Skip to main content
Vraag

Mesh werkt niet op Box 12

  • 8 September 2024
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Hoi allemaal,

ik gebruik nu een aantal weken de modem V12 en volgens mij nog met een oude software versie. zou graag willen updaten maar dit kan ik niet zelf. Ik heb namelijk ook het vermoeden dat de MESH functie, ik heb ook 2 superwifi versterkers, niet werkt. Ik moet telkens wifi een keer uit en aanzetteen als ik naar een andere verdieping/ruimte ga omdat ik dan weer meer snelheid krijg

De update kan niet geforceerd worden helaas, deze krijg je vanzelf. De mesh functie werkt als volgt, het modem bepaald of een apparaat doorgeschakeld wordt naar een ander mesh punt. Als het modem een sterk genoeg signaal meet wordt je apparaat niet doorgeschakeld als je een andere ruimte inloopt.


Dank voor je reactie. Nog even ter info. De modem hangt in de meterkast op de begane grond. Dan heb ik een superwifi 2 punt in de woonkamer die dan ook het signaal naar de tuin moet doorgeven en ik heb dan een superwifi 2 punt op een slaapkamer eerste verdieping. Als ik dan vanuit de woonkamer naar de slaapkamer op de eerste verdieping loop moet ik alsnog wifi een keer uit en aan zetten. Je zou verwachten dat het signaal op de slaapkamer dan weer sterker moet zijn dan het signaal in de woonkamer. Beide superwifi 2 punten zijn met kabel aangesloten.  


Het duurt soms wel 10 minuten voordat een  mobiel overschakelt naar het sterkste punt. Dit om constant pendelen tussen de wifipunten te voorkomen. Het is je mobiel die bepaalt welk wifipunt er wordt gebruikt. Geduld hebben is een schone zaak😉


Ook dank voor je antwoord. Zal dus geduld moeten hebben 🤗 maar hoop wel dat ik zo spoedig mogelijk een update van de modem krijg want heb gelezen dat dit tevens ook de MESH functie verbetert.


Reageer