Ik heb een KPN Box 12 modem. Na de update heb ik problemen.
De KPN Box heb ik gereset (spanningsloos gemaakt) en na opstarten werken alle lampjes correct.
De Super Wifi punten (3x) staan allemaal op rood. maar het lukt mij niet deze opnieuw in bedrijf te nemen. ik heb ze spanningloos gemaakt en een voor een proberen weer op te starten. De lampjes gaan groen knipperen en na enige tijd worden ze weer rood. Bij de vragen op de site wordt wel een oplossing gegeven voor bedrade punten maar niet voor draadloos. Ik heb geprobeerd via een tijdelijke koppeling aan het modem en daarna terug naar zijn plaats. Nadat de stekker in het stopcontact is gedaan gaat hij groen knipperen en na enige tijd weer op rood. Via de WPS knop idem.
Moeten de Super Wifi 2 ook eerst gereset worden terug naar fabrieksinstellingen (naast de aan/uit knop?
Hoi ​@Cees Luijsterburg, welkom op onze community! Bij een update kan het inderdaad nodig zijn je superwifi punten ook opnieuw in te stellen.
Laat je weten of het lukt?
edit: het is belangrijk dat je na zo'n update je superwifi punten ongeveer 30 minuten bekabeld aangesloten laat zitten zodat zij ook goed kunnen updaten.
Beste Thomas,
De problemen ontstonden na de update van 4-2-2025.
Het probleem was dat de SuperWiffi2 punten uitgeschakeld waren (lampjes waren rood) ik heb geprobeerd ze een voor een terug in te schakelen maar dat lukte niet. Daarna heb ik ze een reset gegeven (terug naar fabriekinstellingen) en opnieuw geprobeerd te koppelen, dit lukte niet en de lampjes kleurden uiteindelijk paars. De dag erna heb ik telefonisch contact gehad met een Servicemedewerker van KPN en samen hebben we het opnieuw geprobeerd ze te koppelen maar helaas zowel draadloos als met een kabel lukte het niet. Ten einde raad heeft de servicemedewerker een servicemonteur ingepland die is op 11-2-2025 langsgekomen.
Nadat hij het probleem had aangehoord is hij begonnen met de eerste te koppelen middels een kabelverbinding, dit ging goed, Vervolgens de tweede ook met een kabelverbinding en dat ging goed. Daarna de derde ook met een kabelverbinding en dat ging ook goed. Daarna hebben we de Wiffi punten weer op hun plaats gezet en alles werkte (nu draadloos) weer correct. De monteur heeft op een aantal plaatsen de signaalsterktes nog gemeten en alles was in orde.
Wat de reden geweest kan zijn is onduidelijk, soms gebeuren er rare dingen. Of er na 4-2-2025 nog een wijziging in de update is verwerkt of aangepast is ons niet bekend. Ervan uitgaande dat het probleem nu is opgelost heb ik de servicemonteur bedankt.
Groet, Cees Luijsterburg
Bedankt voor je terugkoppeling ​@Cees Luijsterburg! Fijn dat de monteur heeft kunnen helpen.
Ik heb hier intern nog overleg gehad, wat het belangrijke is bij het opnieuw instellen (en dus updaten) van de superwifi punten is dat ze ongeveer wel een half uur nodig kunnen hebben om dat te voltooien. Het advies is dan ook na zo'n update te resetten en alle superwifi punten even een half uur bekabeld aangesloten te laten staan voordat je ze weer loskoppelt en op hun plek zet.
Beste Thomas,
Het is mij duidelijk, blij dat het opgelost is.
Groet, Cees Luijsterburg
Bij mi werken nu 2 van de drie super wifi punten.
Als ik degene die is aangesloten is op de experia 12 loskoppel en omruil met de gene waarvan het lampje oranje brand dan veranderd er niks aan de situatie dus het wifi punt wat niet werkte doen het nu wel en die los is gekoppeld werk nier.
Begrijp er niks van.
Beste Cor,
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten. Diverse oplossingen geprobeerd tekens zonder resultaat. Uiteindelijk is de oplossing van Thomas de juiste gebleken, met een bekabelde oplossing rechtstreeks vanuit het modem. Let er wel op dat je het half uur goed in acht neemt, want daarin zit het probleem. Bij mij werkt het weer goed.
Succes, Cees luijsterburg
Beste Cees.
Bedankt voor de feedback, ik ga er morgen mee aan de gang.
Beste Cees.
Heb gedaan wat werd gevraagd.
Ook hebben wij sinds een dag of 14 dat de TV stil stond verversen werkte niet maar wel instellingen daar wifi selecteren verbinding maken en hij deed het weer maar dit moet vijf keer per dag.
Wat heb ik nu gedaan, het wifi punt wat niet werkte bedraad gekoppeld aan de experia deze werd na 2 minuten groen 45 minuten laten zitten losgekoppeld weer geel nu weer aangesloten op de experia dus nu zijn er 2 wifi punten aangesloten op de experia ik hoop dat nu het TV probleem is opgelost.
Anders maar bellen met KPN maar dan moet je weer alles uitleggen, heb ik niet zo veel zin in.
Wifi speedtest gedaan boven download 210 mbs upload 158 mbs.
beneden beide ruim 660 mbs.
Groeten Cor
Beste Cor,
De logica is helaas soms ver te zoeken en is gewoon proberen de oplossing. Het is dan wel frustrerend, nogmaals veel succes.
Groet, Cees
Als je wilt denken we even met je mee ​@Corvanpelt, maar zou je daar dan een eigen topic voor willen maken? Als je toelicht hoe je alles op elkaar aangesloten hebt zitten en welke stappen je doorlopen hebt hoop ik dat we snel de oorzaak kunnen vinden
Hoi Thomas heb een Topic aangemaakt en zo goede mogelijk het probleem daarin uitgelegd.