Skip to main content
Antwoord

Krijg poort 4442 (Experia Box v10) niet open, wat bij de FRITZ!Box modem wel lukt

• November 10, 2025
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo mede kpn gebruikers , ik heb een probleem.

Ik had een langzame maar juiste vdsl verbinding met mijn fritsbox modem , samen met mijn home-assistant , deze liep via een https poort (4442) door lets encrypt heen en werkte perfect.

Nu krijg ik buitengebied aangeboden en ben ik genootzaakt het kpn v10 moden te gebruiken met firmware versie V10.C.25.01.05, het modem juist aangesloten ,het ipdres en de gatway van het v10 modem gewijzigd naar hetzelfde adres als van de fritzbox en home-assistant werkt lokaal weer , maar deze is niet meer te benaderen via de https poort , ook niet met een poort forward regel ingevuld zoals vermeld staat bij de handleiding , en ook niet als ik dmz open zet naar het apparaaat.

Het homeassistant apparaat krijgt zijn ip adres van het modem toegewezen door middel van dhcp .

Ik krijg poort 4442 (kpn v10 modem )niet open als ik deze poort online scan , wat bij de fritzbox modem wel lukt ….  

ik hoop dat iemand mij kan helpen , zodat ik juist naar een iets snelllere verbinding kan 

Beste antwoord door Ferretje

Ik heb het werkend gekregen, het bleek toch een script update te zijn. fijn dat jullie meegedacht hebben :)

6 reacties

• November 10, 2025

Je hebt misschien een ander WAN ip gekregen? 

Je laat Internet IP adres leeg bij de poortforwarding?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

Je hebt misschien een ander WAN ip gekregen? 

Neej , als ik de modems wissel (fritzbox) draait alles weer okay , en krijg ik het dezelfde adres. Toen mijn verbinding gewijzigd werd moest ik dit wel aanpassen biij mij hosting prorvider ….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Ferretje. Welkom op de community! Wat vervelend dat het niet lukt om poort 4442 te openen op de ExperiaBox v10. Heb je al eens getest of een andere poort, bijvoorbeeld 4443 of 8443, wel lukt om te openen? Soms kan UPnP storen bij handmatige instellingen. Zet UPnP eens tijdelijk uit als dit aanstaat. Wellicht vindt je de oplossing in het topic hieronder. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Ik heb het werkend gekregen, het bleek toch een script update te zijn. fijn dat jullie meegedacht hebben :)

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Super om te horen dat het inmiddels werkt!