Skip to main content
Vraag

MAC filtering instellen lukt niet (V12.C.25.06.06)

• June 30, 2025
  • 11 reacties
  • 92 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

kan de mac filtering niet instellen.

Dropdown met devices werkt niet

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 30, 2025

Hoe kan ik de MAC filtering weer krijgen zoals voor de update. Nu is er geen enkele manier om devices individueel of en-masse toe te voegen aan de whitelist.

Admin: dubbel topic samengevoegd met je bestaande topic

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Jay! Vreemd, ik heb het nog even snel getest op mijn eigen modem en loop niet direct tegen problemen aan. Heb je dit nog weten te verhelpen? Kijk anders eens naar dit artikel op onze kennisbank: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 2, 2025

​@Remco van KPN 

In de ‘blauwe’ dropdown, gebeurt niets, is niet gesourced (dwz geen van de verbonden wifi apparaten wordt getoond.

Als ik mijn mac-adres in de rode box invul, dan klik op ‘Add’ gebeurt er weer niks. Uiteraard staat de optie ‘Deviceblock on/off’ op OFF, want anders wordt ik van het modem gegooid, en moet ik via de kabel de optie weer uitzetten. De ‘Deviceblock’ gaat pas op ‘ON’ als mijn mac-adres in de lijst beneden staat.

Hoe zit het met het toevoegen via een csv bestand waar je collega Erik over raaskalt?

Dit zijn de foutmeldingen uit de dev-tools console:

Bad state: Cannot add new events after calling close
main.dart.js:61404 Line: 2428 in YAML and Line: 547 within the code block. Error Message: extenders is undefined. Check your syntax.. Code: extenders.entries()
main.dart.js:61404 Line: 547 in YAML and Line: 547 within the code block. Error Message: extenders is undefined. Check your syntax.. Code: extenders.entries()
2
main.dart.js:61404 Bad state: Cannot add new events after calling close

De laatste melding herhaalt zich iedere x seconden, dus dat moet ook worden bekeken.

Duidelijk is dat jullie test-omgeving grote gebreken heeft. Ook zullen jullie firefox moeten gebruiken om te testen. Zet fonts download UIT. En kijk hoe flutter begint te steigeren. het feit dat de entry geen id heeft vindt de form parser niet leuk. Flutter is de vergrotende trap van FLUT. Weten jullie wat flut betekent in het zuiden?

Waardeloze interface keuze door een ICT manager die alleen financiele kennis heeft.

Als je op ‘Add’ klikt en je bekijkt de POST parameters in dev-tools, wordt niet alleen het mac-adres dat is ingevuld doorgegeven, ook alle devices die op dat moment verbonden waren staan erbij. Waarom? Ik klik niet op ‘Add All WIFI Devices’. En dan nog, geen van de devices wordt uiteindelijk toegevoegd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 9, 2025

​@Remco van KPN 

Nog tips, of blijft dit onopgelost?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 10, 2025

weer een dag verder. Nog steeds geen antwoord van KPN

• July 10, 2025

Ze vinden het bij KPN niet zo leuk als je kritiek hebt op hun softwareontwikkeling denk ik 😉

In een ander topic beweerde iemand dat die wachtwoorden in die "dev-tools" van Firefox kon vinden. Terwijl die niet eens ingelogd was...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 10, 2025

​@Marlon92 

Dat was ik

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 13, 2025

2 weken verder en nog steeds geen oplossing door KPN.

Ik raad iedereen aan om een fritzbox te kopen (niet via KPN huren). Ze hebben goede akties voor bvb NLZiet icm de Fritzbox. 

De installatie is eenvoudig (ik had binnen een uur alles ingesteld zoals voorheen op de KPN Kutbox 12) MET MAC filtering. Klantenservice reageert ook sneller en beter dan die jokers hiero.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@JayVanDo een FRITZ!Box kan een alternatief zijn maar weet wel dat dit probleem zeker onder de aandacht is gebracht van de developers. Echter kan het inderdaad even duren voordat er een fix is geschreven en uitvoerig is getest. Excuses dat dit even duurt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 15, 2025

​@Remco van KPN 

Acheteraf.

De fix wordt uitvoerig getest…. Net zoals deze update zeker. 

Dit had bij het testen naar voren moeten komen, en dan de update-versie dus afwijzen.

Niet klakkeloos de release notes geloven van developers die deadlines hebben, of managers die op bonussen jagen. Ook de onveiligheid vwb de zichtbaarheid van wachtwoorden op het modem had nooit mogen gebeuren.

TESTEN-TESTEN-TESTEN.

En consequenties voor managers en developers die dit laten gebeuren. Alsnog bonussen inleveren. Freelancers NIET betalen, en zeker niet opnieuw inhuren.

En houdt 1 gouden regel in je achtehoofd;

Als het uit de USA komt is het bagger.

• Nieuwkomer
  • July 21, 2025

Overigens heb ik hetzelfde probleem wat hier is beschreven.