Skip to main content

Na vervangen van modem werkt kpn thuis app niet meer. (modem is V10a) 

Blijft volhouden dat beheerders wachtwoord niet goed is. Ik gebruik het wachtwoord waarmee ik in de webinterface gewoon in kan loggen.

Heb ook geprobeerd met wachtwoord achter op de sticker, maar die wordt ook afgekeurd.... 

Heb de app helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar blijft melding van verkeerd wachtwoord geven... 

 

Heeft u WiFi versterkers? Van KPN? 


Nee geen wifi versterkers, alleen modem en een paar switches. (en dan rest van netwerk) 

Voordat het modem gewisseld werd werkte het goed.

Heb het wachtwoord naar dezelfde van het vorige modem gewijzigd en kan via de webinterface gewoon weer inloggen. 


Dat de app het wachtwoord niet pakt is gek, @JWBokx. Heb je jouw nieuwe Experia Box ook al eens een reset gegeven en daarna de KPN Thuis app opnieuw geïnstalleerd? Op die manier zien beiden elkaar als nieuw, waarmee het inloggen wel weer mogelijk moet worden.


De experiabox is inderdaad al een paar keer gereset.

Heb de app van mijn mobiel helemaal verwijderd. 

Zelfs een keer voor verwijderen in Android alle data en cache leeg gemaakt. Toch lijkt het alsof er iets achtergebleven is.

 


Heb je het toestel ook al eens opnieuw opgestart tussen het verwijderen en opnieuw installeren in? Daarmee worden tijdelijke bestanden op het toestel ook overschreven, als het daar is achtergebleven kan dat daarmee verwijderd zijn.


@Jasper  Helaas helpt ook niet. 


Aaah wat stom... 🤪 

Blijkbaar zet het toetsenbord op mijn mobiel een spatie achter het wachtwoord... 😳

Tjonge jonge... 

Het werkt nu dus als ik de laatste spatie weghaal


Dat verklaart een hoop inderdaad! Dat was niet wat ik had verwacht, en daar zouden we niet snel achter gekomen zijn denk ik. Ik ben blij dat jij het vond, en dat het daarmee weer lukt om op de KPN Thuis app in te loggen 🙂


Ja is een 'slim' toetsenbord... 

Achter een leesteken als !? En dergelijke komt automatisch een spatie. 


Eigenlijk zou de app dit op moeten vangen. In een wachtwoord horen geen spaties. Dus de app kan eenvoudig checken of er spaties in voorkomen en daarbij vervolgens een waarschuwing geven. Dat er automatisch een spatie ingevoegd word bij het invoeren van een leesteken, dat gebeurt misschien wel bij meer klanten. 


@Nick83 helemaal  mee eens. En als programmeur zijnde probeer ik dat soort dingen te ondervangen. Ben alleen bang dat de programmeurs van de app dit nooit te horen krijgen. Ik vind het altijd heel verhelderend om als programmeur af en toe mee te kijken op een bij mijn programmatuur horend forum. Maar moet je daar wel tijd voor krijgen....