Skip to main content

Hoe vaak heb je vandaag zo'n verbreking ondervonden? En merkte je alleen een onderbreking van de wifi? Of viel het op dat ook bekabeld internet/ tv op die momenten niet helemaal goed werkten? Ik vraag dit omdat ik 2 volledige verbrekingen terug zie, waarbij je verbinding helemaal verdwenen is. 

 

@Maja_ vanmorgen een onderbreking van interactieve tv. WiFi niet gecheckt op dat moment want kwam net uit de douche en er stond een foutmelding op de tv. F303 of E303 als ik me niet vergis. En begin van de avond een WiFi onderbreking. Maar zat op dat moment geen tv te kijken. Dus het zou een volledige onderbreking van de verbinding kunnen zijn geweest. We gebruiken geen bekabeld internet dus dat kan ik niet bevestigen. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Het zijn wel telkens allemaal andere ‘vage’ issues inderdaad. Ik zal even overleggen met @Erik_ die hier net iets meer over zal kunnen vertellen dan ik. Heb nog geen reactie vanuit de andere partij die ik om hulp heb gevraagd, maar hopelijk is dat ook niet meer nodig.

We komen er bij je op terug!


21/7 om 18u. Tijdens het kijken van een opname werd de verbinding verbroken. Foutcode 303. Naar de box 12 gelopen maar alle lampjes waren groen. Het viel we wel op dat ook de Ikea hub de verbinding kwijt was. Na enkele seconden had de Ikea hub weer verbinding en herstelde de verbinding van de tv ontvanger zichzelf ook. 
 

wat me vandaag ook is opgevallen dat bij het luisteren van muziek via tv ontvanger. Kanaal 811 het logo wat op de tv wordt getoond niet wordt ingeladen. 


Erik geeft aan dat er momenteel iets speelt met verbrekende ppp verbindingen (dus dat de hele connectie even wegvalt), maar dit ligt niet (alleen) aan de softwareversie. Het komt ook met andere modems voor, en ook bij klanten die nog de 516 software hebben. De modem-mensen weten helaas nog niet waar het van komt en hebben dit nog in onderzoek. Ik zal even kijken hoe we jouw aansluiting het best mee kunnen kunnen nemen in dit onderzoek!


@Maja_ dank je wel. Ik zal issues blijven melden in dit draadje. 


Wederom korte verbreking van de volledige verbinding rond 14.40. Heeft zichzelf hersteld. 


Vandaag rond 16 en 16.45 beeld tv ontvanger bevroren voor ongeveer 45-60 sec. Geen foutmelding. 


Rond 18.00 uur weer kortstondige onderbreking van alle diensten. 


Ik zie nog steeds ongeveer om de dag een verbreking vóór het modem terug, en heb dat specifieke probleem uitgebreid uitgelegd aan een collega die hier wat dieper in kan duiken. Heb ook aangegeven dat dit is ontstaan na de werkzaamheden op 1 juli.

Hopelijk kan hij ons hier snel mee verder helpen, je hoort van me zodra ik een terugkoppeling ontvang!


Ik zie nog steeds ongeveer om de dag een verbreking vóór het modem terug, en heb dat specifieke probleem uitgebreid uitgelegd aan een collega die hier wat dieper in kan duiken. Heb ook aangegeven dat dit is ontstaan na de werkzaamheden op 1 juli.

Hopelijk kan hij ons hier snel mee verder helpen, je hoort van me zodra ik een terugkoppeling ontvang!

Dank. Schijf maar weer onderbreking erbij 22.27u. Hopelijk vinden ze iets. Het is ondertussen een lange vervelende maand met constant problemen. Zag vandaag een KPN busje bij de wijkcentrale met de hoop dat ze voor mijn probleem aan t werk waren maar dat lijkt voorbarig. 


30/7 22.19. Kortstondige onderbreking van de verbinding. 


Staat ook genoteerd!

Mijn collega zag niet echt terug dat er op 1 juli iets hardware matigs is gedaan qua onderhoud, het lijkt er eerder op dat álle aansluitingen van jouw wijkcentrale een volledige reset hebben gehad. Omdat er niets is gewijzigd in de hardware, lijkt het hem dan ook erg onwaarschijnlijk dat het gemelde onderhoud de situatie heeft veroorzaakt.

Ik ga nu weer een andere afdeling inschakelen om mee te kijken, vanuit daar kunnen ze indien nodig ook een monteur aansturen of een storingsbon voor een achterliggende technische afdeling aanmaken! To be continued...


Het advies is om eerst een nieuw modem te testen, voordat we verder gaat kijken. Die is nu verzonden en als het goed is heb je een sms ontvangen met informatie over het omruilen @MatGerBen. Kan je bevestigen dat je die sms echt ontvangen hebt en weet wat de bedoeling is? 


Het advies is om eerst een nieuw modem te testen, voordat we verder gaat kijken. Die is nu verzonden en als het goed is heb je een sms ontvangen met informatie over het omruilen @MatGerBen. Kan je bevestigen dat je die sms echt ontvangen hebt en weet wat de bedoeling is? 

Sms ontvangen. Als ik t goed begrijp moet ik het oude modem meenemen naar het PostNL punt en omruilen. 


Klopt, het wordt een gevalletje ‘gelijk oversteken’ 😉

Ik hoop van harte dat de problemen voorbij zijn met het nieuwe modem, laat je weten hoe het gaat?


Klopt, het wordt een gevalletje ‘gelijk oversteken’ 😉

Ik hoop van harte dat de problemen voorbij zijn met het nieuwe modem, laat je weten hoe het gaat?

Hi @Maja_   ik heb zojuist het modem vervangen. Instellingen behoudens de channels heeft ie netjes ingeladen. Dus alles werkt voor nu. Ik zal me bij eventuele issues weer melden. Bedankt voor zover. 


Ah super!

Uiteraard hoop ik dat er geen issues meer zullen zijn zo, maar als dat wel het geval is kijken we uiteraard gewoon verder 😊


Na 8 dagen zonder issues begint het zojuist weer met  verbroken verbindingen. De lampjes op de box 12 branden gewoon.  Hopelijk is het een incident maar geen voorbode dat de ellende opnieuw begint. Overigens is de tv ontvanger gewoon door blijven gaan. Dus geen 303. 


16.06 volledige verbinding is verbroken. Alleen de power was groen. Verder alle lampjes uit. Na halve minuut kwam alles weer online. 


13.35. Softwarematig box 12 herstart na een dag vol ellende. Het lijkt me werkelijk een firmware issue te zijn. Hardware na vervangen van de box 12 en hoofdverbinding naar de wijkcentrale kunnen we eigenlijk wel wegstrepen. Maar wat is er gebeurd rond  10 augustus? De eerste week na de vervangen box 12 geen enkele onderbreking geweest. Tenminste dat ik gemerkt heb. 


Aanhoudende verbindingsproblemen van de HomePod mini. Geprobeerd om de modus aan te passen naar het WiFi 5 protocol maar als het goed is zou 802.11ax backwards compatible moeten zijn. Het lijkt ook geen stabiele oplossing te bieden. Zojuist zowel de NT als box 12 3 minuten stroomloos gemaakt. Maar ik wordt hier echt radeloos van. Herhaling van zetten van alles wat ik afgelopen maand heb meegemaakt. @Maja_ Hopelijk kun je nog iets meer voor me betekenen. Kun je iets opmaken uit logfiles? 


Hoi @MatGerBen, Maja heeft vakantie, vandaar dat ik in jouw topic reageer. 

Ik lees dat de verbrekingen toch nog voor komen, ondanks het nieuwe modem. Ik heb net je verbinding nagekeken, maar vanaf deze kant gezien ziet je verbinding er nu al meerdere dagen stabiel uit. Hoe gaat het daar aan jouw kant van de verbinding? 


Volledige verbreking is enkele dagen geleden. Echter nog wel dagelijks issues met de WiFi verbinding met de Apple HomePod mini. Nadat ik de stroom er even af heb gehaald is het wat verbeterd maar nog zeker een keer of 4 per dag dat ie even de verbinding kwijt is. Dus ik juich nog zeker niet. 


Afgelopen nacht. Box 12 maar weer stroomloos gemaakt. 


Aangezien WiFi modus aanpassen het probleem niet verhelpt heb in deze weer teruggezet naar 802.11ax. Daarnaast heb ik de HomePod een vast Ip gegeven. En de box 12 maar weer herstart. Even kijken wat t doet. 


Aangezien WiFi modus aanpassen het probleem niet verhelpt heb in deze weer teruggezet naar 802.11ax. Daarnaast heb ik de HomePod een vast Ip gegeven. En de box 12 maar weer herstart. Even kijken wat t doet. 

Helaas niet het gewenste resultaat.