Skip to main content

Mijn thuisnetwerk is de afgelopen jaren aardig gegroeid, met name door "wifi smart devices”. Ik kan geen officiele informatie ontdekken over het maximaal aantal devices, anders dan deze post door moderator Denise. Volgens die post zou 64 het maximale aantal zijn voor de Box 12. Als ik in de web interface kijk, dan komt dat ook precies overeen met het aantal dat ik daar zie, verdeeld over de box 12 en de superwifi punten. Het lijkt dus niet uit te maken of er wel of geen superwifi punten zijn en ook niet of ze wel of niet bekabeld aangesloten zijn (bij mij is 1 van de 3 bekabeld). De meeste van de smart devices zijn opgenomen in Home assistant en geregeld is te zien dat apparaten niet bereikbaar zijn. Ook zie ik geregeld indicatoren op smart devices knipperen dat ze geen wifi verbinding hebben en vallen ook laptops, tv's, gameconsoles e.d. geregeld uit de wifi. Om de wifi te ontlasten is een aanzienlijk deel van de devices inmiddels al vervangen door Zigbee devices, maar niet voor alle apparaten zijn Zigbee alternatieven, los van dat dit natuurlijk veel tijd en geld kost om te vervangen. Er hangen ook 15 rookdetectoren die via wifi werken en verschillende waterdetectoren die enkel wifi verbinding maken als het nodig is, maar bij testen gebeurt het ook regelmatig dat ze geen wifi verbinding kunnen maken. Er zijn op dit moment zo'n 90 wifi devices, waarvan 70 constant verbinding zouden moeten hebben. Wanneer we gasten over de vloer krijgen die gebruik willen maken gaat de boel helemaal mis natuurlijk. Heeft KPN een oplossing hiervoor? 

 

Zou eens kijken als de nieuwe generatie software arriveert op de v12 en SW2 of dit nog steeds problemen oplevert.

Die combinatie van modem en extendes zou automatisch een keer in de nachtelijke uren meegepakt moeten worden door KPN management systemen.


Zou eens kijken als de nieuwe generatie software arriveert op de v12 en SW2 of dit nog steeds problemen oplevert.

Die combinatie van modem en extendes zou automatisch een keer in de nachtelijke uren meegepakt moeten worden door KPN management systemen.

Ik had maanden geleden inderdaad ook al van de nieuwe software vernomen, maar duurt erg lang voordat een update beschikbaar komt. Ik zit nu nog op SGEJ1000060E. 


Ook zie ik nu dat de extra wi-fi die ik had aangemaakt om devices makkelijker op 2.4 GHz te kunnen installeren nu down is. Wat kan daar de aanleiding voor zijn? 

 


Omdat het systeem tijd nodig heeft om e.e.a. te actualiseren is mijn ervaring @R-yen 


Hi @R-yen, we zijn inderdaad nog bezig met de uitrol hiervan. Je wordt dus zo snel mogelijk overgezet op de nieuwe versie. 


Reageer