Skip to main content
Antwoord

Mijn modem is alweer geüpdatet en nu moet ik weer alles opnieuw instellen

• January 20, 2025
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vorige week maandag is mijn modem geüpdatet. Na deze update waren al mijn port forwarding instellingen gereset. Ik ben zo'n 4 uur bezig geweest om alles opnieuw goed in te stellen. Ik doe dit niet dagelijks dus het was nogal een klus.

Nu krijg zojuist, een week later, weer een SMS met de melding over een update aankomende nacht. Ik wil dit niet. Stop hiermee. Blijf van mijn router af met je updates die al mijn instellingen weggooien.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Habbezak . Welkom op de community! Ik begrijp dat dit veel werk en frustratie oplevert, zeker als het opnieuw instellen van de port forwarding niet iets is wat je vaak doet. Onze modems krijgen af en toe updates om het netwerk veilig en goed werkend te houden. Het is helaas niet mogelijk om deze updates uit te schakelen. Helaas heb ik hier niet een goede oplossing voor, maar misschien helpt het om screenshots te maken van jouw instellingen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

Juist, alles is weer gereset. Ik kan weer alle instellingen terug gaan zetten. Wat een prutsers bij KPN. Volgende week weer een update? 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 21, 2025

Mogelijk is de update niet gelukt daarom krijg je hem nog een keer.

Het modem is in bruikleen en kpn moet zorgen voor een veilige verbinding daarom wordt er geüpdate 😀 het is vervellend dat er instellingen verloren gaan. Maar met een defect of nieuw modem heb je hef zelfde effect.

je kan ook een eigen router plaatsen dan heb je zelf het beheer over je verbinding.  

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2025

Hoi ​@Habbezak . Welkom op de community! Ik begrijp dat dit veel werk en frustratie oplevert, zeker als het opnieuw instellen van de port forwarding niet iets is wat je vaak doet. Onze modems krijgen af en toe updates om het netwerk veilig en goed werkend te houden. Het is helaas niet mogelijk om deze updates uit te schakelen. Helaas heb ik hier niet een goede oplossing voor, maar misschien helpt het om screenshots te maken van jouw instellingen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Kunnen jullie niet, net zoals bij vrijwel elke andere apparatuur, een update uitrollen die niet deze instellingen helemaal wissen? Of mij op voorhand informeren dat dit gebeurt zodat ik op de hoogte ben van deze gang van zaken zodat ik inderdaad direct weet waarom ik mijn apparatuur niet meer van buiten kan benaderen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 23, 2025

Kunnen jullie niet, net zoals bij vrijwel elke andere apparatuur, een update uitrollen die niet deze instellingen helemaal wissen? Of mij op voorhand informeren dat dit gebeurt zodat ik op de hoogte ben van deze gang van zaken zodat ik inderdaad direct weet waarom ik mijn apparatuur niet meer van buiten kan benaderen.

Kijk en dat is één van de redenen waarom ik al jaren een eigen modem heet eigenlijk router gebruik. Dan heb je zulke ongein ook niet meer dat een provider te pas en te onpas gaat updaten. Jij bepaalt dan wanneer je gaat updaten en niet een provider. Alleen op die manier heb je zelf de volledige controle over je router.