Skip to main content

Van G Data krijg ik aldoor de melding dat er ongecodeerd netwerk is, KPN, ik lees dat ik WLAN moet verwijderen, heb ik gedaan in Netwerkcentrum, maar moet ik en kan ik in Experia Box 10 de LAN instellingen verwijderen/uitzetten?

Hallo @HannieKG gdata ziet waarschijnlijk een onbeveiligd draadloos netwerk, dat moet je of beveiligen of de wifi uitzetten.

 


Wat ziet u precies? Ziet u dit?

 


Hallo @HannieKG gdata ziet waarschijnlijk een onbeveiligd draadloos netwerk, dat moet je of beveiligen of de wifi uitzetten.

Misschien is dat onveilige netwerk wel van de buren...


Jazeker. Hierna staat dat de WLAn uitgezet moet worden.


Op experiaboxv10 staan onder WiFi  niets en onder LAN een lange rij ip adressen.  Kan ik LAN uitzetten. 


WLAN is WiFi. Dat kunt u natuurlijk uitzetten. Maar dan heeft u dus geen WiFi meer. Wilt u dat? Vast niet toch?

Klik er even op:

Klik op Onveilige draadloze netwerken weergeven. Dan ziet u dit:

Hier staat welk netwerk het probleem is. Is dat uw eigen WiFi netwerk? 


Hallo @HannieKG , als het inderdaad KPN Fon is , dat kun je uitzetten binnen je modem, dat netwerk bestaat namelijk niet meer.

 

 


Nee, het is geen KPN Fon


Deze melding dus..


"Deze draadloze netwerken zijn onveilig ", .daarachter staat dat WLAn het is.  kan ik  in modem de LAN  verwijderen.


"Deze draadloze netwerken zijn onveilig ", .daarachter staat dat WLAn het is.  kan ik  in modem de LAN  verwijderen.

Nee, u kunt niets verwijderen. U kunt alleen WiFi uitzetten. Maar dat is vast niet iets wat u wilt.

LAN is bekabeld netwerk. Dat is geen WiFi dus. En onmogelijk om dat te verwijderen. 


Deze melding dus..

Welke naam staat er voor? Is dit uw eigen WiFi netwerk? Zo ja: verzin een beter wachtwoord. Want daar staat het gevarendriehoekje voor. Het wachtwoord is te simpel.


Goeiemorgen. Ik heb nu op experia wifi wachtwoord gewijzigd en daarbij kwam ook nieuw netwerknaam. ?, oude netwerk bestaat ook nog. Ik moest tv resetten  via experia. want kwam foutcode,  doet het nu, kan ik oude netwerk laten of niet. Van GData kwam nu de volgende melding. Wat kan ik hieraan doen

 


  • Hoe vind ik wachtwoord?


Welke Experiabox heeft u? Heeft u nog meer WiFi punten dan de Experia WiFi's? 


Ik heb Experiabox V 10,  plus  2 wifi versterkers , 1 in kast en 1 in slaapkamer


vind dit toch wel raar

 


Ik heb ook wachtwoord voor WLAN instellingen gewijzigd op de ExperiaBox.


Ik heb ook wachtwoord voor WLAN instellingen gewijzigd op de ExperiaBox.

Dat lijkt me weinig zinvol, daar bij gebruik van KPN-versterkers de wifi toch al uit is, althans uit behoort te zijn.

 


Ik heb Experiabox V 10,  plus  2 wifi versterkers , 1 in kast en 1 in slaapkamer

Is het WiFi op de Experiabox v10 uit? 

Dit hoort wel zo te zijn...


Nee, wireless en internet zijn  aan..het knipperen 


Nee, wireless en internet zijn  aan..het knipperen 

Ok.

Ik heb ook wachtwoord voor WLAN instellingen gewijzigd op de ExperiaBox.

Heeft u het veranderd in een moeilijk wachtwoord? Dus ... bijvoorbeeld 12 tekens lang, met hoofdletters, kleine letters en cijfers?

Goeiemorgen. Ik heb nu op experia wifi wachtwoord gewijzigd en daarbij kwam ook nieuw netwerknaam.

U heeft nu dus 2 verschillende WiFi netwerken? Ook het netwerk van de Experia WiFi's heeft een moeilijk wachtwoord? 

Pc of laptop al eens opnieuw opgestart? 


Hallo @HannieKG de wifi op de modem aan laten staan is niet zinvol, want bij een (ongecontroleeerde) herstart van de modem gaat de wifi gewoon weer uit, zoals het hoort bij gebruik van KPN-versterkers.

De reden daarvoor is dat de wifi op het modem en de wifi van de KPN-versterkers  niet samen kunnen werken in, wat men tegenwoordig noemt, een mesh-systeem, daarvoor is de V10 te oud, maar niet minder goed.

 

 


Ik heb 8 cijfers voor de nieuwe wachtwoorden en opnieuw opgestart. Moeten het wel een lange reeks zijn...?


Beide heren,  ik dank jullie voor de medewerking, ik heb het opgelost.

Door de wijziging van de wachtwoorden in Experia heb ik nu een nieuw netwerknummer. Zowel GData als mijn nieuwe HP printer.,die maar steeds het netwerk niet kon vinden doen het nu prima.

Eigenaardig dat KPN telefonisch nergens van wist. Evenzo bij HP.

Gdata heeft mij op het goede spoor gezet en uw medewerking.

Nogmaals dank..

Â