Skip to main content

Ik ben thuis verbonden met het netwerk met de door mijzelf ingestelde netwerknaam. Ik heb een Experia V10 en 2 superwifipunten. Als ik de online snelheidstest van KPN doe, dan herkent die test gewoon mijn netwerknaam.

De KPN Thuis app herkent de netwerknaam niet (meer). Die laat alleen continue de oorspronkelijke modemnaam zien en vraagt me daarop in te loggen.

Alle apparaten zijn gewoon verbonden met de door mijzelf ingestelde netwerknaam. Internet functioneert prima. Alleen kan ik niet meer bij de configuratie van het netwerk en de wifipunten komen. Bijvoorbeeld om zoiets simpels te doen als de lampjes van de wifipunten dimmen.

Ik heb de KPN Thuis app al opnieuw geinstalleerd en ook op verschillende devices.

Ik voel er weinig voor om alles uit te zetten, te unpluggen, en opnieuw te installeren. Dat kostte me, samen met een KPN medewerker aan de telefoon, de vorige keer zomaar 2 uur.

Wie heeft er tips?

Staat het WiFi op de v10 uit?

 


Ja, wifi op de V10 staat uit inderdaad.


Hoi @Pienjo11, welkom op ons forum!
Als je Superwifipunten gebruikt met je V10 gebruik je inderdaad alleen nog het wifi van de superwifipunten maar soms kan dat verwarrend zijn met de instellingen. De KPN Thuis app is meestal wel de makkelijkste manier om alles in te stellen.

Als het daarmee niet op te lossen is, is een reset wel een beetje de eerste stap richting een oplossing. 

In onze kennisbank kun je hier meer over vinden.

 


Hoi @Thomas , het probleem is dus juist dat ik de KPN Thuis app niet kan gebruiken, omdat die het juiste netwerk(naam) niet herkent. Die geeft alleen maar de oorspronkelijk modemnaam en vertelt dat er verder niks is geconfigureerd.

Ik kan dus niet bij de bediening van de superwifipunten komen (zie ook mijn oorspronkelijke post).


Als ik de online snelheidstest van KPN doe, dan herkent die test gewoon mijn netwerknaam.

Wat bedoelt u hier mee? De speedtest? Of de WiFi Manager? Een speedtest kan nooit de naam van uw WiFi netwerk zien.

Heeft u echt alleen SuperWiFi's? Geen andere versterkers?


Als ik de online snelheidstest van KPN doe, dan herkent die test gewoon mijn netwerknaam.

Wat bedoelt u hier mee? De speedtest? Of de WiFi Manager? Een speedtest kan nooit de naam van uw WiFi netwerk zien.

Heeft u echt alleen SuperWiFi's? Geen andere versterkers?

Wat ik bedoel te zeggen is dat de online wifimanager (via MijnKPN) gewoon mijn SuperWifi punten herkent (3 trouwens, niet 2 wat ik eerder schreef - ik vergeet die ene die aan het modem zelf vastzit altijd). Schermafbeelding hieronder toont dat. De KPN Thuis app herkent die dus niet.

Ik heb verder echt alleen Superwifi punten, gewoon allemaal KPN spullen.

 

 


U heeft in het verleden 3 SuperWiFi's gekocht. Dat staat ergens in het systeem van KPN geregistreerd. En dat is wat de WiFi Manager nu laat zien. 

Als u die SuperWiFi's alle drie los koppelt en uit zet, en u doet de WiFi Manager, dan zult u denk ik dezelfde melding zien.


Met welk WiFi netwerk is uw mobiel en/of laptop verbonden? Met de WiFi netwerk naam die u zelf verzonnen heeft?

Hoe heeft u die zelf verzonnen netwerk naam ingesteld? Waarop? Op welk apparaat? 


@Pienjo11 had je nog kunnen kijken naar de vragen die @Nick83 hierboven stelt?


Alle apparaten zijn verbonden met de netwerknaam die ik zelf heb verzonnen.

Nieuwe apparaten verbinden daar ook mee.

Ik heb die naam via de KPN Thuis app ingesteld. Dat heb ik op mijn telefoon gedaan, die verbonden was aan het netwerk.


Kunt u op de Experiabox inloggen? 

http://192.168.2.254

Als u nog nooit eerder ingelogd heeft kunt u het wachtwoord veld de eerste keer leeg laten. Vervolgens word u gevraagd om een wachtwoord te verzinnen. 


ok ga ik doen vanavond, maar met welk doel?


De lijst onder LAN instellingen bevat 2x een wifiextender.

Onder WIFI, staat de instelling Wifi aan/uit op uit. De SSIDnaam staat op de originele modemnaam.

Waar zoek ik verder naar?


Dat klopt dan in ieder geval, wifi moet inderdaad uit staan op je V10.

Wat ook nog een eind zou kunnen helpen is alles resetten en een schone installatie te doen van de experiabox en je superwifipunten.


Ja precies.

In mijn oorspronkelijke bericht schreef ik “Ik voel er weinig voor om alles uit te zetten, te unpluggen, en opnieuw te installeren. Dat kostte me, samen met een KPN medewerker aan de telefoon, de vorige keer zomaar 2 uur.”

Kijk ik dus niet echt naar vooruit. Alles functioneert, behalve de app. Om dat toch alles opnieuw te installeren is wel echt een monstermaatregel.


Die snap ik, er is natuurlijk ook een kans dat dit zichzelf oplost met een update of iets.

Mocht je het toch nog eens willen proberen is het resetten en herinstalleren eigenlijk wel de eerstvolgende stap