Skip to main content
Beantwoord

Lampjes TV en Tel branden niet op Box 12

• January 17, 2025
  • 19 reacties
  • 571 keer bekeken

Ik heb de box12 aangesloten. Echter de lampjes TV en Tel. branden niet. Deze apparaten werken dus ook niet. Alles geprobeerd maar niets helpt. Experia V10 werkt prima.  Is het modem defect ?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Arend T. Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van jouw aankoop op Marktplaats. Waarom wil je per se een KPN Box 12 aansluiten wanneer je geen problemen ervaart met de V10? Helaas is het niet toegestaan om modems via Marktplaats te verkopen of te kopen. We kunnen hier geen ondersteuning bij bieden. Als je problemen hebt met je verbinding, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij helpen je graag en zorgen voor een passende oplossing.

Heb je misschien pairbonding? Om gebruik te kunnen maken van pairbonding moet je een modem hebben die dit ondersteunt. Het modem moet intern de mogelijkheid hebben om de twee binnenkomende signalen te combineren tot één. Binnen KPN is hiervoor de V10 geschikt. Heb je dan ook een pairbonding aansluiting, dan krijg je van ons een V10.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 17, 2025

Beste ​@Arend T even bellen met 0800 0402, 24/7 bereikbaar voor geen werkende diensten 

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Dankjewel. Ik ga even bellen

• January 18, 2025

Hie kom je aan een KPN Box 12 als je ook gewoon een werkende Experiabox v10 hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

gekocht op marktplaats, nieuw in de doos.

• January 18, 2025

Dat kan eventueel een zakelijk modem zijn. Daar staat misschien andere firmware op die niet werkt op een particuliere aansluiting. 

In principe zijn alle modems van KPN bij particuliere klanten leentoestellen. Die mogen helemaal niet verkocht worden. Die moeten aan het einde van het contract gewoon weer ingelevert worden. Zakelijke klanten kunnen ze wel kopen dacht ik.

Maar misschien weet ​@Ik_Combineer daar meer van?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 18, 2025

Dan gaat het hopelijk niet werken ​@Arend T .

KPN modems/routers kun je als consument niet kopen, alleen in bruikleen krijgen.

Voor deze (illiegale) router ga je dus geen ondersteuning van KPN krijgen.

Jammer, miskoop van de maand.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 18, 2025

Waarom niet? Een modem van de buurman werkt zonder probleem bij mijn thuis, en visa versa. De reden voor de ruil, dat hij nog steeds de oude firmware had en doordat zijn modem bij mijn adres aangesloten was, kreeg zijn modem geforceerd de nieuwe firmware.

Dat klop wel.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 18, 2025

Dat kan eventueel een zakelijk modem zijn. Daar staat misschien andere firmware op die niet werkt op een particuliere aansluiting. 

In principe zijn alle modems van KPN bij particuliere klanten leentoestellen. Die mogen helemaal niet verkocht worden. Die moeten aan het einde van het contract gewoon weer ingelevert worden. Zakelijke klanten kunnen ze wel kopen dacht ik.

Maar misschien weet ​@Ik_Combineer daar meer van?

Ik ga hier niet op reageren. Het aanschaffen van modems is niet legaal en je maakt je schuldig aan heling. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 18, 2025

Waarom niet? Een modem van de buurman werkt zonder probleem bij mijn thuis, en visa versa. De reden voor de ruil, dat hij nog steeds de oude firmware had en doordat zijn modem bij mijn adres aangesloten was, kreeg zijn modem geforceerd de nieuwe firmware.

Dat klop wel.

Hallo ​@TDN ik bedoelde te zeggen dat ik hoop dat het niet gaat werken omdat de modem illegaal verkregen is door ​@Arend T 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Er staan er meerdere te koop op marktplaats. Ik heb hem legaal gekocht. Het is een kpn product

en ik heb een kpn abonnement voor tv en bellen. Ze zullen hun klant toch echt moeten helpen.

De helpdesk deed niet moeilijk. Alleen het probleem is niet opgelost. Ik vraag me af of dit modem geschikt is voor tv

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 18, 2025

Nogmaals ​@Arend T , een modem kun je niet kopen, krijg je alleen in bruikleen bij KPN bij een abonnement.

KPN gaat je hiermee dus niet ondersteunen en hoogstens verzoeken het modem bij hen in te leveren wegens illegaal bezit.

Dat de helpdesk niet moeilijk deed is waarschijnlijk omdat jij ze niet verteld hebt dat je de modem illegaal gekocht hebt.

• January 18, 2025

en ik heb een kpn abonnement voor tv en bellen. Ze zullen hun klant toch echt moeten helpen.

Maar dan wel met het modem wat ze jou zelf verstrekt hebben. Dat is de Experiabox v10 dus. Die werkt prima schrijf je zelf.

• January 18, 2025

Ik ga hier niet op reageren. Het aanschaffen van modems is niet legaal en je maakt je schuldig aan heling. 

Ok. Ik dacht dat modems door zakelijke klanten wel gekocht konden worden. Maar dat is dus niet zo?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 19, 2025

Ok. Ik dacht dat modems door zakelijke klanten wel gekocht konden worden. Maar dat is dus niet zo?

Het modem is nieuw gekocht van marktplaats, dus van een partij, de van vrachtwagen gevallen was en is nog niet met de KPN software/instelling voorgezien. Daarom werkt bepaalde toepassingen niet.

wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2025

@Arend T, Welke versie van de firmware staat op die V12?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 19, 2025

Hoi ​@Arend T. Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van jouw aankoop op Marktplaats. Waarom wil je per se een KPN Box 12 aansluiten wanneer je geen problemen ervaart met de V10? Helaas is het niet toegestaan om modems via Marktplaats te verkopen of te kopen. We kunnen hier geen ondersteuning bij bieden. Als je problemen hebt met je verbinding, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij helpen je graag en zorgen voor een passende oplossing.

Heb je misschien pairbonding? Om gebruik te kunnen maken van pairbonding moet je een modem hebben die dit ondersteunt. Het modem moet intern de mogelijkheid hebben om de twee binnenkomende signalen te combineren tot één. Binnen KPN is hiervoor de V10 geschikt. Heb je dan ook een pairbonding aansluiting, dan krijg je van ons een V10.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 19, 2025

Nee, ook zakelijk worden er geen eigen modems verkocht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2025

Ik dacht een betere wifi te hebben met een box12 . Ik heb er niet bij stil gestaan dat een aankoop via marktplaats illegaal is gezien het vele aanbod. Ik dus gewoon verder met de V10.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Arend T Misschien heb je iets aan de onderstaande topic voor het verbeteren van jouw wifi verbinding. Je kan hiervoor ook een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice, dan kunnen samen kijken naar oplossingen, zoals wifi-versterkers of een ander passend advies.