Skip to main content
Beantwoord

Mail gehad dat modem geüpdatet zou worden, maar is niet gedaan

• 11 maart 2025
  • 10 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik heb van jullie mail ontvangen dat modem geupdate zou worden maar dit is niet gebeurd moet ik nu acties onder nemen of kan ik update zelf uitvoeren?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Swanco .

Dan kom je vanzelf een volgende keer aan de beurt. 

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd.

Heb je de KPN Software al (bv V12.C.23.15.06) en wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

@PvL-80 

Dat handmatig updaten geldt niet voor jou want jij hebt de KPN-software nog niet. Je komt vanzelf aan de beurt. 

Bekijk origineel

10 reacties

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 maart 2025

Hi KPN, hier hetzelfde verhaal: bericht ontvangen mbt. een update van de box 12, maar geen merkbaar verschil (zelfde interface in ieder geval). 

Versie is nu SGEJ1000060E. Hoor graag van je!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38080 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

Hallo ​@Swanco .

Dan kom je vanzelf een volgende keer aan de beurt. 

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd.

Heb je de KPN Software al (bv V12.C.23.15.06) en wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

@PvL-80 

Dat handmatig updaten geldt niet voor jou want jij hebt de KPN-software nog niet. Je komt vanzelf aan de beurt. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@Swanco en welkom op de KPN Community! Hebben de antwoorden die ​@Noordzee je heeft gegeven je geholpen?

Wat ik daar nog aan toe wil voegen is, is dat een update wel eens wil mislukken als we moeite hebben je modem te bereiken. Je kunt de kans van slagen voor een volgende keer vergroten door je modem een reset te geven. Dit geldt ook voor jou ​@PvL-80 :)

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 maart 2025
Arjan van KPN schreef:

Hoi ​@Swanco en welkom op de KPN Community! Hebben de antwoorden die ​@Noordzee je heeft gegeven je geholpen?

Wat ik daar nog aan toe wil voegen is, is dat een update wel eens wil mislukken als we moeite hebben je modem te bereiken. Je kunt de kans van slagen voor een volgende keer vergroten door je modem een reset te geven. Dit geldt ook voor jou ​@PvL-80 :)

Hi, ik raak in de war. Heb ik nu wel of geen update gehad? Mailing en sms ontvangen, vandaag 2e mail over wellicht slecht werkende wifi-punten. In de interface echter niets gewijzigd.

Alles draait zonder problemen, dus wat dat betreft geen haast. Maar daarom ook weinig zin om de boel te resetten (want: heeft best wat moeite gekost).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38080 reacties
  • 14 maart 2025

Dat zou je kunnen checken door het versienummer na te gaan. Maar verder geen zorgen zolang alles goed blijft werken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 maart 2025

alles up to date ondertussen was even lastig telefoon aan de gang te krijgen meerdere herstarts nodig

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38080 reacties
  • 15 maart 2025

@Swanco Fijn dat het uiteindelijk allemaal is gelukt. 👍

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 maart 2025
Arjan van KPN schreef:

Hi ​@Arjan van KPN , reset is uitgevoerd. Viel nog niet tegen, alles draaide redelijk snel weer zoals t hoort. Blijft wel het feit dat volgens de mail en sms het modem een update heeft gehad, maar er niets gebeurd lijkt. Nu afwachten, of moet iemand dit een zetje geven?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38080 reacties
  • 16 maart 2025

@PvL-80  Ook jij komt vanzelf een keertje aan de beurt. Dat gaat automatisch. Wanneer het gaat gebeuren, is niet bekend. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 17 maart 2025
PvL-80 schreef:

Hi ​@Arjan van KPN , reset is uitgevoerd. Viel nog niet tegen, alles draaide redelijk snel weer zoals t hoort. Blijft wel het feit dat volgens de mail en sms het modem een update heeft gehad, maar er niets gebeurd lijkt. Nu afwachten, of moet iemand dit een zetje geven?

Je hebt je gegevens ingevuld staan in je profiel, dus ik heb ook even gekeken wat er nou precies bij jou is gebeurd. Dan zie ik wel dit bericht wat richting jou is gegaan: 

Maar als ik dan je Experia Box uitlees, dan komt daar nog steeds de SGEJxxx-software bij naar voren, dus dat houdt in dat je nog niet over bent naar de nieuwe KPN Software. Als alles nu naar behoren werkt, dan zijn je SuperWifi punten ook nog niet over. Dan is het nog even rustig afwachten op een nieuwe updateronde, zoals Noordzee al aangeeft. Top dat je in ieder geval een reset hebt kunnen uitvoeren!

Reageer