Skip to main content
Vraag

KPN TV+ ontvanger blijft hangen bij wijziging Extra wifinetwerk (5 GHz)

• December 28, 2024
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

arnoldo
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Wanneer je het Extra wifinetwerk (5 GHz) wijzigt (je maakt een nieuw wachtwoord aan bijv.) dan blijft de KPN TV plus box hangen. Geen idee waarom ie dit doet. De box zit immers op het primaire wifi netwerk. Mogelijk dat de software op het modem niet zo lekker omgaat met dergelijke wijzigingen. (wellicht omdat de KPN TV plus box ook op 5 GHz zit?) Als iemand het weet hoor ik het graag. Nog liever heb ik een oplossing want het is best vervelend. (en ja, ik zit vaak met mijn laptop op de bank met de tv op de achtergrond 😋)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 28, 2024

@arnoldo Bij ieder wijziging van wifi wordt het wifi signaal deactiveert en wifi netwerken opnieuw opgestart met nieuwe parameters. Als een apparaat na een onderbreking niet weet opnieuw verbinding te maken, dan hangt hij. Het lijkt erop dat de KPN TV-ontvanger zo een apparaat is.

arnoldo
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2024

Bedankt voor je reactie ​@TDN. Naar mijn mening zou een aanpassing van de instellingen van het Extra wifi netwerk geen invloed mogen hebben op de andere wifi netwerken. Geen idee of dit alleen een softwarematige aanpassing is of ook bepaald wordt door de hardware. Ik zou er iig heel blij van worden aangezien ik met twee gamende kids regelmatig wijzigingen toepas op “hun” netwerk 😉

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@arnoldo, het is gevaarlijk om gamers een korte onderbreking te geven inderdaad 😋 Bij mijn weten zou het eerste netwerk geen onderbreking moeten hebben als je iets aan het Extra of Gast netwerk wijzigt. Het netwerk waar je iets aan wijzigt zelf wel. Gebeurt dit consequent bij elke Wifi wijziging die je doet in de Box 12?

arnoldo
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 31, 2024

Yes, het gebeurt consequent wanneer ik het Extra wifi netwerk (5 Ghz) aanzet of wijzig. Uitzetten lijkt geen merkbare invloed te hebben. 

Jasper van KPN
Moderator

Het klinkt mij niet logisch dat het invloed heeft op het andere netwerk. Voor de zekerheid gaan we dit wel even navragen bij de ontwikkelaars, zodat zij daar ook een blik op kunnen werpen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 2, 2025

Bij mijn weten zou het eerste netwerk geen onderbreking moeten hebben als je iets aan het Extra of Gast netwerk wijzigt.

Als je iets wijzigt aan de wifi parameter (Band, protocol of versleuteling) wordt de hele wifi netwerk opnieuw gestart. De andere wifi netwerken gebruiken dezelfde hardware parameter van hoofd wifi, maar andere software parameters (VLAN).

@arnoldo