Skip to main content

Ik heb mijn KPN abonnement opgezegd toen na twee jaar de prijs fors omhoog ging. Zo'n drie weken nadat het abonnement is gestopt heb ik een adreslabel ontvangen om 1 modem en 1 tv-ontvanger terug te sturen. Het betreft een KPN Box 12 in keurige staat, altijd goed voor gezorgd. Als ik deze retourneer, wordt deze dan opnieuw ingezet voor een andere klant? In de brief staat dat de apparaten gerecycled worden en dat suggereert dat alleen de grondstoffen hergebruikt worden. Dat zou erg jammer zijn.

Mijn ouders wonen verderop en hebben nog een actief KPN abonnement met Experia box v10a. Dat apparaat is niet meer actueel: Wifi 5 en geen ondersteuning voor WPA3. Zou ik die modems mogen omwisselen en de oude V10A terugsturen naar KPN?

@paperclip55 Helaas kan dat niet en als je ouders problemen hebben met het modem kunnen ze het beste zelf contact opnemen en op die wijze het probleem oppakken.

Als ik deze retourneer, wordt deze dan opnieuw ingezet voor een andere klant?

Ja. De kans is groot dat jij ook al niet de eerste gebruiker bent, dat jij hem ook 2de hands gekregen hebt. KPN haalt er een doekje over, reset hem en stopt hem gewoon weer in een nieuwe verpakking. Zie je niets meer van.

Beste ​@paperclip55 modems zijn per abo geregistreerd op serienummer, zie je profiel.

Dus omwisselen gaat niet werken.

KPN heeft jou een KPN Box 12 in bruikleen gegeven en die verwachten ze ook weer terug.

Recyclen moet je ruim zien, dat kan zijn of vernietigen en de grondstoffen hergebruiken of de modem nazien en weer opnieuw inzetten voor een andere klant.

De V10a van jouw ouders is niets mis mee, voldoet nog aan alle eisen voor een goede en veilige internetverbinding en wordt ook nog steeds aan klanten verstrekt en regelmatig ge-updated.

Mochten jouw ouders meer wensen hebben, dan staat ze niets in de weg om een eigen router aan te schaffen en te gebruiken, zie voor tips onderstaande link:

Eigen modem inzetten

Succes.

Je was me net voor ​@JanD 😉. Het enige wat ik hier nog aan kan toevoegen, is het onderstaande filmpje, dat een kijkje biedt in de retourlogistiek. Dit wordt gedaan door Drake & Farrel waar onder andere KPN mee samenwerkt. Als je het filmpje bekijkt zie je een aantal apparaten terug zoals de V10. 

Wow wat een reacties! Het V10A modem van mijn ouders werkt nog prima en voldoet nog wel even. Leuk filmpje DaveA! Goed om te zien dat de teruggestuurde apparaten opnieuw ingezet worden. Dan stuur ik de Box 12 gerust terug en vertrouw ik erop dat deze een nieuw leven krijgt. 😀

Volgens mij zijn de verhalen van modems die geregistreerd zijn bij het abonnement indianenverhalen.  Misschien is er recent iets veranderd hoor maar vorige maand heb ik de v10 een paar dagen omgewisseld voor een box 12 omdat ik benieuwd was hoe dat er allemaal uitziet van binnen en hij deed gewoon wat ie moest doen. Uiteindelijk weer terug naar de v10 vanwege sib. Dus zeg et maar.

Beste ​@Joep1965 , kijk in je profiel, daar staat tegenwoordig het serienummer van je modem dat je volgens KPN in gebruik hebt.

Ik ben benieuwd of dat dan ook betekend dat een ander modem dan niet gaat werken maar dat weet ik heel snel😂.

@Joep1965 ze worden daadwerkelijk geregistreerd, wij als monteur moeten ze ook scannen als we ze innemen en van de nieuwe modem het serienummer op adres zetten. 

Ik ben benieuwd of dat dan ook betekend dat een ander modem dan niet gaat werken maar dat weet ik heel snel😂.

Zeker, elk modem van KPN gaat werken, het is enkel om te controleren of modems al terug zijn. 

Reageer