Skip to main content

na al vaker contact te hebben i.v.m. mijn modem en dat er een update zou verschijnen ben ik het nu helemaal beu.

er is helemaal geen colance betreft andere modem met nieuwe firmware, of eventueel fritzbox modem.

de kpn modem kan niet omgeruild worden, en voor de fritzbox moet ik 7.50 extra gaan betalen.

ik doe al heel  lang netwerk systemen zelf aan leggen, en ik weet onderhand wel waar ik mee bezig ben.

Superwifi die niet berijkbaar is via ip adres gelijk door schakelen naar de modem. met andere woorden gewoon bagger.

Modem moet ik regelmatig ressetten om weer even te kunnen genieten van goed internet.

als jullie de grootste willen blijven moeten jullie ook de beloften nakomen ik heb helaas voor 2 jaar weer bij getekend in de hoop dat de beloftes nawerden gekomen i.v.m. de update van de modem.

we zijn weer 2 maanden verder en helaas er wordt niks onder nomen, en ik ga mijn contract proberen open te breken via mijn advocaat.

Gaat om KPN box 12

SagemcomFast5359_KPN

met firmware 

Hardwareversie 1.0
Softwareversie SGEJ1000060E
Bootloader 0,96,42 seconden
GUI-versie 5.48.11
Systeem up-time 1m 1d 03u26m39s
Datapump-versie A2pv6L047d.d27o

gr Edje

@Edje2408 misschien is het handig om te vermelden welke modem je hebt en welke firmware hij draait.

Klopt ik heb het aan gepast!

@Edje2408 je kunt hem beste niet resetten wat dat vertraagt de nieuwe update van de modem.

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. maar als je hem reset kom je later in de lijst te staan voor de update. 

lees eventueel deze topic door KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08 | KPN Community

Als ik hem niet reset wordt wel heel traag hier. 

ik wacht al een 1 jaar op beloftes die zou worden nagekomen maar niemand die wat doet. ik verleng mijn abonement voor 2 jaar omdat de klanten service blooft om er vaart achter te zetten maarja helaas.

ik zeg geef me dan een fritsbox want daar kan ik zelf bepalen wie wat krijgt.

nee gaat niet moet je weer voor bij betalen. ik heb in totaal 8 mensen gezegd gaat naar kpn voor je internet, ik heb daar echt spijt van.

Heb je glasvezel of dsl?

Hoi,

Ik heb glasvezel 1 gb en geen storing via glasweb. als ik hem gereset heb heb ik via kabel gewoon super internet wifi zou beter kunnen maar is niet anders ik gebruik 3 superwifi punten en alles brand groen, 1 superwifi op kabel. alles werkt gewoon als ik de modem op nieuw gerest heb, maar na een dag of 3 begint het gezeik weer en wordt alles trager

Ik zeg het hier ook nog maar een keer:

Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft, blijft het wachten tot je aan de beurt bent. Dit kan langer duren, afhankelijk van welke apparaten je verder nog gebruikt van KPN. Dit antwoord wordt al meer dan een jaar standaard gedeeld door de KPN Forum Moderators. Helaas blijft het daarbij, en echte duidelijkheid ontbreekt.

Ik wacht nu al meer dan een jaar op de nieuwe software (huidige firmware versie: SGEJ1000060E), terwijl anderen met bijvoorbeeld een Box12b het direct kunnen activeren. Hetzelfde geldt voor oplossingen zoals een factory reset of het bedraad aansluiten van de SW2; bij sommigen werkt dat direct, maar bij anderen, zoals ik, blijft het resultaat uit.

En wanneer je opnieuw op het forum kijkt of er andere gebruikers zijn met hetzelfde probleem, verschijnen steeds dezelfde standaard antwoorden:
“Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft, is het wachten tot ze aan de beurt zijn. Afhankelijk van de apparaten die je nog meer hebt van KPN kan het eventueel langer duren.”

Maar het gaat hier niet om een paar weken of maanden. We hebben het over meer dan een jaar wachten, zonder enige concrete updates of communicatie. Dat is precies waar het probleem ligt: er wordt niet gecommuniceerd, en mensen blijven in onzekerheid.

Wat veel klanten, inclusief ikzelf, willen, is simpel: duidelijke communicatie. Geen standaardantwoorden, maar een eerlijk en concreet beeld van de situatie. Dat zou al veel frustratie wegnemen en meer vertrouwen wekken.

Uiteindelijk: "Alleen kalmte kan u redden," maar die kalmte komt vooral als er openheid is. Vertel de mensen hoe het echt zit, dat werkt zoveel beter dan een kluitje in het riet.

@Edje2408 je kunt hem beste niet resetten wat dat vertraagt de nieuwe update van de modem.

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. maar als je hem reset kom je later in de lijst te staan voor de update. 

lees eventueel deze topic door KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08 | KPN Community

Bron?

Reset, achteraan in de lijst? Welke lijst?

Er zijn gewoon batches en die worden uitgerold. Geen posities wie vooraan de lijst of achteraan staat.

Superwifi die niet berijkbaar is via ip adres gelijk door schakelen naar de modem. met andere woorden gewoon bagger.

Dat is de bedoeling van KPN. Dat kan je bagger vinden. Maar het werkt zoals dat door KPN bedoeld is. Als je het daar niet mee eens bent, dan denk ik dat je beter over kunt stappen op een ander WiFi systeem.

Koop zelf een fritzbox, op marktplaats staan er diverse. Ben je baas over eigen modem

Wat ook kan als het beschikbaar is is uw abonnement verhogen naar 4 Gbit, u krijgt dan een box14 welke enkel werkt op de KPN software. In Theorie kan een monteur op deze manier ook een update forceren door tijdelijk een box14 op te hangen en daarna weer de box12 terug alleen het boeken van een monteur voor het sneller over zetten op de KPN Software is niet echt een goede reden en daarom zullen er dan voorrijkosten worden gerekend.

Hoi ​@TomRoozendaal en ​@Edje2408. Dat is natuurlijk een vervelende gang van zaken. Er is helaas voor mij geen manier om de volgorde van de updates te forceren maar ik wil wel even kijken of ik beren op de weg zie  zie die een update in de weg kan zitten. Zouden jullie het profiel nog eens kunnen invullen? Dan kijk ik even.

Hoi ​@TomRoozendaal en ​@Edje2408. Dat is natuurlijk een vervelende gang van zaken. Er is helaas voor mij geen manier om de volgorde van de updates te forceren maar ik wil wel even kijken of ik beren op de weg zie  zie die een update in de weg kan zitten. Zouden jullie het profiel nog eens kunnen invullen? Dan kijk ik even.

Beste Remco,

Ik heb mijn profiel helemaal bijgewerkt. Ik ben erg benieuwd wat je kan zien/vinden of kan doen voor mij.

Alvast vriendelijk bedankt. 

Dank je Tom! Ik kan niets beloven want ik heb geen directe invloed op de uitrol van de update maar ik ga er mee aan de slag van de week. 

Reageer