Skip to main content
Antwoord

KPN V10 modem geeft elke 6/7 dagen een reboot

• July 1, 2025
  • 6 reacties
  • 40 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Beste mensen, Een raar probleem dat ik hier deel. Ik ben niet op zoek naar een oplossing maar hopelijk zien de technische deze zaak en kunnen er wat mee.

Wat is er aan de hand.

Om de 6 a 7 dagen geeft het modem bij het inlogscherm een probleem aan. Het rode knopje gaat aan en uit onderaan. Als ik hierop druk dan blijkt dat het modem het contact verloren is met de beide wifi punten. Er is 1 wifi punt dat bekabelt verbonden is en 1 wifi punt dat via de draadloze verbinding contact heeft met het modem. Beide zijn dus niet te bereiken maar ik heb wel internet en wifi alles is in de lucht zoals het zou moeten.

Ik reboot het MODEM (bij “systeem” klik ik op “herstart Apparaat”).

Het modem gaat in de reboot en komt vervolgens netjes door de procedure.

Na 3 minuten is de zaak weer online en zie ik ook dat de wifi weer online is.

Het rode puntje onderin blijft knipperen. Dus er is nog steeds wat loos.

Als ik ingelogd ben in het modem Zie ik dat beide wifi punten nog steeds rood staan.

Ik druk dan op de grote button (blauw) “opnieuw laden”.

Hierna worden de beide wifi punten weer online weergegeven.

Alle applicaties die van de wifi gebruik maken zijn onder het wifi punt dat bekabeld is en het andere wifi punt is leeg. Dat duurt weer vervolgens een paar dagen voordat de smart tv weer op dit wifi punt wordt gezet. Is natuurlijk niet de bedoeling maar dat proces is mijns inziens niet te bijeenvloeden.

Wat is hier aan de hand?

Mijns inziens een instabiele structuur van de firmware. Met dezelfde configuratie (met dit verschil dat 1 wifipunt als master functioneerde) Heb ik 2 jaar lang geen enkel probleem gehad.

Elke 6 a 7 dagen doorloop ik bovenstaande procedure.

Misschien hebben technisch hier wat aan!

Nog een laatste observatie.

Als ik bovenstaande procedure weer moet doorlopen en ik druk in plaats van herstart apparaat op herstart thuisnetwerk dan komt er een probleem met de wifi punt dat draadloos is verbonden met het modem. Het wifi punt komt niet online wat ik ook probeer. Als ik hierna op herstart apparaat druk dan nog komt het wifi punt niet online. Het probleem is pas op te lossen na een hard reboot (220 eruit en na 10 tellen er weer in. Dan pas komt dit wifi punt online.

Heel verhaal maar misschien ten overvloede hebben de technici hier iets aan.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Marcthin, mijn excuus voor het late antwoord op je topic. 

Zoals je ook inschat is dit geen normaal gedrag van de modem. Wel gek dat het specifiek om de 7 dagen gebeurt. Je gaf aan dat je niet op zoek bent naar een oplossing, maar ik stel voor om dit toch te proberen want dit moet op te lossen zijn. 

Mag ik weten welk lampje er na de reboot rood blijft knipperen? Heb je de modem ook een helemaal gereset? Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Wat ook handig is als een reset ook niet helpt is om contact met ons op te nemen op het moment dat dit gebeurt, en dus nog niet hebt herstart. Dit zodat iemand live mee kan kijken en de verbinding kan meten. 
Maak in dat geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • July 8, 2025

Wij zijn weer 7 dagen verder en ja hoor weer hetzelfde verhaal als dat ik boven beschreef met dezelfde resultaten als ik de beschreven procedure weer doorloop.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 10, 2025

Hi ​@Marcthin, mijn excuus voor het late antwoord op je topic. 

Zoals je ook inschat is dit geen normaal gedrag van de modem. Wel gek dat het specifiek om de 7 dagen gebeurt. Je gaf aan dat je niet op zoek bent naar een oplossing, maar ik stel voor om dit toch te proberen want dit moet op te lossen zijn. 

Mag ik weten welk lampje er na de reboot rood blijft knipperen? Heb je de modem ook een helemaal gereset? Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Wat ook handig is als een reset ook niet helpt is om contact met ons op te nemen op het moment dat dit gebeurt, en dus nog niet hebt herstart. Dit zodat iemand live mee kan kijken en de verbinding kan meten. 
Maak in dat geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2025

Helaas de tijd ontbreekt. Ik wil ook geen 2 dagen meer spenderen aan al het gedoe!

Trouwens de koppeling die jullie geven daar kom ik uit in een structuur zonder telefoonnummer maar wel tientallen mogelijkheden om alles via internet op te lossen.

Waarom geven jullie mij niet gewoon jullie nummer?

Scheelt mij zoeken!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 11, 2025

0800 0402 ​@Marcthin 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 15, 2025

Helaas de tijd ontbreekt. Ik wil ook geen 2 dagen meer spenderen aan al het gedoe!

Nog 2 dagen is ook niet de bedoeling, maar op het moment zelf met ons bellen is dus handig omdat we dan live mee kunnen kijken. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • July 15, 2025

Oke ik moet de zaak weer rebooten. Ik heb internet de wifi is ook in de lucht maar in de topologie ontbreken de superwifi’s. Ook is het rode “lampje” in de V10 omgeving weer aan het knipperen. Er komt nieuwe firmware aan ik denk dat ik daar maar op wacht!