Skip to main content

Ik heb een Experia V!0 modem. Nu geeft mijn tv steds aan dat het IP-adres van het modem niet kan worden gevonden. Code 843. Ik heb zelf al allerhande stappen gedaan maar niets heeft tot een goed resultaat geleid. Mij viel wel op dat het kastje dat naast de tv staat niet meer uit kan. Het groene lampje blijft steeds branden. He al de stekkers uit het stopcontact gehaald maar ook dit was niet de oplossing

Kan je een foto plaatsen van het kastje, of bedoel je een tv kastje?
Hoe heb je de tv aangesloten?


Hmm, dat is lastig tv kijken via de ontvanger. (het kan nog wel via app voor smart-tv, smartphone, tablet en via http://tv.kpn.com gelukkig).

Verder: om dit op te lossen heb je al deze tool / handelingen doorlopen?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen.htm#/ 


Ja die stappen heb ik al doorgelopen. Misschien is dat kleine kastje wel stuk omdat ik het ook niet handmatig uit kan zetten. Maar ik weet niet hoe dat kastje heet. Er staat Arris op.

 


Ja die stappen heb ik al doorgelopen. Misschien is dat kleine kastje wel stuk omdat ik het ook niet handmatig uit kan zetten. Maar ik weet niet hoe dat kastje heet. Er staat Arris op.

 

Duidelijk, wat je kan proberen is dit:
Hoe reset ik de Interactieve tv-ontvanger? | KPN
Je netwerk kabel is nog wel in de modem en tv ontvanger goed aangesloten ?


Qua “heten” staat er toch vrij duidelijk ook VIP5202 op...😎. (dank voor de foto; kwam me weer te pas in ander topic 😀)

Hij heeft het wel gedaan neem ik aan.

Ja die stappen heb ik al doorgelopen. 

En wat kwam daaruit? Die tool geeft altijd een advies.

Zit er misschien een stopcontact verbindingsset tussen?

Heb je één tv ontvanger of meerdere. Dan zou je er eens een andere bij kunnen pakken. (hint: de kpn tv ontvanger van buren, vrienden of kennissen kan je óók gebruiken om de verbinding te checken)


Ja het typenummer stast erop maar ik beb blond 😀 en weet niet hoe je dit kastje.noemt. is dit de ontvanger?

 

Ik heb de stappen die aangegeven worden in de tool doorlopen. Maar de foutmelding blijft...


@Elly Stijnen de internet kabel die in dit kastje zit, (de middelste kabel) waar loopt deze naar toe?

 

Ik heb namelijk het idee aan de kabel te zien dat deze naar een zwarte ronde schijf loopt welke in de buurt van het kastje zit. Klopt dit? En zo ja, welke kleur brand het lampje van deze schijf? 


De kabel loopt naar de Wifi versterker. Die heb ik nodig omdat de verbinding van het modem naar de tv te ver is..

 


De kabel loopt naar de Wifi versterker. Die heb ik nodig omdat de verbinding van het modem naar de tv te ver is..

 

Zoals @Ik_Combineer vroeg in zijn bericht, welke kleur is het lampje van je SuperWiFi1 (grijze schijf) ?


Het witte wifipunt behoort bekabeld aan het modem (V10) vast te zitten om goed te kunnen werken. De wifi op de V10 gaat (automatisch) uit na het aansluiten van een KPN wifipunt. Aangezien het witte wifipunt maar 1 LAN-aansluiting heeft. welke op het modem aangesloten behoort te zijn, moet er van de tv-decoder ook een kabel naar de modem getrokken worden voor een stabiele verbinding @Elly Stijnen , en @Ik_Combineer 

dan zijn je problemen opgelost.

 


@Ik_Combineer:  het lampje brandt blauw


@Ik_Combineer:  het lampje brandt blauw

Knipperen of constant ?

Knipperend: hoofd apparaat heeft configuratie (web GUI/APP) verbinding actief
Constant: firmware op het SuperWifi punt wordt geüpdated


Het brandt constant


Dan is het WiFi punt aan het updaten volgens de handleiding.
Sinds wanneer heb je dit probleem ?


Sinds gisteravond. Ik kon s ochtends de tv ontvanger niet op stand by zetten. Hij bleef constant aan. Groene lampje. En gisteravond toen ik tv wilde kijken kreeg ik de melding dat het ip adres van het modem niet gevonden kon worden. 


 is dit de ontvanger?

noemen we de: tv ontvanger. Ontvanger mag ook 🙂.

 

Met het v10 modem moet je 2 van die superwifi1 punten hebben, klopt dat?

Één met kabel op het v10 modem verbonden. De 2de bij de tv ontvanger dan draadloos met de eerste.

Voor het verbinden van een tv ontvanger is één Superwifi niet toereikend!

Naar mijn idee kan je met de Arris ontvanger beter de stopcontact verbindingsset IDVS) gebruiken.

Set voor 1 tv ontvanger.

 

Voor de allernieuwste ontvanger ondersteund kpn het via de zwarte Superwifi2 punten. Hoewel die allernieuwste tv ontvanger van Sagemcom ook 'gewoon’ met de wifi van het modem verbonden kan worden. Dat kan niet met de Arris ontvangers.

 

Allerbeste is een kabel vanaf het modem naar de plek van de tv. Dat hoef je maar één keer te doen 😀😎!


Haha bedankt voor je reactie maar nu wordt het me te techniscg. En moet ik hulp van buren ga inschakelen. Ik heb inderdaad 2 wifi versterkers. Eentje bij het modem en de andere bij de ontvanger omdat de afstand tussen modem en ontvanger te groot was. Het heeft het altijd prima gedaan. Tot gisteravond. Maar de wet van Murphy. Er is deze week hier in huis wel meer stuk gegaan: cv ketel, rolluik, waterkoker.....dit kan er dan ook nog wel bij 😀


Ik heb sterk het vermoeden dat het in de ‘superwifi verbinding’ gezocht moet worden.

Als je de mogelijkheid hebt met een lange(re) utp kabel even direct op het modem te proberen valt dat goed te bepalen. Als dat wel werkt….

Overigens zou ik met de Arris niet voor superwifi gekozen hebben. Maar voor de verbindingsset via het stopcontact.

Het lampje op de Superwifi zou groen moeten branden haal ik hieruit. Dan is er een bruikbare verbinding. Tijdens blauw niet i.v.m. update.


Haha bedankt voor je reactie maar nu wordt het me te techniscg. En moet ik hulp van buren ga inschakelen. Ik heb inderdaad 2 wifi versterkers. Eentje bij het modem en de andere bij de ontvanger omdat de afstand tussen modem en ontvanger te groot was. Het heeft het altijd prima gedaan. Tot gisteravond. Maar de wet van Murphy. Er is deze week hier in huis wel meer stuk gegaan: cv ketel, rolluik, waterkoker.....dit kan er dan ook nog wel bij 😀

Volgends het lampje is je SuperWiFi aan het updaten, ik vermoed dat je update is vastgelopen als dit al sinds gister avond is.
Je kan helpen hem te herstarten of eventueel te resetten.


En hoe moet ik hem resetten of helpen?


En hoe moet ik hem resetten of helpen?

Ik zou lekker een reset doen, even met een lan kabel aan je modem hangen voor een uur. Daarna verplaatsen (dus terug zetten naast je tv zoals je het altijd had) en kijken of alles weer werkt. Het lampje moet uiteindelijk groen constant branden.
Als dat het geval is, kan je het TV kastje weer aansluiten.

 


 


Ok bedankt. Ik ga het proberen 🤞🙏


Probleem is verholpen. Heb bij KPN nieuwe tv-ontvanger opgehaald. Bij het installeren moest ik mijn abonnementsnummer en pincode invoeren en toen was het probleem opgelost. Simpel dus. Maar doordat ik zovaak stekkers in en uitgetrokken had was de Wifiversterker ook ontregeld. Deze bij de superwifi bij het modem geplaatst en deze was ook weer oke. Na een paar dagen zoeken en mailen en een bezoek aan de KPN winkel werkt alles nu weer. 


Lekker bezig @Elly Stijnen