Skip to main content

Beste lezer,

Helaas kan ik niet inloggen in mijn KPN Box 12b. Firmware V12.C.23.04.38
Deze blijft aangeven onjuist wachtwoord ook naar een harde reset van het modem.

Wat heb ik al geprobeerd:

Via Chrome, Edge, Safari, Firefox (normaal, inprivate, cookies verwijderd, etc.)
De volgende urls:

Via F12 zie ik wel dat er door de browser een POST request gedaan wordt naar http://192.168.2.254/ws/NeMo/Intf/lan:getMIBs. Deze geeft echter een 401 unauthorized terug

 

De klantenservice heeft me 45 minuten proberen te helpen maar conclusie vanuit hen is dat ik pech heb en dat dit probleem niet opgelost wordt door KPN en er geen verdere ondersteuning op gegeven wordt. Een ander modem behoort absoluut niet tot de mogelijkheden……

Voordat ik overstap naar een andere provider wil ik toch nog eens kijken of hier nog mogelijke oplossingen aangedragen kunnen worden.

 

Dank alvast!

Deze software op de v12 heeft een login paswoord reset link nog voor het inloggen. Helpt dit om terug te keren naar de het login paswoord wat op de sticker staat.

Verder nog de vraag begint het login paswoord misschien met een speciaal karakter. Er zijn eerder mensen op het forum geweest die dan niet konden inloggen vanwege een software bug. Hiervoor moet het modem worden omgeruild of het moet via een update worden opgelost.

En hoe is die reset nu uitgevoerd. Door middel van de sateprikker in het reset gaatje. Het moet namelijk behoorlijk lang ingedrukt worden (ruim 20 sec) voordat de reset echt wordt doorgevoerd.


Ik heb inderdaad ook de link op de login pagina geprobeerd. Dan kom ik tot het invullen van het wachtwoord. Dit wordt niet geaccepteerd.

Het wachtwoord (gecontroleerd met de qr-code) begint inderdaad met een speciaal karakter: - (min teken).

de reset is uitgevoerd met de satéprikker (2 keer zelfs) en door kpn op afstand.

Het omruilen van de kpn box was niet mogelijk volgens de klantenservice. Lomp gezegd kwam het er op neer “helaas pindakaas” wordt niet ondersteund en is geen reden voor omruil kpn box….

Helaas is het voor mij wel een vereiste om dhcp instellingen en port forwarding rules in te kunnen stellen.


Er zijn helaas al enkele pechvogels voorgegaan. Er zit een softwarefout in de huidige software als het login met een - begint dan kan je onmogelijk inloggen. KPN kan dit alleen met een volgende update oplossen of op dit moment alleen door het modem om te wisselen in de hoop dat het er 1 is met een paswoord die zonder - begint. Die kans is echter vrij groot gezien de hoeveelheden paswoord mogelijkheden.


Een forum moderator zou hier op moeten aanslaan om dit te kunnen oplossen.


Bedankt voor je antwoord.

Het zou mooi zijn als KPN dit ook bij zijn klantenservice bekend maakt. Had me vandaag een aantal uren frustratie en gebel met KPN gescheeld.


Hoi @jorisvdinther, welkom! Ik heb inhoudelijk weinig toe te voegen aan wat Bruistablet al aangaf. Ik zie dat je gegevens al ingevuld zijn, dus ik heb een nieuwe Box 12 voor je aangevraagd. Deze wordt morgen bezorgd op het postpunt in de Gamma in jouw woonplaats. Bij het ophalen van het nieuwe modem moet je de oude inleveren. Deze graag inclusief stroomkabel in een doosje verpakken met het retouradres (hieronder) en ordernummer (5851203 ) erop.

 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn


Hallo Erik,

Bedankt voor de snelle reactie.

Is het voor jou mogelijk dit ook terug te koppelen richting de klantenservice zodat andere klanten wellicht wel geholpen kunnen worden door de klantenservice? Scheelt van beide kanten frustratie 😉


Inmiddels een nieuwe box 12 ontvangen en hierop kan ik weer probleemloos inloggen.

Voor mezelf wel besloten niet afhankelijk te willen zijn van de software updates en bijkomende bugs vanuit KPN en dus een EdgeRouter besteld die ik in eigen beheer heb.


Ik heb net een nieuwe modem gekregen (box V12b). Voorheen had ik de V10. Ook mij lukt het niet om in te loggen. Dezelfde stappen gezet als hierboven. De Admin wachtwoord achterop de modem begint met een “a” ipv een leesteken. Net met KPN gebeld en die komen er niet uit, doorgezet naar de lijn2 voor een oplossing. 


Deze fout komt zo zeldzaam voor, @jorisvdinther, dat ook als dit wel bekend wordt bij ‘de klantenservice’ je in de praktijk waarschijnlijk alsnog een collega spreekt die dit dan net even gemist heeft of niet kan vinden. De bug is bekend bij het ontwikkelteam, hopelijk kan dit in een toekomstige versie verholpen worden. Goed om te horen dat het met de nieuw Box wel lukte om in te loggen, dan heb je in ieder geval een Box 12 in huis die je volledig kunt gebruiken. Hoewel een eigen router natuurlijk ook een valide keuze is. 

 

@MASPE4, er is geen bug rond andere tekens, dus jij ervaart een ander probleem. In de kennisbank hebben we in het Box 12 artikel verschillende tips staan die kunnen helpen als je problemen ervaart met inloggen.

 


Beste,

Ik ben nieuwe abbonee met ook de box-12. Ik kan prima inloggen met de admin. Echter, ALLEEN vanaf mijn ipad. Vanaf mijn PC en Laptop krijg ik een foutmelding:    Wrong login information

 

ik heb op de PC meerdere browsers geprobeerd. Maakt niet uit

alleen  de ipad kan inloggen


Dat kan, helaas, inderdaad gebeuren, @vroomzz

 

In de kennisbank hebben we in het Box 12 artikel verschillende tips staan die kunnen helpen als je problemen ervaart met inloggen.

 

Ik verwacht dat het met een of meer van de tips daar lukt om ook met de PC en/of laptop te kunnen inloggen.