Skip to main content

Hallo! 

Enige tijd geleden ben ik overgestapt van de, volgens KPN enorm storingsgevoelige oude PSTN lijn, naar via het modem bellen. Voorheen, via de PSTN lijn had ik nooit storing.

Sinds ik via het modem bel heb ik heel vaak storing, de lijn kraakt vaak enorm én wat ik nog erger vind, ik ben niet te bereiken. Als iemand mij belt hoort die persoon de telefoon gewoon over gaan maar bij mij gebeurd er niets.

Hij gaat niet over en later krijg ik ook geen melding te zien dat ik een telefoontje gemist heb. Ook in het modem is niet te zien dat er gebeld is op een bepaalde tijd welke dus niet overging.

Ik kan wel gewoon naar buiten bellen. Als de lijn dan niet kraakt natuurlijk. Ik heb nieuwe telefoonsets (Gigaset), 3 stuks en nieuwe kabels. De kabel zit van de modem rechtstreeks in de muur.

Ik heb hier al eerder met de klantenservice over gebeld, dan moet je de modem resetten. Dat werkt vaak even maar later begint het gekraak en niet bereikbaar zijn weer. Buiten het feit dat na het resetten van de modem ik alles weer opnieuw moet hernoemen in de modem aan versterkers, camera’s etc. Ik heb zelfs al een nieuwe modem gehad, die is ook al een paar keer gerest (want na een reset is dit probleem meestal opgelost zegt men bij de klantenservice) en toch blijft dit probleem zich voordoen. Vooral het niet bereikbaar zijn door heel mijn huis vind ik storend. Ik heb een oudere vader en ik omdat ik door heel mijn huis vaste telefoon heb neem ik dus mijn mobiel ook niet overal mee naar toe.

Als dit probleem zicht voordoet probeer ik het altijd via https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm op te lossen. Dan wordt de telefoon overgeschakeld van Phone 1 naar Phone 2 of andersom maar zoals vandaag werkt dat dus ook niet of niet voor lang. Uiteraard heb ik modem en stekkers ook al meerdere keren los gehaald en even gewacht met weer terug stoppen en aanzetten

Iemand enig idee waar dit vervelende probleem kan zitten én hoe op te lossen?!  Ik hoor het héél graag, alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Daniëlle de Ruiter

Hallo @daru1974, welkom. 

Wat vervelend dat je problemen hebt met telefonie. Ik begrijp dat jij de kabel tussen de telefoon en het modem al hebt vervangen? Vaak als de lijn kraak/de telefoon niet over gaan zit het in dat kabeltje. Als je dit al hebt gedaan denk ik graag verder met je mee. 


Hoi Hanna,

Dat heb ik inderdaad ook vervangen… misschien nog eens vervangen dan maar… 

 

Groet,

Daniëlle


Ik hoor graag of dat verschil maakt! 


Uiteraard, maar dan kan wel een hele poos duren. Het is irritant als het gebeurd maar gelukkig komt het niet wekelijks voor…


Nou nog geen 24 uur nadat er een nieuw kabeltje is aangesloten had ik gisteravond weer een krakende lijn. Maar deze kraak was niet alles overstemmend, meer op de achtergrond én de verbinding werd niet verbroken, wat normaliter wel zo was. En ik was voor binnenkomende oproepen beschikbaar. 

Nou, deze morgen had ik nog niet gebeld toen ik bovenstaand bericht schreef. Ik ga net bellen, krakende lijn en verbinding werd verbroken. Ik ben nog wel bereikbaar voor binnenkomende oproepen.


@daru1974 En de binnenkomende oproepen, zijn die wel kraakvrij? 

Wat ik graag nog zou willen proberen is een ander telefoontoestel.

Mocht dit ook niet werken, dan is de enige optie die ik heb een betaalde monteur aansturen.

Mocht het probleem dan aan onze kant zitten dan zijn de kosten uiteraard voor KPN.

Mocht het probleem in het "klantdomein" zitten dan zijn de kosten voor de klant, en omdat bijna alles al een keer vervangen is kan ik mij dit bijna niet voorstellen. 

Kun je mij laten weten of het is gelukt? 


Hallo Rutger,

 

Nee ook binnenkomende oproepen, áls die dus binnen komen, kunnen die ook kraken. En ik heb 3 nieuwe toestellen in huis en ze kraken alle 3. 

Het enige wat ik nog bedacht heb is dat ik me niet kan herinneren dat ik de FTP kabel vervangen heb, Dat ga ik nog even doen maar ik zit voorlopig voor vakantie in Frankrijk dus ik laat het je weten over een week of 3.

 


Inmiddels thuisgekomen van vakantie. In de vakantie de KPN moeten bellen dat mijn beveiligingscamera's eruit lagen, er was dus geen internet want de stroom lag er niet uit (weet ik van de buurvrouw die is gaan kijken) Of mijn modem even opnieuw opgestart kon worden, NIET gereset. Dat kon volgens de medewerker. Uiteindelijk 1 camera weer werkend. De andere 2 niet, die moesten bij thuis komst even opnieuw opgestart worden na de stroom eraf gehaald te hebben. Maar bij thuiskomst bleek dus ook mijn modem wél gereset én was ik telefonisch weer eens niet bereikbaar. Dus maar weer de KPN gebeld, wat “erg” fijn is als je net thuis komt van vakantie… maar de dame heeft mij een nieuwe DSL kabel opgestuurd omdat ik niet zeker wist of ik deze wel of niet vervangen had. Zij kon zich niet voorstellen dat het vervangen van de DSL kabel de problemen zou oplossen. Enfin… kabel is inmiddels vervangen dus ik wacht af… 


Hallo! Gisteren had ik wéér een krakende lijn, dus direct KPN gebeld, verbinding geeft nog steeds “twijfelachtig” aan dus monteur ingeplant en die is vandaag geweest. Hij heeft het ISRA punt vervangen en nu moet het volgens hem over zijn. Dus hopelijk niet wordt vervolgd… 


Na het bezoek van de monteur die het ISRA punt heeft vervangen heeft de lijn nog 1x gekraakt maar de lijn viel niet weg zoals voorheen met een krakende lijn wel het geval was. Daarna heeft de lijn niet meer gekraakt, tot nu toe. Ook ben ik tot nu toe altijd nog bereikbaar geweest op de vaste lijn. Dus het probleem lijkt opgelost! Met dank aan monteur Mo! 👌