Skip to main content

Hallo,

 

Waarom kan ik geen V10A krijgen nadat deze defect is geraakt.

De KPN winkel scheept mij af met een V10,

Via de klanten service krijg ik ook een V10 opgestuurd.

 

Mvg,

een ongelukkige klant...

Tja, u krijgt wat er op dat moment op voorraad is. En daar zult u het mee moeten doen.


Afschepen??? De v10 is het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad!!


Afschepen??? De v10 is het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad!!

Maar de v10a heeft natuurlijk wel een paar dingetjes die de v10 niet heeft. 

Zo werkt deze samen met de WiFi versterkers. En hij heeft Parental Control…

Als de v10a altijd goed bevallen is en je gebruikt die functies, dan is de v10 een stap achteruit.


Maar ja, toch vreemd dat er opeens weer vele V10's en V10A's worden geleverd terwijl dit tot voor kort bijna altijd de box 12 bleek te zijn.

Maar erg is het vaak niet, ook ik geef wel de voorkeur voor de V10🙂


Daar heb je natuurlijk een punt @Nick83 . Het is iets wat ik inderdaad niet gebruik. 


De V10 zal best een goede modem zijn.

Maar ik wil b.v. graag de verbindingen beheren van de kinderen. 

Deze V10 is hier niet geschikt voor. De V12 schijnt ook geen beheer mogelijkheden te hebben.

Ik zou naar de Fitzbtix kunnen overstappen maar dan moet ik gaan betalen.

Als KPN me nu een V10A kan leveren dan blijft het zo als het was en ben ik weer tevreden.

 

 


@Harmsjan

Kunt u aangeven welke functie in de v10A u gebruikt voor het beheren van de verbindingen?

Is (was) dat toevallig Access Control?


@Radioman 

 

Ja ik geloof dat dat het was. 

Ook kon ik de wifi uitzetten op bepaalde tijden.

 


@Harmsjan

De optie  “Access Control”in de v10A is sinds firmware versie v5.00.56_build503 verwijderd omdat deze niet goed werkte en er ruimte nodig was voor de MESH implementatie.

U kunt dit nalezen in onderstaand topic link

Daarin wordt ook verteld dat de optie terug komt maar daarvoor is nog geen datum bekend.

Ondertussen is KPN ook gestart om alle modems dezelfde userinterface en zoveel mogelijk dezelfde functionaliteit te geven. (zie onderstaand topic link)

De verwachting is dat ook de V10 die functionaliteit (gelijkend Access Control) dan ook gaat krijgen, alleen is er nog geen datum wanneer dat beschikbaar komt.

Dit geldt ook voor de functie om WiFI op bepaalde tijden aan en uit te zetten.

Ja , u heeft gelijk dat er momenteel verschil zit in functionaliteit, maar KPN werkt er hard aan om dat dus voor alle modems gelijk te trekken.


Die nieuwe interface wordt mee begonnen op de v12. Voordat de v10 aan de beurt is zal men geruime tijd verder zijn.

Deze nieuwe interface heeft alle functies van alle voorgaande modellen modems.