Skip to main content

Enkele weken geleden aangesloten op KNP Glasvezel. Eerste twee weken perfect. 

Vervolgens een software update gehad op de Box 12b en 

  • Lan poorten vallen uit; directe verbinding tussen modem en kpn tv+ is niet eens mogelijk meer.
  • Alleen internet over wifi, niet meer over lan.
  • Verbinding valt om de haverklap weg; genexis werkt prima, ligt echt puur aan het modem.

Vervolgens gisteren een KNP monteur gehad, die zo eerlijk was en deelde dat dit modem extreem instabiel is. Hij had geen vervangend exemplaar dus voor nood installeerde hij een Experia Box 10; helaas geen Wifi 6 en een aanzienlijk lagere performance maar wel LAN verbindingen, wel tv signaal.

Vandaag wederom een KNP monteur gehad, die een Box 12 heeft geinstalleerd (helaas zie ik nu, dus geen Box 12b met betere performance). Helaas lag het systeem om modems aan te melden er uit dus hij verzekerde me dat dit in komende uren online zou komen.

 

Net is de situatie online gekomen - let wel dit is dus een schijnbaar nieuw modem, alleen een Box 12 ipv een Box12b - en ik ben weer terug bij af. De verbindingen vallen wederom weg, er is geen connectiviteit over LAN mogelijk. Ik heb uit wanhoop de Experia Box 10 maar weer aangesloten; de monteur heeft die achtergelaten want hij had er zelf ook niet veel vertrouwen in. 

Wat nu. Toch maar weer terug naar Ziggo, of kan KPN dit upgraden naar een FritzBox met Wifi 6? Wat een drama dit. Niet tof.

De LAN poorten van de 12 zijn zeer gevoelig t.a.v. de signaalsterkte op de netwerkkabel. Een langere kabel met een hogere weerstand kan al snel problemen veroorzaken.

Wie heeft jou verteld dat de V12 een betere performance zou hebben dan de V10?

In principe gebruikt KPN alleen de aanduiding "b" als er een andere chipset gebruikt wordt dan in de originele versie.

 

Wat voor een apparatuur hangt er allemaal aan jouw thuisnetwerk?


Sowieso is de v10 absoluut het beste modem van kpn wat je kan hebben.  En laten we eerlijk zijn, tot nu toe heeft wifi 6 nauwelijks meerwaarde. Je zou als het echt wil een Fritzbox kunnen huren of kopen maar dat is alleen zinvol als je echt allerlei instellingen aan wil passen. 


De LAN poorten van de 12 zijn zeer gevoelig t.a.v. de signaalsterkte op de netwerkkabel. Een langere kabel met een hogere weerstand kan al snel problemen veroorzaken.

Wie heeft jou verteld dat de V12 een betere performance zou hebben dan de V12?

In principe gebruikt KPN alleen de aanduiding "b" als er een andere chipset gebruikt wordt dan in de originele versie.

 

Wat voor een apparatuur hangt er allemaal aan jouw thuisnetwerk?

De kabel (cat6e, koperen kern, doorgemeten, enz.) van het modem op de kpn tv+ box is ~ 10 meter. Dat is een zeer korte afstand en zou echt geen enkel probleem moeten zijn.

Voor de rest is het netwerk vooralsnog enorm basic: KPN Modem → 24poorts switch → NAS / Sonos Desktop.

De switch ertussenuit en direct op een poort van het modem maakt geen verschil. Ik heb dit overigens met meerdere kabels gedaan; op de switch uitstekende connectiviteit. Steek ik dezelfde kabel in de Box 12, geen enkele response op de ethernet poort.


Dan hoop ik dat er snel een moderator van KPN zal reageren.


Goedemorgen @famschopman , welkom op ons forum! Als ik het zo lees zijn er aardig wat stappen ondernomen.
Ik kan je experiabox niet omruilen voor een specifiek type maar als je verbinding nog steeds/alweer instabiel is kun je echt het beste even met ons bellen op 0800-0402.
Mijn collega's daar kunnen ook het eerdere ticket inzien en als deze nog open staat gewoon verder waar jullie gebleven waren.


Ik heb de hoop inmiddels opgegeven. De 4de monteur moest bekennen dat hij - ondanks het uitvoerig doormeten van alle bekabeling en de bevesting dat het in orde was - geen oplossing had.

De v12 is zo instabiel als een achtbaankarretje op vierkante wielen gevuld met nitroglycerine; continue resets van de verbinding en ethernet poorten die gewoon geen verbinding kunnen opzetten. Was voor hem niet te verklaren en ik had oprecht medelijden met hem want de beste man wilde het echt oplossen; heeft meerdere v12s geprobeerd maar helaas.

De v10 kreeg wel een ethernetverbinding tot stand, maar de wifi valt uit op het moment dat het modem onder druk (bijv. 2160p via Kodi) komt te staan en je merkt duidelijk dat het bereik van de v10 aanzienlijk minder is als de v12. Dus naar de toekomst toe ook geen solide oplossing.

Voor mij het is evident dat het netwerk van KPN prima is, maar de geleverde hardware is gewoon niet goed. Althans, de v12 werkte tot voor kort perfect maar de software update was een omslagpunt.

Dus ik heb nu óf de optie om terug te gaan naar Ziggo wat duurder is maar meer als 10 jaar nagenoeg perfect heeft gewerkt óf zelf een Fritzbox 4060 aanschaffen. Dus ik ga de kosten even afwegen en de knoop doorhakken. Ik verwacht hier weinig tot geen coulance of compensatie vanuit KPN.


Heb sinds enkele dagen een Fritzbox 4060 draaien en sindsdien geen enkel probleem meer. Geen resets, ethernet werkt, tv werkt.

Het ligt écht aan de KPN hardware + software.


Kpn slaat zo'n flater met de drams update elende


DNS proxy uitzetten loste in eerste instantie bij mij alle issues op


DNS proxy uitzetten loste bij mij alle issues op

Dat is nergens voor nodig.


Zoal beschreven hebben wij dezelfde problemen en laat KPN  ons in de kou staan. Verzocht de situatie te herstellen naar de oude koper verbinding. Dit wil kpn niet. 
een oplossing is er niet. KPN medewerker bevestigde dat het probleem in de box 12 ligt en dat we de situatie moeten accepteren zolang KPN het probleem nog niet heeft opgelost. Hoelang dit gaat duren is niet bekend.

ik lees dat de flitsbox 4060 de problemen oplost. Wat kost deze box en is het niet de taak van kpn om deze te leveren om de klant tegemoet te komen voor de ontstane vervelende situatie? 
ben benieuwd naar de reactie

jac


Zoal beschreven hebben wij dezelfde problemen en laat KPN  ons in de kou staan. Verzocht de situatie te herstellen naar de oude koper verbinding. Dit wil kpn niet. 
een oplossing is er niet. KPN medewerker bevestigde dat het probleem in de box 12 ligt en dat we de situatie moeten accepteren zolang KPN het probleem nog niet heeft opgelost. Hoelang dit gaat duren is niet bekend.

ik lees dat de flitsbox 4060 de problemen oplost. Wat kost deze box en is het niet de taak van kpn om deze te leveren om de klant tegemoet te komen voor de ontstane vervelende situatie? 
ben benieuwd naar de reactie

jac

De Fritz!Box 4060 kan je voor 7,50 per maand huren van KPN of zelf aanschaffen voor rond de 200 euro.

 

Betreft of het de taak is van KPN, nee dat denk ik niet.

Het is aan KPN zelf wat ze leveren, en hoe ze problemen oplossen. Hun eigen modem is veel goedkoper dan een Fritz!Box, dus KPN zal aan de software van hun modem werken om dit soort problemen op te lossen. En dan kan soms wat tijd in beslag nemen.

 

Het is natuurlijk wel de taak, dat hun producten werken zoals je mag verwachten uiteindelijk. Maar ze hebben daarvoor wel tijd nodig.


Zoal beschreven hebben wij dezelfde problemen en laat KPN  ons in de kou staan. Verzocht de situatie te herstellen naar de oude koper verbinding. Dit wil kpn niet. 
een oplossing is er niet. KPN medewerker bevestigde dat het probleem in de box 12 ligt en dat we de situatie moeten accepteren zolang KPN het probleem nog niet heeft opgelost. Hoelang dit gaat duren is niet bekend.

ik lees dat de flitsbox 4060 de problemen oplost. Wat kost deze box en is het niet de taak van kpn om deze te leveren om de klant tegemoet te komen voor de ontstane vervelende situatie? 
ben benieuwd naar de reactie

jac

De Fritz!Box 4060 kan je voor 7,50 per maand huren van KPN of zelf aanschaffen voor rond de 200 euro.

 

Betreft of het de taak is van KPN, nee dat denk ik niet.

Het is aan KPN zelf wat ze leveren, en hoe ze problemen oplossen. Hun eigen modem is veel goedkoper dan een Fritz!Box, dus KPN zal aan de software van hun modem werken om dit soort problemen op te lossen. En dan kan soms wat tijd in beslag nemen.

 

Het is natuurlijk wel de taak, dat hun producten werken zoals je mag verwachten uiteindelijk. Maar ze hebben daarvoor wel tijd nodig.

is het niet zo dat als een provider door wat van reden dan ook niet kan leveren wat in een contract staat ( waar de klant voor betaald ) dat het dan ontbonden mag worden?


Ja dat klopt @R1CHARD82, maar dan moet je dit wel overtuigend kunnen bewijzen. Jij moet netjes betalen volgens contract en provider moet netjes leveren volgens contract. Wanneer 1 van de partijen het niet nakomt kan je ontbinden.


Ja dat klopt @R1CHARD82, maar dan moet je dit wel overtuigend kunnen bewijzen. Jij moet netjes betalen volgens contract en provider moet netjes leveren volgens contract. Wanneer 1 van de partijen het niet nakomt kan je ontbinden.

dan zou een klant in bijvoorbeeld dit geval elke keer moeten bellen met kpn als een modem het niet wil doen zoals het hoort?

 

dus even een voorbeeld,

 

een modem moet 4 keer per dag een restart, dan moet een klant 4 keer per dag bellen?

 

wauw,

 

maar dan ook echt WAUW


Je moet sowieso de provider de kans geven om het probleem op te lossen.
 


Je moet sowieso de provider de kans geven om het probleem op te lossen.
 

Oke, en hoe lang moet je een provider de kans geven?

 

Staat daar een tijd voor?

 

Ik kan mij best voorstellen dat als iemand weken/maanden niet kan werken vanuit huis maar wel netjes elke maand betaald dat dat niet oke is....


Ik ben geen jurist, als je deze weg wil bewandelen zal je zelf juridische informatie moeten inwinnen verder.


Ik ben geen jurist, als je deze weg wil bewandelen zal je zelf juridische informatie moeten inwinnen verder.

het gaat in deze niet om mezelf maar ik was nieuwsgierig hoe zoiets in zijn werk gaat….


Ik heb het vroeger met de niet meer bestaande roze provider gehad.
Geen goede mobile dekking, meer niet dan wel.
Ze zijn toen komen meten en de mast stond te ver weg vanaf ons huis.
Contract is netjes ontbonden omdat hun niet goed konden leveren op het thuis adres.
Ik moest het mobieltje terug sturen en kreeg letterlijk al het geld terug, zelfs het bij te betalen bedrag voor de telefoon. Praat ik wel over het jaar 2007 ofzo haha.