Afgelopen week pair bonding aangelegd door monteur KPN op een v10 Experia modem, werk perfect, snelheid goed zowel down als up. Lijn 1 en 2 aanwezig op het modem. Dit was een wijziging vanuit een bestaand ouder langzamer abonnement over 1 lijn. Modem is hetzelfde gebleven. Aanbieder is hetzelfde.
Echter deze verbinding wordt o.a. gebruikt voor het uploaden van live video naar facebook, en bij de test zag ik direct al haperingen in het beeld, het leek er op dat de video al beelden met een lengte van 0.1 sec uit de toekomst liet zien, mijn gedacht was dat dit een pakketje zou kunnen zijn wat op de 2e lijn verzonden was, dat eerder op bestemming aangekomen was en zodoende er tussen geplaatst was, deze theorie lijkt te kloppen, het loskoppelen van de 2e lijn op het IRSA was voldoende om weer een vloeiende video te zien.
Echter heb ik nu weer de halve snelheid.
Is er een mogelijkheid om dit in de settings van de router te regelen dat een connectie ( intern IP adres ) maar over 1 lijn mag?
Is er de mogelijkheid om een tweede modem op de nu niet gebruikte lijn aan te sluiten? dit zou voor mij ook acceptabel zijn.
en last but not least, klopt mijn veronderstelling? Google herkent dit namelijk niet.
Gr Tinus