Sinds het begin van mijn glasvezel aansluiting reset mijn KPN wifibox 12 zich geregeld zelf. De aansluiting is door kpn monteurs verzorgd.
Maatregelen genomen; Modem verschillende keren gereset. Alle kabels vervangen, modem aangesloten op een solo stopcontact met geen andere apparatuur, bekabelde internet radio van modem verwijderd.
Verder geen bekabelde aansluitingen op het modem.
Ik heb nu ook al 5 keer de pech gehad dat de buitenaansluiting wegviel door een fout in de patch kast. Verleden week zijn alle aansluitingen in deze kast door de glasvezel kabelaar nagekeken en heb ik een andere patch aansluiting gekregen. Helaas resette mijn modem zich toch gisteren weer vanzelf.
De KPN inhome monteur (naam bekend bij mij)was hier 2 weken geleden, toen ik helemaal geen internet meer had. (storing bleek uiteindelijk weer in de centrale patch kast, waar alle wijkaansluitingen samen komen, te zitten) maar heeft wel meteen met mij alle bekabeling nagekeken en die in orde bevonden. Hij adviseerde een nieuw modem als het probleem zich blijft voordoen. Hij is akkoord dat ik zijn naam ter referentie gebruik. (Door kpn op te vragen)
Vandaar mijn vraag voor een nieuw modem opdat ik na een half jaar eens kan genieten van een snel en storingsvrij internet!