezocht)

Ze adviseerde me om gewoon af te wachten. Maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en toch maar even de Experiabox uit de doos gehaald. Deze een minuutje online gehad en weer opgeborgen. Kon dit geen uur zo laten (internet verslaafde tieners).

Bedankt voor jullie antwoorden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 2, 2025

Goedemorgen ​@uuid en bedankt voor jouw bericht :)
Fijn om te lezen dat je het probleem met behulp van de hier gegeven reacties hebt weten te verhelpen en top dat je dat hier ook nog even met ons hebt willen delen! Mocht je in de toekomst weer een keer wat input nodig hebben, dan weet je ons te vinden!