Skip to main content

Hallo

Mag je op markplaats een box 12 kopen en thuis aansluiten i.p.v. de experiabox v10?

Hallo @Hans1960.nl 

 

Als de verkoper er op een eerlijke manier aan is gekomen dan mag dat en de Box 12 zou ook gewoon moeten werken bij jou thuis als het een consumenten versie is, reset hem dan wel eerst.

 

Reactie aangevuld in blauw.


Hallo @Hans1960.nl , nee, dat mag niet, ze worden aan consumenten in bruikleen gegeven en moeten retour na einde abo, dus officieel kunnen de consumentenversies  niet te koop zijn. De zakelijke versies werken niet op een consumenten lijn.


@JanD Mijn reactie aangevuld wat betreft consumenten versie, goed punt.

Als de verkoper de vervangingswaarde betaald heeft dan is het zijn eigendom geworden en mag hij hem gewoon verkopen. Ik heb daar nooit van gehoord dat iemand dat ooit heeft moeten doen, maar theoretisch zou het kunnen.


Als de verkoper de vervangingswaarde betaald heeft dan is het zijn eigendom geworden en mag hij hem gewoon verkopen.

Zelfs dat hoeft hij niet gedaan te hebben. KPN doet namelijk impliciet afstand van het eigendom door te vermelden na drie maanden de vervangingswaarde in rekening te mogen brengen. Als zij dat alsnog verzuimt te doen dan is dat geen issue voor de koper en verkoper maar voor KPN zelf.


De v10 omruilen voor de box 12 zou ik echt NOOIT doen. Teveel kinderziektes!! En waarom wil je dat?


... KPN doet namelijk impliciet afstand van het eigendom door te vermelden na drie maanden de vervangingswaarde in rekening te mogen brengen. Als zij dat alsnog verzuimt te doen dan is dat geen issue voor de koper en verkoper maar voor KPN zelf.

Je hebt het over wat in Artikel 22.2 van de AV staat neem ik aan.
Wat zou dan een redelijke termijn zijn waarin ze dat nog mogen doen?
Na die tijd zou je het dan inderdaad gewoon mogen verkopen.

 

Begrijp ook niet dat er geen borg wordt gevraagd gezien er toch altijd een redelijk aantal KPN spullen op MP staan.
Bij Solcon betaalde ik toch een redelijk hoge borg dus die Fritz!Box (die ongebruikt in de doos zit) gaat echt wel terug mocht ik opzeggen.


Begrijp ook niet dat er geen borg wordt gevraagd 

Dat zou een drempel zijn voor nieuwe klanten. Die zouden vanwege een borg mogelijk kiezen voor een andere provider. 


KPN doet namelijk impliciet afstand van het eigendom door te vermelden na drie maanden de vervangingswaarde in rekening te mogen brengen. 

Ik vind dit onzin. Ik zou graag bij zulk soort beweringen wel eens een linkje willen zien naar wat juridische onderbouwing. 


mijn 10 cent:

Als je geld gaat betalen voor een modem, stap dan over naar eentje met bredere inzetbaarheid en meer mogelijkheden zoals een fritzbox.


Ik zou een Box 12 ALTIJD via kpn huren. Dat is kosteloos, want zit al in je abonnementsgeld. Dat maakt geen Eurocent uit op je abonnement en als ie stuk is wordt ie kosteloos omgeruild. 

Dus geld uitgeven voor zo'n kpn modem is volslagen geld over de balk gooierij.


KPN ruilt echter geen werkende V10 om voor een Box 12. 
Bij een defecte v10 krijg je waarschijnlijk weer een V10.
De v10 is de enige van de v10a, v10 en box 12 die pair bonding ondersteund.


Ahja, goed punt @VwDt 

Als @Hans1960.nl dus DSL met pairbonding heeft zeker die Box 12 laten voor wat het is. Dan is de v10 (en de Fritzbox 7583) de enige optie.


Aan de juridische aspecten van zo'n aankoop wil ik m'n vingertjes niet branden. Als je de beschikking krijgt over een consumentenversie van de V12, dan zal die, na een volledige reset, gewoon werken.

Of je zo'n V12 ook echt nodig hebt kan ik niet beoordelen. Op dit moment ondersteunt de V10 geen mesh, maar dat komt naar verluid in de toekomst nog wel, met de nieuwe algemene firmware die nu alleen nog beschikaar is op de V12 en de Superwifi 2. Verder heeft de V10 geen Wifi 6 en zal dat ook niet krijgen.

Ik heb al jaren naar volle tevredenheid een V10 en kan vanwege pairbonding ook geen nieuwere gebruiken.Â