Skip to main content

Mijn experia box V10A knippert steeds blauw. Ik wilde het eerst opzoeken bij andere topics voor de redenen dat de modem blauw knippert, maar die hebben niet echt geholpen. Uit ervaring zelf weet ik dat het blauw knippert door 2 redenen. 1: als het aan het verbinden is en 2: als je inlogt bij je modem als admin bij mijnmodem. Soms gaat het lampje groen branden maar na een tijdje weer blauw. Wie kan mij vertellen waarom mijn modem dit doet? 

Als er een keer een inlogsesssie is geweest met de v10a via de browser  van een pc of smartphone etc en deze sessie is ondertussen wel beeindigd maar staat bv nog wel actief in een tabblad van de browser dan zal de browser op bepaalde momenten deze openstaande tabs langs lopen en dus wat verkeer sturen ook naar de v10a. Dan zal direct het blauwe lampje weer aangaan op de v10a.

 


Beste Bruis, Ik heb zitten experimenteren wat er gebeurt als de blauwe lampje zit te knipperen. Er komt bij de iTV een foutcode die zegt dat er een netwerk en verbindings fout is. Dus wat kan dan de redenen zijn dat er een fout in het netwerk komt? Iets met de kabels of de modem zelf? 
(edit: alle tabladen zijn gesloten en alle cookies en zoekgeschiedenis is verwijderd van het apparaat die was ingelogd op de modem.)


Als monteur geeft dit voor mij aan dat hij constant om een update vraagt van het klantensysteem.
Komt vaak voor bij V10A de laatste tijd, ook hierbij een defecte stroomadapter altijd kunnen vinden.
Vreemd knetterende geluid als je hem bij je oor houdt. Wat dat in houdt is dat hij zichzelf constant probeert te modem koppelen en dit niet voor elkaar krijgt. (loop) Wat op de website staat klopt niet.
Groen betekend namelijk dat de verbinding tot stand staat. Knippert groen betekend dat hij zoekt naar een dienst op DSL of WAN en niet een software upgrade plaatst.  Knipperend blauw betekend dus dat hij aan het updaten is en stilstaand blauw betekend dat je met een apparaat inlogt op het modem.


Heel erg bedankt! 


Heel erg bedankt! 

Hoop dat het een oplossing heeft geboden.