Enkele weken geleden aangesloten op KNP Glasvezel. Eerste twee weken perfect.
Vervolgens een software update gehad op de Box 12b en
- Lan poorten vallen uit; directe verbinding tussen modem en kpn tv+ is niet eens mogelijk meer.
- Alleen internet over wifi, niet meer over lan.
- Verbinding valt om de haverklap weg; genexis werkt prima, ligt echt puur aan het modem.
Vervolgens gisteren een KNP monteur gehad, die zo eerlijk was en deelde dat dit modem extreem instabiel is. Hij had geen vervangend exemplaar dus voor nood installeerde hij een Experia Box 10; helaas geen Wifi 6 en een aanzienlijk lagere performance maar wel LAN verbindingen, wel tv signaal.
Vandaag wederom een KNP monteur gehad, die een Box 12 heeft geinstalleerd (helaas zie ik nu, dus geen Box 12b met betere performance). Helaas lag het systeem om modems aan te melden er uit dus hij verzekerde me dat dit in komende uren online zou komen.
Net is de situatie online gekomen - let wel dit is dus een schijnbaar nieuw modem, alleen een Box 12 ipv een Box12b - en ik ben weer terug bij af. De verbindingen vallen wederom weg, er is geen connectiviteit over LAN mogelijk. Ik heb uit wanhoop de Experia Box 10 maar weer aangesloten; de monteur heeft die achtergelaten want hij had er zelf ook niet veel vertrouwen in.
Wat nu. Toch maar weer terug naar Ziggo, of kan KPN dit upgraden naar een FritzBox met Wifi 6? Wat een drama dit. Niet tof.