Skip to main content

Hoe vaak heb je vandaag zo'n verbreking ondervonden? En merkte je alleen een onderbreking van de wifi? Of viel het op dat ook bekabeld internet/ tv op die momenten niet helemaal goed werkten? Ik vraag dit omdat ik 2 volledige verbrekingen terug zie, waarbij je verbinding helemaal verdwenen is. 

 

@Maja_ vanmorgen een onderbreking van interactieve tv. WiFi niet gecheckt op dat moment want kwam net uit de douche en er stond een foutmelding op de tv. F303 of E303 als ik me niet vergis. En begin van de avond een WiFi onderbreking. Maar zat op dat moment geen tv te kijken. Dus het zou een volledige onderbreking van de verbinding kunnen zijn geweest. We gebruiken geen bekabeld internet dus dat kan ik niet bevestigen. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @MatGerBen, ik heb je even een eigen topic gegeven omdat jouw probleem los lijkt te staan van de update. De 2 verbrekingen die ik gemeten heb, lijkten al voor je modem te zijn ontstaan.

Aangezien je tv ook een foutmelding gaf, ben ik er wel vrij zeker van dat de verbinding op dat moment echt even helemaal weg is geweest. Zou je de kabel die tussen je modem en de aansluiting aan de muur loopt, even helemaal los willen halen en daarna goed stevig weer in willen klikken? Kan zijn dat het daar mis gaat en dat 1 van de stekkers niet helemaal goed connectie maakt!

 


@Maja_ ah. Dan heb ik denk ik een verklaring. KPN heeft op 1 juli onderhoud gepleegd aan t netwerk. Ik heb daarna de router stroomvrij gemaakt en is de nieuwe firmware geïnstalleerd. Maar dan zitten de problemen dus niet in de firmware maar tussen de wijkcentrale en mijn NT. Wil je doorpakken en dat laten nakijken. 


Hoi @MatGerBen ,

Je zou het NT nog 3 minuten stroomloos kunnen maken, zodat hij opnieuw verbinding maakt met het glasvezel netwerk.


Ik sluit mij helemaal aan bij wat @martijn197108 voorstelt, heb je dit wellicht in tussentijd al gedaan @MatGerBen?


Ik sluit mij helemaal aan bij wat @martijn197108 voorstelt, heb je dit wellicht in tussentijd al gedaan @MatGerBen?

Zojuist gedaan. Morgen even aankijken wat het doet. Kun je me morgen berichten of je ziet dat de verbinding voor het modem stabiel is. 


Top, ik hou het even in de gaten @MatGerBen 🙂


Top, ik hou het even in de gaten @MatGerBen 🙂

@Maja_  de verbinding lijkt stabieler. Heb wel de tv ontvanger opnieuw geïnstalleerd want de font van het menu was met een afwijkend lettertype. Leek wel op times new roman. En diezelfde tv ontvanger heb ik vanmorgen moeten herstarten omdat deze niet wilde opstarten uit stand-by. 


@Maja_ zojuist de box 12 even stroomloos gemaakt omdat de Ikea smarthub onbereikbaar was. Iets van een melding dat de telefoon niet verbonden was met herzelfde WiFi netwerk. Het 2x herstarten van de smarthub geen solaas. Na de herstart van de box 12 herstelde de verbinding zich wel. Dus vermoed dat er iets in de box 12 conflicteerde met de Smarthub. 


Excuus voor de late reactie @MatGerBen, ik heb wel een bericht getypt afgelopen weekend maar heb hem blijkbaar niet daadwerkelijk geplaatst 🙄😅

Hoe ervaar je zelf de verbinding op het moment? Ik zie af en toe nog wel een verbreking terug, maar dat lijkt niet alleen om de wifi te gaan maar om de algehele verbinding.


Ja dat heb ik ook ervaren. Vanmorgen nog. Heb van de week WiFi geprobeerd te optimaliseren want de sterkte laat ernstig te wensen over.  Dat lijkt overigens wat verbeterd. 


Nou, in ieder geval fijn dat de sterkte wat verbeterd lijkt te zijn!

De laatste totale verbreking die ik zie, is op de 13e in de middag. Daarna lijkt het er op dat je gisteren zelf nog een keer iets met het modem hebt gedaan en verder zou alles stabiel moeten zijn geweest. Heb je zelf meer verbrekingen bemerkt of klopt dit wel ongeveer?

 


Nou, in ieder geval fijn dat de sterkte wat verbeterd lijkt te zijn!

De laatste totale verbreking die ik zie, is op de 13e in de middag. Daarna lijkt het er op dat je gisteren zelf nog een keer iets met het modem hebt gedaan en verder zou alles stabiel moeten zijn geweest. Heb je zelf meer verbrekingen bemerkt of klopt dit wel ongeveer?

 

Tja. Gisteravond heb ik inderdaad problemen gehad dat de HomePod Mini constant de verbinding kwijt raakte. Dit terwijl deze binnen 2 meter, weliswaar met een verdiepingsvloer ertussen, van de box 12 staat. Mijn iPhone had op dat moment gewoon prima verbinding dus had ik het in eerste instantie in de HomePod gezocht. Na enkele keren van de stroom af te halen zonder resultaat de box 12 even spanningsloos gemaakt en opnieuw gestart. Sinds later op de avond geen verbrekingen meer gehad. 


@Maja_ 16-7 om 13.55 u. Volledige onderbreking. Alleen de Powerknop was groen. Overige lampjes uit de box 12 uit. Na halve minuut kwamen de overige lampjes weer op groen. 


Die verbreking zie ik terug maar dit lijkt een ander soort verbreking te zijn dan degenen die ik eerder heb gemeten. Het lijkt nu weer alsof je zélf het modem uit hebt gezet of los hebt gekoppeld, maar dat is niet het geval begrijp ik.

Ik loop er tegenaan dat het volgens mijn meetsysteem telkens ‘niet erg genoeg’ is voor vervolgstappen, dus ik loop een beetje vast. Daarom wil ik nu via een andere weg collega's van de technische dienst inschakelen, zodat ze alsnog even mee kunnen kijken.

Hier verwacht ik begin volgende week een reactie op!

 


@Maja_ dat klopt ja. Ben vandaag zelf niet aan de box 12 geweest. Was gewoon aan het tv kijken. Heb zelf het idee dat het terug te brengen moet zijn na de netwerkwerkzaamheden op 1 juli. Hierna is alle ellende en instabiliteit begonnen. En je gaf eerder al aan dat de verbreking voor het modem zat. 


Inderdaad, tot en met 13 juli is er haast om de dag een verbreking te zien die vóór het modem plaatsvindt. En dat dit tegelijk met de werkzaamheden is ontstaan, vind ik opvallend genoeg om er een bericht richting de technische mensen aan te wagen!


18-7 rond 13.20 u. Volledige ontbreking. Herstelde zichzelf op 1 van de tv ontvangers na. Deze stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart. 


@Maja_  Sinds 17.45 verlies HomePod Mini weer binnen enkele minuten twee keer  de verbinding met het netwerk. Kun je onderzoeken of dit door het WiFi signaal komt. De Sonos speakers blijven namelijk wel gewoon muziek spelen dus heb daar m’n twijfels over. Zelf niet aan de box 12 geweest. 


 


Toch maar even de box 12 stroomloos gemaakt na een nacht vol verbrekingen van de verbinding met de HomePod. Zit te denken dat het misschien gezocht moet worden in het WiFi modus van het 5gh signaal. Staat nu op 802.11ax. Iemand advies? 
 

 


Je zou de wifi instellingen zowel bij 5ghz als 2.4ghz op b/g/n en a/n/ac kunnen zetten inderdaad.Maar ik vermoed dat dat het niet is, daar is namelijk met de nieuwe update niks aan veranderd.


Je zou de wifi instellingen zowel bij 5ghz als 2.4ghz op b/g/n en a/n/ac kunnen zetten inderdaad.Maar ik vermoed dat dat het niet is, daar is namelijk met de nieuwe update niks aan veranderd.

En dan zou het na het opnieuw opstarten van de box 12 ook niet moeten uitmaken lijkt me. Het is of wel of geen verbinding. Niet enkele dagen prima en vervolgens om de haverklap een verbinding die wegvalt. 


Je zou de wifi instellingen zowel bij 5ghz als 2.4ghz op b/g/n en a/n/ac kunnen zetten inderdaad.Maar ik vermoed dat dat het niet is, daar is namelijk met de nieuwe update niks aan veranderd.

En dan zou het na het opnieuw opstarten van de box 12 ook niet moeten uitmaken lijkt me. Het is of wel of geen verbinding. Niet enkele dagen prima en vervolgens om de haverklap een verbinding die wegvalt. 

Klopt.Je zou nog extra wifi kunnen aanzetten en het daarmee verbinden.Misschien switcht het steeds tussen 2.4 en 5.


Heb extra WiFi alleen 2,4 aan staan. Idee was voor sterker signaal in de tuin. Maar verder heb ik daar geen apparaten mee gekoppeld. Misschien kan ik de HomePod opnieuw instellen via dat WiFi netwerk. Kijken wat t doet. 
 


Wederom box 12 en ook maar voor de zekerheid NT stroomloos gemaakt voor 3 minuten. IVM verbreking WiFi verbinding van de Samsung smart tv welke met geen mogelijkheid weer te verbinden was met het modem. Na de herstart van de boel en stroomloos maken van de tv kwam de verbinding weer automatisch tot stand. 
vanwege deze issues neig ik toch weer naar de firmware te kijken als mogelijke oorzaak. Deze problemen zijn me onbekend bij de .516 namelijk.