Skip to main content

@Arie.O.

Heb je misschien een update ?

Ik ben nu al ruim 7 maanden bezig met KPN en sinds gisteren een andere Box12 gekregen die elke 5 to 20 minuten herstart

De vorige Box12 bleef vastlopen ( en was een gewisseld exemplaar van een andere klant met problemen) vandaar de wissel

 

Ben zo benieuwd of de wissel naar een V10 modem zal helpen

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @dsp4life ,

De V10 is momenteel wel het stabielste modem over het algemeen.Maar het probleem kan ook met de box 12 misschien wel op te lossen zijn.

Hoe ziet je netwerk eruit?

Heb je koper of glasvezel?

En heb je switches, wifi versterkers, DVSen, zonnepanelen omvormers, smartapparatuur etc in je netwerk?

 


Hoi @martijn197108 

 

Ik maak gebruik van glasvezel (internet  en tv) de eerste 7 maanden van 2022 werkte alles ook perfect

Van de 1 op andere dag problemen van wegvallende verbinding en het vastlopen van de box 12 (alle lampen groen en geen internet meer (heel soms nog wel tv)

 

Ook zonder extra apparatuur zoals switches of smarhubs (geen omvormers of zonnepanelen trouwens) blijven de problemen

 

Als ik alles een minuut of 10 van de stroom haalt (de netwerk apparatuur en het glasvezelpunt) kan ik ongeveer een uur gebruik maken van de diensten en daarna beginnen de problemen weer

De modem herstart echt op een manier zoals je net de stekker er in doet (1x rood lampje dan intrainen en vervolgens werkend voor een minuut of 5 tot 20 en weer herstarten)


De ethernetkabel tussen het NT en de Box 12 al vervangen?

Zo ja:

Een standalone box 12 mag geen problemen geven, en het is al je 2e box 12.Ik vermoed dan toch iets in het glasvezelkastje.

@Maja_kan een lijnmeting uitvoeren.Daaraan valt te zien of het probleem voor het modem ligt of niet.Vul daarvoor wel even je profiel in.

 

 


“ De ethernetkabel tussen het NT en de Box 12 al vervangen? “

Ook die is al vervangen

 

De eerste monteur die kwam gaf het glasvezel kastje de schuld idd (zou voor 500mbit zijn)

Die is direct vervangen en ….het hielp helemaal niks (haalde met dat “oude” kastje ook gewoon 980mbit up en down

Er was een keer een monteur aangestuurd (5 maanden terug)  om iets in de kast buiten te vervangen maar toen die aanbelde vertelde hij niet in de kast buiten te mogen  (was hij niet voor gecertificeerd vertelde hij ) en vervolgens dacht hij met een druk op de reset knop dat het probleem weg zou zijn (niet dus)

 

Met deze “nieuwe” Box12 zijn de problemen anders (erger eigenlijk) daarom is het ook gewoon helemaal K** dat je eerst je oude modem moet inleveren voor je de nieuwe in handen krijgt

Dan had ik iig nog even terug kunnen vallen op een iets betere verbinding

 


@dsp4life .

Aha, dat verduidelijkt het wel.

Dan lijkt mij inderdaad een omruil naar een ZTE V10 een beste optie.Monteurs hebben geen ZTE V10 getest?

Heb je toevallig voor tijdelijk nog een oude Experia Box liggen?Denk aan een V8 of V9.

 


“ Dan lijkt mij inderdaad een omruil naar een ZTE V10 een beste optie.Monteurs hebben geen ZTE V10 getest? “

 

Behalve het vervangen van het glaskastje hebben ze nooit wat gedaan

Heb voor morgen een “speciaal “nummer wat ik kan bellen met een toegangscode om iets sneller contact te krijgen

Volgens mij heb ik wel met het eventueel plaatsen van een V10 als dat zou helpen niets meer aan mijn superwifi punten ?

ondanks dat het maar 3 meter is naar de meterkast was het wifi signaal tussen mijn Fritzbox (trined) en de box12 zo'n groot verschil dat ik die punten wel nodig had (tv is bekabeld 100mbit (samsung neo qled) maar heeft gelukkig 5G zodat ik iig 5 a 600mbit haal (streamen vanaf nas )


@dsp4life,

Heb je de witte of zwarte superwifi punten?Er er minstens één bekabeld aangesloten?

Superwifi werkt wel met de V10, maar wifi op de V10 gaat dan uit en je moet altijd minstens één superwifi bekabeld aansluiten.

Een V10a is ook nog wel een optie, maar dan heb je wel de witte superwifi punten nodig of indien je de zwarte hebt moet er één bekabeld aangesloten worden.Anders ontstaan er ook weer problemen.


Ik heb 2 zwarte wifi punten (1 bekabeld en 1 los voor de tv boven)


@dsp4life ,

Ok, in dat geval zou de V10a prima moeten werken als ik het goed begrijp.

 


Als het goed is gaat het de 18e gebeuren

Een V10 modem en een ander glasvezel kastje

Hoop zo dat ik er na 7 maanden ellende vanaf ben

Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat er morgen vast wel weer iets gebeurt wat er voor zorgt dat het nog niet werkt :P

 


@dsp4life,

Bij een omruil van Box 12→ ZTE V10 heb je volgens mij recht op een extra Superwifi.Dat is tenminste wel het beleid van de monteurs.

Krijg je deze ook?

Maar fijn dat er een ZTE V10 onderweg is!


@martijn197108

Daar heb ik niets over gehoord (gaan ze ook niet vertellen haha)
Onderweg maar ze konden niet beloven dat de monteur er 1 bij zich heeft


@Arie.O.

Heb je misschien een update ?

Ik ben nu al ruim 7 maanden bezig met KPN en sinds gisteren een andere Box12 gekregen die elke 5 to 20 minuten herstart

De vorige Box12 bleef vastlopen ( en was een gewisseld exemplaar van een andere klant met problemen) vandaar de wissel

 

Ben zo benieuwd of de wissel naar een V10 modem zal helpen

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Sinds mijn Box12 is omgeruild voor V10A, paar dagen na ingebruikname van V10A, op 'n avond nog meerdere herstarts zéér kort achter elkaar, binnen kwartiertje/half uurtje, en sindsdien probleemloos. 

Ik hoop dat 't nu opgelost, wel jammer dat Box12 niet werkte, nieuwere hardware had wel mijn voorkeur maar zo is't ook goed als 't zo blijft.

Groetjes.


Goedemiddag @dsp4life, begrijp ik het goed dat er inmiddels weer een monteur langs is geweest? Heeft die het op kunnen lossen?


Er is een monteur geweest en deze heeft het glasvezel punt vervangen 

Ik heb getest met de huidige box12 en de verbinding blijft wegvallen 

De box 12 heeft wel een nieuwe adapter gekregen omdat de monteur het ook vreemd vond dat hij compleet uitviel

De box 12 blijft nu wel aan maar de verbinding verbreekt toch

 

Gelukkig heeft de monteur ook een v10 achtergelaten om te testen 

De verbinding blijft daarmee wel goed (ik merk wel dat elke browser een stuk trager is) 

Waar sites of mijn email bekijken van een milliseconde nu naar enkele seconden gaat eer deze geopend worden 

Echter is tv kijken met de v10 niet te doen 

Terugkijken lukt niet en elke tv zender stopt na een paar minuten

De 2e tv ontvanger die via een super WiFi punt loopt wil helemaal niet afspelen 

Vanavond ga ik nog is testen met de box12 of er verbetering te halen is 


@dsp4life,

Raar dat de V10 niet goed werkt.

Staat wifi op de V10 zelf uit?

Welke snelheid en ping haal je bekabeld?


Snelheid boven 900 mbit ping 8ms

WiFi modem is uit

 


Snelheid boven 900 mbit ping 8ms

WiFi modem is uit

 

Dat lijkt goed.

Dit probleem op alle PC’s?

Wat betreft het terugkijken, geen idee waarom dat mis gaat...

 


Zojuist de box12 er weer even aan gehad en in 3 kwartier tijd is de verbinding 5x weg geweest

De nieuwe adapter heeft geholpen tegen het compleet opstarten van de box12 maar meer niet

 

Wat nu gebeurt is dat nog steeds alle verbindingen weg zijn zowel via kabel en via wifi

Het internet lampje op de modem knippert en na een paar minuten is de verbinding er weer

Probleem is dat er helemaal niets in het log word opgeslagen waar ik wat mee kan

 

Ik heb nu de V10 er weer aan zodat ik iig een verbinding heb

Wat betreft de super wifi punten , volgens mij doet de V10 niet meer mee in het draadloos netwerk als je gebruik maakt van de super wifi punten?

Beneden heb ik wel tv maar boven rammelt de wifi aan alle kanten (misschien was dat ook wel het probleem met tv kijken)

Dit komt denk ik omdat normaal gesproken de box12 het middelpunt was tussen de super wifi punten

Het lijkt nu of het superwifi punt boven weinig tot geen verbinding maakt

Helaas is het menu in de V10 te karig om goede snelheden te meten of een duidelijker overzicht te zien

 


Kleine update


Inmiddels heeft de V10 modem overuren gedraaid en heb ik mijn superwifi punt beneden verplaatst zodat deze weer kan verbinden met het andere punt op de boven verdieping (tv kijken was onmogelijk

Met de V10 perfect internet zonder uitval en ook tv kijken kan na de verplaatsing en de reset van de tv ontvangers

 

Maar goed wat is de reden

Er was een reden om de superwifi punten te kopen aangezien het met de V10 onmogelijk is een mesh netwerk te maken is die aanschaf zinloos met een V10

Wat kan dan toch de reden zijn dat na 7 maanden perfecte diensten met de box12 opeens 7 onmogelijke maanden van ergernis komen met uitval van alle diensten

En nu lijkt het met een box12 helemaal niet lekker meer te werken

 

 


Ik zie dat je ticket nog steeds open staat @dsp4life, ik denk dat het het handigst is mijn collega's even te bellen op het nummer dat je van ze gekregen hebt. Zij kunnen het beste beoordelen hoe we dit kunnen oplossen

 

Voor de meelezers, als je last hebt van een wegvallende verbinding kun je hierover het beste altijd even met ons bellen op 0800-0402 als het probleem zich voordoet of kort daarna


De oplossing is er nog steeds niet helaas

Ik mag een paar maanden eerder onder mijn contract uit of….

Ik krijg wat korting voor de ellende de laatste 7 maanden en moet mijn contract uitzitten

 

Wat zouden jullie doen …..

 

Momenteel werkt bijna alles met een V10 (geen mesh netwerk meer natuurlijk)

Met de box12 er aan blijft de verbinding wegvallen (zo ook tv en het complete interne netwerk)

 


@dsp4life 

De V10 werkt -op het missen van MESH na- nu goed?

Misschien kan je van die korting een extra SuperWifi aanschaffen, en heb je daarmee weer even veel wifi punten als voorheen met de Box 12.

 

Er komt trouwens wel een update voor de V10 dat deze ook mesh krijgt, maar ik verwacht dat dat echt nu een behoorlijke tijd zal duren.

 


Als een V10 modem mesh zal krijgen zal dat alleen een V10A zijn en niet de oudere V10

Van de korting kan ik geen wifi punt kopen dat gaat niet lukken


De V10A heeft al mesh @dsp4life , in een ander topic gaf @Erik_ aan dat de ZTE V10 ook mesh zou krijgen.

 

Misschien kan @Thomas in dit geval coulance bieden een een SuperWifi toezenden.Je hebt immers door een omruil vanuit KPN een WiFipunt verloren.Of een V10A proberen.