Skip to main content
Vraag

Krijg ik een internetkabel als het glasvezelpunt buiten woning is?

• July 5, 2025
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Dag allen,

Sinds enige tijd huur ik een appartement waar de meterkast buiten de woning zit. In deze meterkast bevindt zich tevens de glasvezelaansluiting. Gezien het feit dat de meterkast buiten de woning zit kan ik niet eenvoudig een internetkabel gebruiken. Ik vraag me daarom af of KPN de service biedt om bij het afsluiten van een abonnement ook een internetkabel te verzorgen. Idealiter heb ik deze in dezelfde kast als waar ook het ziggo aop zit, aangezien deze centraal in de woning is en hier al faciliteiten voor bedraad internet zijn. Via de keuken, hal en slaapkamer kan een kabel hier komen. Ik vind het prima als de kabel achter plinten langs/door kabel goten loopt, zolang alles maar netjes wordt weggewerkt. Ik zou graag gebruik gaan maken van glasvezel, maar zie het niet zitten om zelf de kabel te leggen. Zijn er mensen op dit forum die een soortgelijke situatie hebben of moderators van KPN die de vraag kunnen beantwoorden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 5, 2025

Dag ​@Wassol, die service is er zeker. Hier vind je meer informatie over de gratis installatiemonteur. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Wassol, een KPN monteur kan de installatie vanaf het aansluitpunt voor jou in orde maken. 

Hier vind je meer informatie over de gratis installatiemonteur en eventueel de kosten voor meerwerk

Â