Skip to main content

Hallo,

ik heb een Fritz!box 5590 XGS-PON gekocht en die wil ik aansluiten op een eigen ONT

ik heb een XGS-pon aansluiting 

en heb gelezen dat je dan het modem id moet aangeven op de pagina voor een eigen ONT.

Vrije ONT keuze

maar als ik dat probeer en inlog met mijn KPN-id krijg een foutmelding (Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.)

Maar ik ben verbonden met het KPN netwerk?

en als ik het op de telefoon probeer verbonden met Wifi ook dezelfde melding

Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

alvast bedankt voor de hulp

Gebruikt u het MijnKPN account waarop ook uw thuis abonnement gekoppeld staat? Er zijn niet meerdere thuis abonnementen gekoppeld? 


@Nick83

ik gebruik het MijnKPN account waar mijn thuis abonnement aan gekoppeld is, en als ik bij mijn producten kijk is er maar 1 thuis abonnement aan gekoppeld.

 


Heb je wel de originele KPN modem/router gekoppeld aan de glasvezelkast @RvE73 ?

Ik krijg gewoon onderstaand beeld te zien als ik zou willen wat jij wilt:

 


@N.N. 

ja ik heb het originele modem van KPN de Box12 nog gewoon aangesloten op de glasvezel aansluiting 

en voor de rest nog niks gedaan met de Frits!Box


Welk glasvezelkastje heeft u?


@Nick83 

Dit is mijn glasvezelkastje 

 


Hoi @RvE73 . Kloppen de gegevens in je profiel?  

 


@Erwin van KPN 

hallo Erwin, 

de gegevens in mijn profiel kloppen

dus ik vind het raar dat ik niet de pagina van de servicetools kan openen


Hallo,

ik ben erachter gekomen waarom het niet werkte 🤔

ik had op mijn Mac Privédoorgifte aanstaan,

een veiligheid van Apple voor internet verkeer.

en dan werkt de website voor Vrije ONT keuze dus niet

(Dus Misschien als meer mensen hier problemen mee hebben en dit aan hebben staan als ze een Apple apparaat hebben, eerst uitschakelen)

 

 

nadat ik het uitgezet heb zoals bovenstaande afbeelding, kwam ik meteen op de onderstaande site

 

Dus ik kan nu weer verder om mijn FRITZ!Box aan te sluiten 😀

allemaal super bedankt voor het meedenken en de support die jullie gegeven hebben! 😉


Hallo,

ik ben erachter gekomen waarom het niet werkte 🤔

ik had op mijn Mac Privédoorgifte aanstaan,

een veiligheid van Apple voor internet verkeer.

en dan werkt de website voor Vrije ONT keuze dus niet

(Dus Misschien als meer mensen hier problemen mee hebben en dit aan hebben staan als ze een Apple apparaat hebben, eerst uitschakelen)

 

 

nadat ik het uitgezet heb zoals bovenstaande afbeelding, kwam ik meteen op de onderstaande site

 

Dus ik kan nu weer verder om mijn FRITZ!Box aan te sluiten 😀

allemaal super bedankt voor het meedenken en de support die jullie gegeven hebben! 😉

`Fijn dat je hier zelf achter bent gekomen want ik heb hier nog nooit van gehoord ;-)

Ik markeer t als beste antwoord zodat we anderen hier ook mee kunnen helpen. Dank voor de update en veel plezier van je verbinding!!


 

 

`Fijn dat je hier zelf achter bent gekomen want ik heb hier nog nooit van gehoord ;-)

iCloud Private Relay is de eigen VPN dienst van Apple, logisch dat de servicetools niet werkt op VPN. Het vereist immer een KPN thuis adres.

Ik markeer t als beste antwoord zodat we anderen hier ook mee kunnen helpen. Dank voor de update en veel plezier van je verbinding!!

Ik vind dat is geen goed antwoord voor iemand de geen Apple producten heeft.


 

 

`Fijn dat je hier zelf achter bent gekomen want ik heb hier nog nooit van gehoord ;-)

iCloud Private Relay is de eigen VPN dienst van Apple, logisch dat de servicetools niet werkt op VPN. Het vereist immer een KPN thuis adres.

Ik markeer t als beste antwoord zodat we anderen hier ook mee kunnen helpen. Dank voor de update en veel plezier van je verbinding!!

Ik vind dat is geen goed antwoord voor iemand de geen Apple producten heeft.


Misschien is het mogelijk om de titel van het topic aan te passen met als toevoeging op Apple device zodat het duidelijk is dat het niet voor Windows is


Misschien is het mogelijk om de titel van het topic aan te passen met als toevoeging op Apple device zodat het duidelijk is dat het niet voor Windows is

De titel kan beter aangepast worden naar "KPN service voor aanmelden eigen ONT doet het niet bij VPN verbinding”

Je vraagt immers een oplossing voor een van jou zelfs gecreëerd probleem.


Misschien is het mogelijk om de titel van het topic aan te passen met als toevoeging op Apple device zodat het duidelijk is dat het niet voor Windows is

De titel kan beter aangepast worden naar "KPN service voor aanmelden eigen ONT doet het niet bij VPN verbinding”

Je vraagt immers een oplossing voor een van jou zelfs gecreëerd probleem.

Excuses TDN, ik wist niet dat die iCloud private relay aan stond, maar het is inderdaad beter om de titel aan te passen naar wat u zegt "KPN service voor aanmelden eigen ONT doet het niet bij VPN verbinding”


done.. :-)


Reageer