Skip to main content

Onze laptop ziet alle netwerken in de buurt behalve onze eigen netwerken. Dit heeft tot een week geleden normaal gewerkt. Experiabox V12. 2.4 ghz in het verleden aangepast omdat het een oudere laptop betrof. Dit ging goed tot een week geleden. Kanaal staat vast op 1. Kan het komen door de laatste update van de Experiabox? Bekabeld werkt prima.

Hallo @cascul1 je zou in de KPN Box12 in kunnen loggen en de basis-wifi-instelling van de 2.4-band aanpassen.

Deze staat nu waarschijnlijk op 802,11 B/G/N/AX, zet deze op N en andere instellingen zoveel mogelijk op AUTO.

Lukt het nu wel?

 


@JanD 

 

Staat ingesteld op b/g/n. Dit heeft altijd gewerkt.

 


@JanD

 

Staat ingesteld op b/g/n. Dit heeft altijd gewerkt.

 

Hallo @cascul1 staat dit nog zo, ook na de update? Doe dan in je laptop eens een reset van de netwerkinstellingen en bouw de verbinding eens opnieuw op.

 


@JanD

 

Van alles al geprobeerd. Geen effect. Er is verder niets raars gebeurd met de laptop. Ook een TP Link wifi punt boven is niet te zien. Hangt ook aan Experiabox. Heeft allemaal goed gewerkt.


Hallo @cascul1 je zou de modem eens een herstart kunnen geven binnen het menu en als het dan nog niet werkt een reset binnen het menu.

 


@JanD

 

Een herstart heb ik ook al eens gedaan. Andere apparaten zien de netwerken wel.

 

Een reset ben ik huiverig voor. De rest werkt namelijk goed. Ik ben bang dat ik instellingen verlies.


Een reset ben ik huiverig voor. De rest werkt namelijk goed. Ik ben bang dat ik instellingen verlies.

Hallo @cascul1 

de instellingen die je gewijzigd hebt binnen het modem even opschrijven en na de reset weer instellen.

Je kunt helaas geen backup maken van de modeminstellingen.

Succes.

 


@JanD 

Ik ga gewoon een kabel gebruiken voor het thuisnetwerk en de laptop. Voor de rest doen we toch alles op tablets en mobieltjes. Bedankt voor het meedenken.


@JanD

Ik ga gewoon een kabel gebruiken voor het thuisnetwerk en de laptop. Voor de rest doen we toch alles op tablets en mobieltjes. Bedankt voor het meedenken.

Hallo @cascul1 heel verstandig, bekabeld werken is het meest stabiel, het snelst en het veiligst.

Bedankt voor de update en graag gedaan uiteraard.

Fijne dag verder.

Â