Skip to main content
Beantwoord

KPN Thuis app verliest management KPN Box 12 en KPN Box 12 verliest management van SuperWifi

  • 30 May 2024
  • 24 reacties
  • 271 keer bekeken

Tot mijn frustratie gaat het volgende nog steeds mis en is nog steeds onopgelost:

Mijn netwerk: KPN Box 12 + bedrade Superwifi2 + draadloze Superwifi1.

Met regelmaat verliest de KPN Thuis app (iPhone) het management over het netwerk. In twee varianten:
1) alleen de Box 12 is zichtbaar of
2) niets is zichtbaar, melding “Geen Experia box gevonden” oid.

In beide gevallen heb ik vervolgens geprobeerd om rechtstreeks in te loggen op het modem via mijn laptop. Je ziet dan overduidelijk dat ook het KPN Box 12 modem de superwifi's niet herkent. Hij ziet die als een regulier Ethernet apparaat. Of eigenlijk als meerdere Ethernet apparaten (zoals bij gebruik van een switch). Bijvoorbeeld zowel het bedrade Superwifi2 punt als een Chromecast Audio worden als bedrade Ethernet apparaten weergegeven.

Dan maar weer eens naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer.

Maar dat heb ik nou al zo vaak gedaan en ben ik zo beu. Als er iets met Wifi is dan kan ik met een beetje mazzel in de app kijken wat er mis is, maar met een beetje pech (=vaak) dus niet en ga ik maar weer eens de boel resetten.

Wanneer wordt dit nou eens eindelijk opgelost?

Heb het al een paar keer aan de telefoon gevraagd maar krijg eigenlijk geen duidelijk antwoord. Is dit eigenlijk wel een bekend probleem? Lijkt ook best gerelateerd aan de inlogproblemen waar dit forum nog steeds mee vol staat.

Die app en de software op de v12 worden allemaal inwisseld voor nieuw. Er zit dus al een tijd geen onderhoud op. Mogelijk verklaart dit de geschetste problemen.


Dank. De problemen niet maar uitblijven van een oplossing wel dan. De upgrade naar nieuwe software loopt volgens mij ook nog niet vloeiend voor klanten die ook Superwifi hebben dus zal nog wel even doorklooien zijn dan?

Wel benieuwd hoe dan zit met de KPN box die de Superwifi’s niet meer herkent. Is dat ook een bekend probleem dat in een volgende versie wordt opgelost?


(benieuwd of ik het eerder té beu ben...)


Ik ben hier ook al ongeveer 6 uur mee bezig en krijg het ook niet goed aan het werken.

Ook mijn modem ziet de wifi 2 punten niet meer.

Afwachten op een oplossing vanuit KPN ??


Als ik het goed begrijp dan hoeven we eigenlijk geen update te verwachten voor de huidige management console. Maar het zou me ook niet verbazen als het feit dat het modem de superwifi's niet meer ziet een apart probleem is.

Bij mij heeft een reset van het modem geholpen en zag ie de superwifi's weer. Ik was al blij dat ik die niet ook hoefde te resetten.

Als dat bij u niet werkt, hoewel u dit vast al 6 uur aan het doen bent, is het wellicht tijd om het hele riedeltje te doen: 1) glasconverter 2 min spanningsvrij, dan 2) de (losgekoppelde) superwifi's resetten, daarna 3) modem goed resetten (zoek de instructies op, je moet echt héééél lang op de resetknop drukken), heel lang wachten tot alles weer is opgestart en dan de superwifi's een voor een bedraad aansluiten en goed laten syncen en pas erna (veel later, liefst 24 uur) weer draadloos. Voor alles even opzeoeken hoe PRECIES te werk te gaan. En anders KPN bellen, die doen het gerust samen (ook als dat een uur duurt).


Ik heb al ongeveer alle mogelijkheden geprobeerd en niets werkt naar behoren.

Het begon vanmorgen al dat het modem niet goed werkte na veel keer spanningsloos maken herstarten dan toch maar een RESET gegeven, netwerk opnieuw instellen enz.

Maar met de SuperWifi 2 punten blijft het een probleem.

Ik stop er nu mee en kijk morgen wel weer verder.


Succes!

Ik heb alle specials eraf gehaald zodat na een reset alles vanzelf weer gaat werken (SSID haalt ie op bij KPN), scheelt hoop gedoe.


Die app is al erg lang waardeloos. Als je het net ingesteld hebt allemaal (na reset en toevoegen van superwifi) is er niks aan de hand. Na een poos werkt het niet meer. Het internet op zich wel, maar het beheer niet. Voorheen klikte je dan op login op modem. Konke alles weer netjes volgen.

Werkt ook niet meer, dan krijg je telkens een foutmelding op je wachtwoord. Alleen inloggen via ip adres werkt betrouwbaar. Graag een nieuwe manier (app, update, whatever) om stabiel de boel te kunnen managen.


Eens! Precies zoals je beschrijft, op een bepaald moment doet ie het gewoon niet meer. Als je belt is de vraag of je al hebt gereset. Dat is het antwoord op alle problemen… een reset lost alles op. Symptoombestrijding.. ipv oplossen.

Maar als ik het goed begrijp gaat dat niet gebeuren want ze rollen KPN software uit op alles maar alleen in bepaalde gevallen (dus niet voor mij met SW1 en SW2, deels draadloos). Wordt nog wel minstens jaartje aanklooien vrees ik. Inmiddels ontdekt dat modem los gereset kan worden en de rest zich dan herstelt. Zou niet nodig moeten zijn toch.


Helemaal mee eens. Eerlijk is eerlijk. Eenmaal ingesteld draait het netwerk op zich doorgaans probleemloos in mijn geval. Gelukkig de app niet vaak nodig dus.


Eens per 3 a 4 maanden of zo. Paar keer per jaar resetten :-(


Bij mij gelukkig minder.


De KPN Thuis-app is/wordt uitgefaseerd en alle functies worden steeds meer overgenomen door de MijnKPN-app @basherd_wie 


De KPN Thuis-app is/wordt uitgefaseerd en alle functies worden steeds meer overgenomen door de MijnKPN-app @basherd_wie 

Ja, weet het. Hoop dat het snel beschikbaar komt voor alle klanten met alle combinaties apparatuur (V12 + SW2 + SW1).


Na de tweede update van het modem werkt de software van het modem goed.

voor de SuperWifi 2 punten, ik heb er 6, heb ik de oplossing van Sanne van KPN toegepast, 

en alles werkt weer naar behoren en zoals het van te voren was.

Alle Wifipunten volgens de regeltjes van “Een schone installatie van SuperWifi punten” gereset en natuurlijk ook het modem een reset gegeven.

Sanne bedankt.


Fijn om te lezen @frits-p! Graag gedaan en jij bedankt voor het terugkoppelen. 😄


Ja, schone reset van modem nodig om Superwifi 2 punten te laten pairen na een stroomuitval. Alles zonder reset van modem krijg ik niet werkend (na telkens een ½ uur te moeten wachten zonder indicatie of het is gelukt). Daarna  mag je dus alles (firewall, fixed IPs etc) weer met de hand alles invoeren (want instellingen zijn  niet lokaal te saven)  muv Wifi gegevens (muv guest WIFI, die komt niet goed over) .

Ik las elders  dat het iets  te maken heeft met dat de inlog en wifi ssid/passwords vanaf de KPN -server worden opgehaald en de  Superwifi de foutieve instellingen (die van net na een fabrieksreset) ophaalt en het modem dus niet meer herkent.

Echt knullig KPN!!!!!! Hier loopt iedereen wel 's tegen aan die zo'n SW2 heeft en oplossing is lastig!!! Niet iets waar je een klant  mee wil opzadelen….

 


Helemaal mee eens. Zolang ze werken, werken ze goed, maar ohwee als je iets opnieuw moet instellen....


Ook ik heb hier weer het probleem, spanning even moeten uitzetten, daarna weer ingeschakeld en alle 6 mijn Superwifi 2 versterkers doen weer helemaal niets.

VDSLinstabiel had dan schijnbaar toch gelijk, alles weer volledig resetten, ook het modem, om het weer werkend te krijgen, weer een dag naar de Kl…. .

Voor de updates hoefde dat allemaal niet en na de updates is het een puinhoop.


En nu alweer alle 6 de versterkers op oranje, het is ook net alsof ze geen signaal meer geven, op het thuisnetwerk staat alles op het modem en op de extenders allemaal met 0 apparaten.

Ik heb het hele systeem al enkele malen volledig gereset, ook het modem maar na enkele dagen weer een puinhoop.

Is het mogelijk die hele zooi om te ruilen in de hoop dat het dan weer goed gaat werken als vanouds of moet er toch een andere provider komen ?


Even afkloppen, maar wat jij beschrijft gelukkig nog niet gehad. Wel heb ik de wifi van de modem uitgeschakeld. Die deed voor mijn gevoel niet lekker mee in het mesh netwerk. Misschien iets om eens te proberen?. Ik heb overigens 2 superwifi punten bedraad aangesloten. 


Het wordt steeds spannender, op topologie en op verbonden apparaten zijn ineens 4 extenders verdwenen en de andere twee hebben geen verbonden apparaten.

Spookmodem of wat is dit ?


Sinds enige tijd doen de superwifi 1 punten niet meer mee en uit de KPN apps komt niets zinnigs. In een gebouw dat ik mede beheer. Gaat zo te zien een hoop tijd kosten.


Het geheel opnieuw opstarten wil waarschijnlijk wel helpen.

Eerst de wifipunten allemaal geheel resetten (paars lampje), daarna het modem geheel resetten en na het compleet opstarten van het modem de wifipunten een voor een weer aanmelden en goed laten opstarten.

Alles zou dan eigenlijk weer goed moeten werken.


Inderdaad frits-p, zo is het gelukt vandaag. Maar 1 van de 3 superwifi 1 punten heb ik niet teruggezet omdat ik die niet vertrouw. Deze werd niet paars, maar bleef wisselen tussen blauw en groen. Ook eerder al verdacht gedrag. Nu maar eens kijken of de huidige situatie stabiel blijft.


Reageer