Skip to main content
Vraag

Melding 'er is iets misgegaan' als ik klik op wifi verbeteren

• November 8, 2025
  • 15 reacties
  • 140 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

We hebben even nagedacht ​@Piet van der Vooren  en je kan nog even kijken of één van onderstaande scenario's bij jou spelen:

• Is je modem al voorzien van de laatste versie van de KPN Software?
  • Je kan via de Wifi verbonden zijn met een gastnetwerk in plaats van je hoofdnetwerk. Maak je ook gebruik van een gastnetwerk?
  • Je telefoon kan verbonden zijn met een VPN waardoor de software van slag raakt. Maak je wel eens gebruik van een VPN?
  • Je kan op dat moment verbonden zijn met een Wifi-extender die niet goed contact maakt met het modem van KPN. Zijn er Wifi-versterkers in het spel?
  • Heb je wellicht een eigen IP-range in jouw modem ingesteld? Dat kan de zaak ook verstoren.

Dat is nog even wat mij te binnenschiet en dit zou je nog even kunnen nalopen.

Als dit niet werkt dan wil ik je toch vragen om even een nieuw topic aan te maken voor deze vraag. Dit centrale topic is hier niet voor ingericht en dan houden we het hier overzichtelijk :-) . 

• Modemversie is V12.C.25.06.06
  • Ik ben met wifi verbonden via het hoofdnetwerk
  • Ik gebruik geen VPN
  • Ik gebruik geen wifi-versterker
  • Ik heb geen eigen IP-range ingesteld

Het werkt nu overigens wel via de Thuis-app, maar niet via de MijnKPN-app.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

15 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 13, 2025

Hmm, als het via de Thuis app wél werkt, lijkt het alsof er ergens niet goed geregistreerd is dat je op de KPN software zit ​@Piet van der Vooren.
Na de migratie naar de KPN software, zou de Thuis app niet meer moeten werken namelijk, en vanaf datzelfde moment hoort het juist wél te werken via de MijnKPN app. Ben je recentelijk over gezet naar de KPN software? Zo ja, dan kan het zijn dat dit zich in de dagen na de migratie nog heeft hersteld. Mocht je morgen nog steeds geen gebruik kunnen maken van deze functie in de MijnKPN app, laat je het dan even weten? Ik hoor het ook graag als het al wat langer geleden is dat je om bent gezet!

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Maja van KPN,

Sinds vandaag werkt de Thuis-app niet meer (ik word verwezen naar de MijnKPN-app), maar in de MijnKPN-app blijf ik steken bij het controleren van de internetverbinding. Daar blijft het cirkeltje maar ronddraaien.

Het is overigens al een tijdje geleden dat ik ben overgezet naar softwareversie V12.C.25.06.06. Dat is toch de KPN Software?

Piet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 17, 2025

Dat is inderdaad de KPN software ​@Piet van der Vooren, dus dan had de Thuis-app al een poosje niet moeten werken, en het beheren via MijnKPN juist wel.
Fijn dat de Thuis-app nu niet meer werkt, dat lijkt aan te geven dat we nu een stapje verder zijn gekomen! Bij welke stap gaat het nu mis? Zou je aan kunnen geven welke opties je achtereenvolgend aanklikt in de app, tot het punt dat hij niet verder lijkt te gaan met laden? 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Maja van KPN,

Vandaag weer Wifi Verbeteren in de KPN-app geprobeerd, maar ik krijg nu weer elke keer de melding “Er is iets mis gegaan… Helaas lukt het ons nu niet om deze pagina te laden".

Ik zal het morgen nog een keer proberen en houd je dan op de hoogte.

Piet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 19, 2025

Vandaag wat verder mee gekomen ​@Piet van der Vooren? Zo nee, dan hoef je het eerst ook niet weer te proberen hoor, ik wil er dan intern even navraag over doen. 

Leen59
Wijsgeer
  • November 19, 2025

Ik heb dit ook op de iPad, met de iPhone lukt het wel. Hetzelfde geldt voor andere dingen in de app waarvoor je doorgestuurd wordt naar een webpagina.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 20, 2025

Nog een verzoek vanuit de ontwikkelaars: zouden jullie beide de app eens helemaal willen verwijderen, en daarna opnieuw installeren ​@Piet van der Vooren en ​@Leen59? Hoor graag of dat een verschil maakt!

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Maja van KPN,

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Net als eerder loop ik deze keer weer vast bij de speedtest. Als ik op GA tik gebeurt er verder niets.

Piet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 20, 2025

Duidelijk ​@Piet van der Vooren, we maken hier even melding van. Als we een terugkoppeling hebben ontvangen, laat ik dat hier direct weten!

Leen59
Wijsgeer
  • November 20, 2025

Hier ook opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 21, 2025

Jammer ​@Leen59 😕

Zou jij nu een eigen topic aan willen maken, en je gegevens in willen vullen in je profiel ? Je mag het naast  je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 25, 2025

@Piet van der Vooren, in onze systemen lijkt het alsof jouw modem geen verbinding heeft, en daardoor werken dingen niet goed samen nu. Wij kunnen jouw modem ook niet benaderen vanaf afstand, dit gaat dus niet helemaal goed. Zou jij je modem een volledige reset willen geven? Niet iets fijns om te moeten doen, maar daardoor krijgt alles wel weer onderling verbinding met elkaar!

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Maja van KPN,

Ik heb mijn modem gereset. Alles werkt hier nu weer prima (internet, tv en vaste telefonie), met uitzondering van Wifi Verbeteren in de KPN-app op mijn smartphone. Daar krijg ik weer direct na het klikken op het Wifi Verbeteren-icoontje de melding “Er is iets mis gegaan… Helaas lukt het ons nu niet om deze pagina te laden".

Kan je nagaan of in jullie systemen mijn modem weer verbinding heeft, en of jullie mijn modem weer kunnen benaderen vanaf afstand?

Piet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 26, 2025

Hij staat nu goed ​@Piet van der Vooren, jammer dat het ondanks dat nog steeds niet lukt met de app 😐 Ik vraag even na wat de volgende stap is, kom er op terug als ik meer weet!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 4, 2025

We zijn je niet vergeten ​@Piet van der Vooren, maar hebben ook nog niet helemaal duidelijk wat hier nu toch mis gaat en wat de vervolgstap zou moeten zijn. Hopelijk weten we snel meer!