Skip to main content

Beste Klantenservice, 

 

Vandaag heb ik een keer of zes contact met de telefonische klantenservice gehad. 

Al met al een erg teleurstellende ervaring. Hieronder een beknopte weergave van veel belminuten.

 

Contact 1: Medewerker verbreekt de verbinding/verbinding wordt verbroken. Geen waarneembare aanleiding, was midden in een uitleg-zin over mijn probleem.

Contact 2: keuzemenu verbreekt de verbinding en stuurt een sms met een link naar de wifi-manager

Contact 3: Medewerker reset de router en meldt dat het probleem in 15 min verholpen zou moeten zijn.

Contact 4: Geen verbetering. Medewerker stelt dat ik 2 uur moet wachten.

Contact 5: Na twee uur nog steeds geen verbetering: Medewerker stelt dat de enige oplossing een nieuwe Router is. Zorgt dat die klaar ligt. Goed geholpen!  

Contact 6: Na wat proberen nieuw inzicht in probleem. Opnieuw contact. Medewerker overlegt ca. een kwartier met een andere medewerker en vraagt nadien of ik zakelijke klant ben. (Ik hoop dat uit de KPN-administratie blijkt wat voor abonnement ik heb (niet zakelijk). Ik geef aan geen zakelijke klant te zijn. Ik wordt door verbonden....

Contact 7: ....naar de zakelijke afdeling...die vraagt om mijn KVK nummer....

 

Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. 

 

Ik heb twee problemen:

 

1. Ik kom alleen in mijn modem admin account als ik via mijn telefoon een hotspot aanmaak. Als ik ingelogd ben via de wifi, accepteert de router het wachtwoord niet. Hoe komt dit en hoe kan het opgelost worden?

2. Ik kan geen wifi verbinding maken mijn Microsoft Surface Windows 10 werklaptop (wel LAN). Werk IT stelt dat dit een bekend KPN-issue is: IPv6 of 5 GHz mogelijk het probleem? Graag support om dit probleem op te lossen

 

vriendelijk dank

Hallo @DMV123165464 

 

Jammer dat je zo’n slechte ervaring met de klantenservice had, hopelijk lukt het met onderstaande wel om je problemen op te lossen.

 

Je hebt een Box 12 modem gekregen?

Soms werkt inloggen op de Box 12 niet op de standaard manier maar wel via deze link:
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
Anders kan je ook nog proberen of inloggen wel lukt via de Firefox, Safari of Edge browser,

 

Hier 2 mogelijke oplossingen voor je probleem met de laptop:

1)

Het probleem met je laptop verbinding kan liggen aan de bandbreedte instelling van de Box 12 voor 5GHz, bepaalde netwerkkaarten werken na de update van de Box 12 alleen goed als je die op ‘80MHz’ zet (zie afbeelding onderaan, paars omcirkelde instelling).

Om dit aan te passen, ga naar de WiFi-instellingen in de Box 12, daar kan je bij de 5Ghz de Bandwidth aanpassen naar 80MHz.

De 2.4Ghz kan op 20Mhz blijven staan.

 

2)

Als optie 1 niet werkt kan je proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6.

 


Hi @DMV123165464! Goede vraag. En ik ben het eens met @GeSp. Vervelend dat je een slechte ervaring hebt gehad met de klantenservice. 

Is het gelukt met het goede advies alsnog de wifi verbonden te krijgen?


Dank voor de snelle reacties hier! Erg fijn en zeer gewaardeerd.

 

  1. De link werkt. Vreemd maar opgelost
  2. Van de twee aangedragen oplossingen lijkt de tweede (wireless mode omschakelen) ook te werken. 

Hartelijk dank