Skip to main content

Vanmorgen was de extraWifi uitgeschakeld en in de logs zie ik dat er vanacht een warme reset is uitgevoerd (door KPN neem ik aan) Volgende melding in het logboek is dat er nieuwe firmware geinstalleerd word.

Ik zit echter al op de laatste (oude) firmware SGEJ1000060E.

En na de installatie zit ik nog steeds op SGEJ1000060E?

 

Tot zover geen probleem, ware het niet dat mijn domotica op de extraWifi zit. Ingelogd in het modem en de extraWifi een keer uit en weer aangezet (stond aan volgens de GUI)

 

Komt er voor de SGEJ1000060E alsnog een update i.v.p. de nieuwe software serie?

Of is er andere reden of oorzaak?

 

Ik heb een Experia Box v10. In het jaar 2017 heb o.a. de SSID en WPA2 Key gewijzigd naar mijn eigen keuzes. Tevens, heb ik de de WiFi ECO stand ingesteld. Ik maak heel weinig gebruik van WiFi maar, het lampje heeft een andere kleur namelijk een blauwe licht. Dus als deze niet meer aanstaat weet ik dat er iets is gebeuren met de v10 Box.

Vanavond stond de ECO  lampje niet meer aan. Toen heb ik ingelogd op de v10 Box.  Toen bleek dat mijn eigen instellingen ook weg waren.

Toen heb ik de KPN Product Updates pagina bezocht op https://forum.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=Modems. Maar, daar kon ik geen melding vinden over een nieuwe firmware of andere update voor de Experia Box v10.

Dus wil ik ook graag even weten of er een nieuwe update is geinstalleerd of niet.


Vanmorgen was de extraWifi uitgeschakeld en in de logs zie ik dat er vanacht een warme reset is uitgevoerd (door KPN neem ik aan) Volgende melding in het logboek is dat er nieuwe firmware geinstalleerd word.

Ik zit echter al op de laatste (oude) firmware SGEJ1000060E.

En na de installatie zit ik nog steeds op SGEJ1000060E?

 

Tot zover geen probleem, ware het niet dat mijn domotica op de extraWifi zit. Ingelogd in het modem en de extraWifi een keer uit en weer aangezet (stond aan volgens de GUI)

 

Komt er voor de SGEJ1000060E alsnog een update i.v.p. de nieuwe software serie?

Of is er andere reden of oorzaak?

 

Als je de log mag geloven is er een reset geweest gestart door GUI/button. M.a.w. de gebruiker. Echter of dit echt zo is hoeft helemaal niet zo te zijn. Kan ook een stukje standaard softwarecode zijn die een actie van het kpn management systeem op deze manier weergeeft.

Dus het lijkt er op dat er dus een poging is geweest om de software om te zetten die niet voltooid is.

Die overgang van software van oud naar nieuwe is niet een gewone overgang. Ze stappen echt van leverancier over en dat betekent dat ze ook de bootloader software moeten vervangen. Zeg maar een soort bios update zoals bij een PC.

Mogelijk dat dat proces is mislukt. 

 

 

Als het wel is gelukt is het snel genoeg te merken aangezien de gehele interface anders eruit ziet.

Als het systeem geen succesvolle terugmelding krijgt dan komt die update poging een latere keer weer voorbij.

 


Ik heb een Experia Box v10. In het jaar 2017 heb o.a. de SSID en WPA2 Key gewijzigd naar mijn eigen keuzes. Tevens, heb ik de de WiFi ECO stand ingesteld. Ik maak heel weinig gebruik van WiFi maar, het lampje heeft een andere kleur namelijk een blauwe licht. Dus als deze niet meer aanstaat weet ik dat er iets is gebeuren met de v10 Box.

Vanavond stond de ECO  lampje niet meer aan. Toen heb ik ingelogd op de v10 Box.  Toen bleek dat mijn eigen instellingen ook weg waren.

Toen heb ik de KPN Product Updates pagina bezocht op https://forum.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=Modems. Maar, daar kon ik geen melding vinden over een nieuwe firmware of andere update voor de Experia Box v10.

Dus wil ik ook graag even weten of er een nieuwe update is geinstalleerd of niet.

Kan zijn dat er voor de v10 voorbereidende software is geinstalleerd. Dan staat er ergens in de v10 interface intermediate vermeld. De v10 is dan nog niet over naar de nieuwe software is dan wel klaargestoomd voor als het er aan komt.

Dit is elders in het forum al door iemand getoond.


Reageer