Skip to main content
Beantwoord

Mijn IS/RA-punt is verloren gegaan bij een verbouwing, hoe kan ik een nieuwe krijgen?

• March 4, 2025
  • 10 reacties
  • 144 keer bekeken

Goedemorgen, zojuist is mijn nieuwe kpn abonnement ingegaan, maar ik heb wat problemen met de aansluiting. Tijdens de verbouwing is het ISRA 2 punt dat erin zat verloren gegaan. Kunnen we deze opnieuw bestellen en aansluiten? En zo ja, waar moeten we deze op aansluiten? Bijgevoegd een foto van de meterkast en de andere aansluiting. Hopelijk kan iemand helpen, bedankt!

Beste antwoord door Rotterdam123

Dank voor het meedenken allen! Vanochtend is de KPN monteur langs geweest en die kon inderdaad een hele oude (rond model) nog terugvinden op de muur tegenover de meterkast!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• March 4, 2025

Wat jij in je hand hebt is van Ziggo. KPN gebruikt dat niet eens. Dus je zal op zoek moeten gaan naar iets anders. De telefoonlijn dus.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 4, 2025

​@Marlon92 dat vermoeden had ik al! Vandaar de foto van de meterkast ook bijgevoegd, enig idee waar ik de andere aansluiting kan vinden?

• March 4, 2025

Geen idee. Ik zie niets aan de meterkast. Alleen dat die te klein is. Ik zou die zwarte houten omkasting laten slopen en een nieuwe laten maken die ook over de watermeter en die witte kast heen valt. Dan zit alles weer netjes weggewerkt. 

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • March 4, 2025

Is dit een boven woning of appartement, soms zit de aansluiting dan beneden.

• Topper
  • March 4, 2025

Slechte meterkast met goede inhoud. 

ABB is een goede keuze maar een houten meterkast die zo krap is doet dit niet goed.

ISRA punt zul je hier niet vinden of er moet echt veel gesloopt zijn.

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • March 4, 2025

Achter de watermeter lijkt een buisje te zitten wat heeft daar links aan de muur gezeten?

• Topper
  • March 4, 2025

😀

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Rotterdam123, ik zie daar zo inderdaad ook geen IS/RA-punt op de foto.

Weet je zeker dat het aansluitpunt daar zat voor de verbouwing? Pas sinds ongeveer 1990 werd het IS/RA-punt standaard in de meterkast geplaatst, daarvoor werd het op andere plekken geplaatst. Het kan bijvoorbeeld in de woonkamer zitten, in een kelder en ik heb voorbeelden gezien waar het in een slaapkamer zat.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • March 6, 2025

Dank voor het meedenken allen! Vanochtend is de KPN monteur langs geweest en die kon inderdaad een hele oude (rond model) nog terugvinden op de muur tegenover de meterkast!

Jasper van KPN
Moderator

Ah kijk aan, hij was toch dichtbij te vinden! Heel fijn, ik verwacht dat de monteur er ook, als het er goed past, een mooi aansluitpunt op heeft kunnen plaatsen waar je de rest op kunt aansluiten.