Skip to main content

Na de update door KPN Box 12 naar SGEJ10000528 werkt de KPN Home app niet meer. Inloggen op het modem gaat met veel traagheid gepaard. In deze woning zijn 6 bekabelde Experia WiFi versterkers geplaatst. Deze zijn na de update niet meer actief waardoor die WiFi verbinding op de 2e etage niet boven de 47Mbs! komt. Direct bij Box 12 komt de snelheid niet boven de 127,4Mbs. (Contractueel zou dit 200x200 moeten zijn. 
Streamen op de 1e en 2e verdieping is onmogelijk. Dat is nog tot daar aan toe. Echter is op de 2e verdieping de  technische ruimte geplaatst waar de zonneboiler, aansluiting zonnepanelen, warmtepomp en heatpipes geplaatst zijn. Deze apparatuur is volledig WiFi gestuurd per app op de telefoons/pads. Dit is nu niet meer mogelijk. Evenmin het uitlezen (real time) van de temperaturen  en waardes. Ook push alarmmeldingen komen niet meer door. Dit is essentieel voor het goed functioneren van de installatie alsmede, het allerbelangrijkste, de regelbaarheid en veiligheid. 
Reset modem (meerdere keren) biedt geen soelaas. 
Heb noodgedwongen jl. zaterdag een 5G modem geplaatst om de veiligheid van de technische installatie te kunnen blijven monitoren en bijregelen. 
Reeds meerdere keren contact gehad met de KPN servicelijn. Helaas zonder enig bevredigend resultaat. 
Nu steeds meer woningen worden voorzien van hoogwaardige, WiFi afhankelijke, domotica, meet en regelapparatuur voor warmtepompen etc. Is een betrouwbare WiFi verbinding een absolute ‘Must’, vergelijk het met onze watervoorziening. 
Kortom: Ik ben zéér ontevreden op dit moment met KPN en vind dat partij ernstig in gebreke blijft tov de contractuele verplichting welke zij met mij zijn overeengekomen. 

 

Admin: afgesplitst

Hoi @SwiMar, welkom hier. 

Met de KPN home app bedoel je de KPN Thuis app verwacht ik? Daar zie je helemaal niks meer op? Kun je deze verwijderen en opnieuw installeren? Werkt deze dan weer? 

Heb je de Experia Wifi's ook opnieuw opgestart? Maakt dat verschil? Want die horen gewoon te blijven werken. 

Ik snap dat je baalt. Tuurlijk wil je dat apparatuur blijft werken. Daarom hoop ik dat een van bovenstaande de oplossing biedt. Anders wordt het denk ik alle Experia Wifi's resetten en als nieuw installeren met de Thuis app. 

En als je echt veel domotica hebt en je wilt echt een stabiel netwerk dan is verbinden via de kabel nog altijd het beste. Wifi kan soms daar toch echt wel te gevoelig voor zijn helaas. 


Goede Middag Bart,

Ik bedoel idd de KPN Thuis app. Al datgene wat je aangeeft als oplossing heb ik geprobeerd. Meerdere keren zelfs zonder resultaat.

Uiteindelijk is het modem vervangen door een KPN Box 12 Vs SGEJ10000528. Deze helemaal opnieuw geïnstalleerd, De Experia versterkers idem. In het modem de diverse WiFi aansluitingen opnieuw van de juiste namen voorzien. Een hels klus met een huis vol domotica, maar…… Nu werkt het weer. Met 1 nadeel. In de KPN Thuis app, zie ik de namen van de verschillende WiFi modules niet terug. Alleen de MAC adressen. Niet handig, maar het is zo. 

Nu vertelde mij gisteren iemand dat een FRITZBox voor mijn gebruikseisen een beter alternatief zou zijn. Is dat zo?

Verneem het graag.


Veel apparatuur kun je ook bekabeld aansluiten. Als dat kan, doe dat dan ook. Dan ben je minder gevoelig voor WiFi problemen. Want ik voorspel u: dit zal vaker gebeuren. 

Één groot voordeel van een fritzbox is: daar rolt KPN geen updates voor uit. Updates installeren doet u zelf, op een moment dat het uitkomt.


Fijn dat het weer werkt. Een FRITZ!Box heeft wat meer mogelijkheden qua instellingen en dergelijke. Dus is ook maar weer net waar je voorkeur naar uit gaat.Â