Skip to main content

Alle instellingen in mijn modem zijn veranderd door waarschijnlijk een update van KPN. Ik had geen wifi meer. Deze met veel moeite weer aangekregen. Mijn inlog wachtwoord modem is veranderd (kan ik niet terugveranderen) en al mijn home apparaten zijn weg en automatisering werkt niet meer. Hoe kan ik de update ongedaan maken?  Ook kwalijk dat wachtwoorden zonder toestemming veranderd worden! 

Waarschijnlijk is het modem onbedoeld terug gezet naar fabrieksinstellingen. Je zal dan inderdaad alles opnieuw in moeten stellen. Ongedaan maken gaat niet lukken helaas. 

Hoi @Dottie, welkom op onze community! Ik zie dat Joep het al mooi samenvat, er is onlangs een update geweest voor onze V10 die het een en ander verandert. Meer informatie daarover kun je hier vinden:

Er zijn al veel meldingen over deze firmware versie die in veel gevallen helaas alle eigen instelling wegpoetst, ook bij een gewone herstart, dus niet alleen bij een volledige reset. Opnieuw instellen dus en hopen dat de V10 daarna niet meer uitgaat. 

inmiddels is het nu ongeveer 2 weken later na de upgrade (en totaal nieuwe GUI) van mijn V10 modem en ben ik uren bezig geweest om de portforwarding naar mijn foscam weer lopend te krijgen. Deze was ernstig van slag maar werkt nu weer via het lokale netwerk en de wifi. Dit is echter voor een bewakingscamera tamelijk onbelangrijk. Maar de belangrijke portforwarding voor bereik vanaf de smartphone is absoluut niet aan de praat te krijgen. Van alles al ingesteld en getest met diverse configuraties (linux/Windows/...). Met de Helpdesk en zelfs ServicePlus lang gebeld zonder enig resultaat te bereiken. Laatste aanwijzing van hen is overstappen naar de V12, dit zou soulaas moeten bieden, omdat inmiddels wel meer problemen op deze release kenbaar zijn gemaakt. Als ik docu probeer te vinden over de laatste release van de V10 blijkt deze een jaar oud te zijn (dus niets van de V10.C24.10.03) Bij navraag aan de HD blijkt dit ook nog niet beschikbaar te zijn! Helemaal bizar: wel upgraden maar de gebruiker geen docu bieden voor het oplossen van dit probleem. Daar zit ik dan met mijn snelle glasvezelnet….;-((

Laatste aanwijzing van hen is overstappen naar de V12

Dat zou nutteloos zijn. Want daar staat dezelfde firmware op. 

Kun je een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings zoals ze nu zijn?

Poorten forwarden is net als auto rijden: dat leer je niet door de handleiding van de auto te lezen. Want daar staat het niet in. Dat leer je door rijles te nemen. 

Beste Marlon,

ja, dank voor het V12 advies, dat leek mij ook al, goed om bevestigd te zien worden.

Ik heb een simpel bekabeld netwerk met ITV-box, PC en een bewakingscamera alles direct op het modem/router.

Portforwarding is ingesteld bij: Beveiliging>Portforwarding> volgens

-Service: FTP, Protocol: TCP, Internet IP: 86.85.236.xxx, Internet poort nummer: 40100, apparaat: de foscam gekozen , Doel IP: 192.168.2.4, Doel poort nummer: 88.

Intern kan ik via PC foscam (via 88) streamen en besturen. met WiFi idem. Vanaf phone inloggen krijg ik hetzelfde beeld als dat de camera uitstaat, met een foutmelding (rode 😵 op het External Address 

Tot zover voldoende info?

Hallo @teleur123 

Ik neem aan dat ip-adres 86.85.236.xxx jouw eigen publieke ip-adres is. Dat moet je daar niet invullen.

• Internet IP adres laat je leeg. Hier hoef je alleen iets in te vullen als je wilt instellen dat je interne apparaat maar vanaf één ander IP adres te benaderen is. Bijvoorbeeld, als je een specifieke verbinding zou willen leggen tussen je werk en je thuiscomputer. 

bron: Kennisbank --> Modems met KPN software: Port Forward instellen

Hallo Ruud,

bijzonder…. maar dat is inderdaad de oplossing.

Zeer bedankt voor je snelle reactie! Scheelt een hele hoop werk en gedoe met en nieuwe V12.

Deze laat ik nu maar voor retour staan….😅

Reageer