Skip to main content
Vraag

KPN Service Plus i.c.m. FRITZ!Box stopt. Wat nu?

• September 9, 2025
  • 16 reacties
  • 390 keer bekeken

Hi,

Ik kreeg gisteren het volgende bericht van KPN:

"Je hebt een internetabonnement van ons met een FRITZ!Box modem als extra optie. Daar zit nu onze dienst KPN ServicePlus bij. Op 15 oktober 2025 stoppen we met deze gratis dienst."

Betekent dit dan ook dan de uitgebreide technische kennis die deze KPN medewerkers hadden, en de tijd die ze namen voor een oplossing ook niet meer beschikbaar zal zijn?

Hoe gaat de "standaard" klantenservice om met problemen bij klanten met Fritzbox zoals Internet, Wifi, Configuratie?

Slim om te zeggen dat dit een gratis dienst is, zodat de prijs niet aangepast hoeft te worden. Terwijl dit wel als combinatie werd aangeboden.

De prijs die je nu betaald voor huur van de Fritzbox + de uitgebreide support, wordt dus gedowngrade naar enkel de huur van de Fritzbox?

16 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 9, 2025

Had je KPN of XS4ALL ?
--
Edit: Ik zie inderdaad dat ze het ook van de website hebben gehaald.
Er stond namelijk altijd:-, onder de specificaties:

• € 2,50 voor de Fritz!box als huur.
  • € 5,00 voor Service+

Totaal: € 7,50

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 10, 2025

Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar dat het nu helemaal stopt is wel erg jammer. Maar ergens was dat ook wel te verwachten. 

Sinds 12 november 2024 was het niet meer mogelijk om KPN Service Plus aan te schaffen voor nieuwe klanten: 

Vervolgens is er tijdens de vernieuwde combivoordelen van 4 februari 2025 wel weer een nieuw soort KPN Service Plus geïntroduceerd, welke alleen maar voorrang geeft op de reguliere klantenservice. Geen losse technische klantenservice meer. 

En doordat de volume nu afnam, zijn de er nu helemaal mee gestopt. Ook voor bestaande klanten. Jammer, maar wel ergens te verwachten. Ik denk dat je nu inderdaad weer gebruik moet maken van de reguliere klantenservice, welke weer geen support geeft bij eigen routers. 

Hopelijk dat een moderator daar duidelijkheid over kan geven, misschien dat ze die procedure (ook) wijzigen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 10, 2025

Het is gewoon een leugen van KPN dat het een gratis dienst was, je moest er altijd €5 per maand voor betalen als losse dienst of i.c.m  met een FB. ​@NickLB 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 10, 2025

Bij de veelgestelde vragen staat nog: 

Kan ik de KPN-servicetools gebruiken met de FRITZ!Box

Nee. De KPN-servicetools zijn ontwikkeld voor de Experia Box. De FRITZ!Box beschikt over veel meer instellingen. Daarom kunnen wij je beter telefonisch helpen. Met KPN Service Plus krijg je altijd de beste hulp. Makkelijker voor ons en voor jou.

https://www.kpn.com/internet/fritzbox?page=1

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 10, 2025

Had je KPN of XS4ALL ?
--

• € 5,00 voor Service+

Maar ik zie nu een spectaculaire prijsverlaging staan: 

7,49

Wat kost de FRITZ!Box?

FRITZ!Box toevoegen aan je abonnement

Stel je eigen abonnement samen

Voor € 7,49 per maand stel je een eigen abonnement samen van minimaal 6 maanden.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 10, 2025

Bij de veelgestelde vragen staat nog: 

Kan ik de KPN-servicetools gebruiken met de FRITZ!Box

Nee. De KPN-servicetools zijn ontwikkeld voor de Experia Box. De FRITZ!Box beschikt over veel meer instellingen. Daarom kunnen wij je beter telefonisch helpen. Met KPN Service Plus krijg je altijd de beste hulp. Makkelijker voor ons en voor jou.

Dag ​@Noordzee , dat laatste gedeelte is inmiddels verwijderd:

En er staan meer vreemde dingen op die webpagina:

Lenen is “om niet”, daar € 7,49 per maand voor betalen is huren, geen lenen!

Bij kapot gratis een nieuwe? Hoe verzinnen ze het!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Had je KPN of XS4ALL ?
--

• € 5,00 voor Service+

Ik heb altijd KPN gehad. Wel mooi dat je die specificatie van het bedrag nog hebt.

Dus de prijs voor de huur wordt wel erg extreem op die manier.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 10, 2025

Ik heb altijd KPN gehad. Wel mooi dat je die specificatie van het bedrag nog hebt.

Gewoon opzeggen en terugsturen dat ding, beter koop je er zelf een Fritz!box.
Na ongeveer drie jaar heb je hem terug verdiend, en nu de service+ er toch uit is hoef je het daar niet meer voor te doen bij KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Na ongeveer drie jaar heb je hem terug verdiend, en nu de service+ er toch uit is hoef je het daar niet meer voor te doen bij KPN.

Ja precies, waarschijnlijk zal het antwoord bij problemen zijn: "Daar kunnen we u niet mee helpen want we kunnen niet in het modem kijken".

Fritzbox is geen AX model, dus ook nog niet eens de nieuwste met Wifi 6 (voor zover je daar profijt van hebt).

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 12, 2025

Hoi ​@NickLB ,

Ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn, maar het klopt niet helemaal. KPN ServicePlus kostte los €5 per maand. Wanneer je echter koos voor het huren van een FRITZ!Box voor €7,49 per maand, kreeg je ServicePlus daar automatisch en kosteloos bij.

Als jij de fritzbox bij ons huurt krijg je daar ondersteuning op.  Helaas niet meer op eigen hardware. Die dienst stopt inderdaad.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Als jij de fritzbox bij ons huurt krijg je daar ondersteuning op. Helaas niet meer op eigen hardware.

@Erwin van KPN Die ondersteuning is door de reguliere klantenservice en dus alleen als je ‘m huurt? Stel je hebt een Fritzbox gekocht, bieden ze geen ondersteuning?

Hopen dat dat goed gecommuniceerd wordt. Mijn ervaring is dat als de klantenservice hoort dat je eigen hardware gebruikt, ze meteen stoppen met meedenken en het ‘je eigen verantwoordelijkheid’ is. Helemaal te begrijpen natuurlijk, maar kan nu verwarring veroorzaken. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Ik heb nog steeds een XS4ALL abonnement bij KPN. Dit ‘abonnement’ is in leven geroepen om zoveel mogelijk XS klanten te behouden toen XS helemaal door KPN werd ingelijfd. Velen hebben afscheid genomen, anderen, waaronder ik zijn gebleven en ‘ingevaren’ bij KPN. Om alle voorzieningen die van toepassing waren bij XS4ALL te behouden heeft KPN dit  ‘XS4ALL abonnement’ opgezet en dit is nog steeds inclusief de Fritz!Box én ServicePlus, Dat lijkt mooi maar je komt binnen dit abonnement niet van afzonderlijke onderdelen af. Ik wilde bijvoorbeeld graag de Fritz!Box inleveren, evenals ServicePlus en dat hopelijk tegen een lager maandbedrag. Helaas, dat bleek niet mogelijk. Mijn abonnement is dus nog steeds incl. ServicePlus en dat zal (zonder opzegging) ook zo blijven. Blijf het jammer vinden dat ik bepaalde onderdelen van mijn XS abonnement niet ‘UIT’ kan zetten tegen lagere abonnementskosten. 

Nu Service Plus vervalt overweeg ik de FRITZ!Box huur op te zeggen. Deze staat nu bij ‘Extra internetopties’, welke ik kan uitschakelen. Echter, krijg ik dan alsnog een ExperiaBox (welke normaal ‘gratis’ wordt meegeleverd) of moet ik zelf een modem regelen?

• September 17, 2025

Nu Service Plus vervalt overweeg ik de FRITZ!Box huur op te zeggen. Deze staat nu bij ‘Extra internetopties’, welke ik kan uitschakelen. Echter, krijg ik dan alsnog een ExperiaBox (welke normaal ‘gratis’ wordt meegeleverd) of moet ik zelf een modem regelen?

Ja. Dan krijg je een Experiabox of KPN Box opgestuurd. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Ja. Dan krijg je een Experiabox of KPN Box opgestuurd. 

En waar ligt het aan wat je opgestuurd krijgt?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Het is op eigen risico. Ik had er ook eentje gekocht, maar helaas was de DSL zwaar instabiel. Reset, mocht niet baten, en de problemen bleven met uitval als gevolg. De 7590 AX vanuit KPN werkt prima.