Skip to main content

Hoe vaak heb je vandaag zo'n verbreking ondervonden? En merkte je alleen een onderbreking van de wifi? Of viel het op dat ook bekabeld internet/ tv op die momenten niet helemaal goed werkten? Ik vraag dit omdat ik 2 volledige verbrekingen terug zie, waarbij je verbinding helemaal verdwenen is. 

 

@Maja_ vanmorgen een onderbreking van interactieve tv. WiFi niet gecheckt op dat moment want kwam net uit de douche en er stond een foutmelding op de tv. F303 of E303 als ik me niet vergis. En begin van de avond een WiFi onderbreking. Maar zat op dat moment geen tv te kijken. Dus het zou een volledige onderbreking van de verbinding kunnen zijn geweest. We gebruiken geen bekabeld internet dus dat kan ik niet bevestigen. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

@MatGerBen Oke, de gehele verbinding verbreekt dus niet meer, dat is op zich een goed teken. Het modem houdt dus wel verbinding met ons netwerk. Het gaat nu alleen om de verbinding met jouw Apple HomePod mini. Hebben andere apparaten wel een stabiele verbinding? Als het echt alleen de HomePod mini is, kan je de situatie ook eens voorleggen op bijvoorbeeld het forum van Apple. Tweakers heeft ook een specifiek stukje forum voor Apple. Grote kans dat je daar goede tips en suggesties tegen komt!

Als de wifi verbinding met meerdere apparaten verbreekt, wat komt er dan uit de Wifi Manager als je deze doorloopt? Deze servicetool helpt je om je wifi optimaal in te stellen.


22/8 22.03. Volledige onderbreking van de verbinding. Alle lampjes muv power uit. Box 12 heeft zich herstart waarbij de diensten zich herstelde. 


22/8 22.03. Volledige onderbreking van de verbinding. Alle lampjes muv power uit. Box 12 heeft zich herstart waarbij de diensten zich herstelde. 

Zojuist 24/08 19.57 uur wederom. 


22/8 22.03. Volledige onderbreking van de verbinding. Alle lampjes muv power uit. Box 12 heeft zich herstart waarbij de diensten zich herstelde. 

Zojuist 24/08 19.57 uur wederom. 

25/08 19.47 uur


22/8 22.03. Volledige onderbreking van de verbinding. Alle lampjes muv power uit. Box 12 heeft zich herstart waarbij de diensten zich herstelde. 

Zojuist 24/08 19.57 uur wederom. 

25/08 19.47 uur

Die tijden zitten wel dicht bij elkaar in de buurt. Gebeurt er iets bijzonders in huis rond die tijd waardoor de verbinding in de stress schiet? 


22/8 22.03. Volledige onderbreking van de verbinding. Alle lampjes muv power uit. Box 12 heeft zich herstart waarbij de diensten zich herstelde. 

Zojuist 24/08 19.57 uur wederom. 

25/08 19.47 uur

Die tijden zitten wel dicht bij elkaar in de buurt. Gebeurt er iets bijzonders in huis rond die tijd waardoor de verbinding in de stress schiet? 

En vandaag weer rond 19.35 u. Geen bijzonder zware belasting. Gewoon wat op de telefoon bezig. App van nu.nl, rtl nieuws, Reddit etc. 


28/8 20.12 volledige onderbreking gedurende 30 sec tot 1 minuut. Alleen tv kijken via de tv ontvanger. Verder niets wat de box 12 zwaar belast. 


@MatGerBen Het klinkt inderdaad alsof er op dat moment iets in je netwerk thuis gebeurt, omdat de tijden zoals @BruisTablet noemt inderdaad bij elkaar in de buurt komen. 

Heb je mijn vragen en suggesties nog gezien en geprobeerd?

@MatGerBen Oke, de gehele verbinding verbreekt dus niet meer, dat is op zich een goed teken. Het modem houdt dus wel verbinding met ons netwerk. Het gaat nu alleen om de verbinding met jouw Apple HomePod mini. Hebben andere apparaten wel een stabiele verbinding? Als het echt alleen de HomePod mini is, kan je de situatie ook eens voorleggen op bijvoorbeeld het forum van Apple. Tweakers heeft ook een specifiek stukje forum voor Apple. Grote kans dat je daar goede tips en suggesties tegen komt!

Als de wifi verbinding met meerdere apparaten verbreekt, wat komt er dan uit de Wifi Manager als je deze doorloopt? Deze servicetool helpt je om je wifi optimaal in te stellen.

 


@Alexandra. De focus ligt voor nu even op de volledige onderbreking (alles dus niet alleen WiFi)  en niet meer zo zeer op alleen de WiFi verbinding van de HomePod mini. Ik heb een tweede apparaat ingesteld als homehub dus zodra de HomePod mini de verbinding verliest (en dat is nog met enige regelmaat) dan vangt die de functie van homehub over voor de bediening van mijn smarthome. 


31/8 21.37. Kortstondig volledige verbreking alle diensten. 


@MatGerBen Goed dat je daar de focus op hebt, als de gehele verbinding soms toch wegvalt. Ik raad je aan om op dat moment even te bellen met onze klantenservice. Dat is in deze situatie handiger, omdat mijn collega’s daar dan direct de verbinding voor je nakijken en kunnen zien wat er dan gebeurt. Via het forum zit er altijd tijd tussen voordat we bij je topic zijn. Dat is nu minder handig, omdat ik achteraf niet altijd goed kan zien wat de oorzaak was.

Vandaar mijn advies om even te bellen met ons gratis nummer 0800-0402 als je verbinding wegvalt. Mijn collega's daar helpen je direct verder.


om dit draadje maar weer eens nieuw leven in te blazen. Nog dagelijks dat de verbinding volledig wegvalt. Het hersteld zich veelal binnen een minuut. Dus vooralsnog is het alleen hinderlijk en zijn we bijna op het punt gekomen, sinds juli 2022, dat het ‘normaal’ is. 
 

maar uiteraard zou ook een kortstondige onderbreking niet normaal mogen worden aangezien het dagelijks gebeurd. En bij het terugkijken van opnames en bij pauzeren van live tv krijgen we ook vaak eerst de melding dat de verbinding verbroken is om vervolgens bij de tweede poging te werken. 
 

We hebben indertijd een nieuwe Box 12 gekregen na een periode van onverklaarbare problemen met de Box 12 waarna de problemen nooit helemaal zijn verdwenen dus de enige conclusie kan zijn dat de box 12 gewoon een onding is. Hopelijk komt KPN snel met een upgrade. 


Hi @MatGerBen, balen zeg dat het nog steeds niet in orde is 😕

Ik zie haast om de dag een verbreking die niet veroorzaakt lijkt te worden door de Box12, ga er voor je mee aan de slag en hopelijk kunnen we nu voor eens en altijd een oplossing vinden!


Hi @MatGerBen, zou jij je glasvezelkastje eens een minuut of 2 van de stroom af willen halen? Je verbinding verbreekt nu met enige regelmaat vóór de Box 12 zo te zien, en dit zou veroorzaakt kunnen worden door de glasvezelaansluiting zelf. Door het ‘herstarten’ van je glasvezelkastje kunnen we uitsluiten of dit wel of niet de boosdoener is. mocht het nu geen enkel verschil maken dan gaan we weer een stap verder hoor! 


Hi @MatGerBen, zou jij je glasvezelkastje eens een minuut of 2 van de stroom af willen halen? Je verbinding verbreekt nu met enige regelmaat vóór de Box 12 zo te zien, en dit zou veroorzaakt kunnen worden door de glasvezelaansluiting zelf. Door het ‘herstarten’ van je glasvezelkastje kunnen we uitsluiten of dit wel of niet de boosdoener is. mocht het nu geen enkel verschil maken dan gaan we weer een stap verder hoor! 

Ik heb de NT en Box 12 ongeveer 5 minuten stroomloos gemaakt en vervolgens eerst de NT op laten starten en daarna ook de box 12 weer op stroom. We hebben dat enkele maanden ook al eens geprobeerd maar nog een poging kan geen kwaad. 


Inderdaad! Ben heel benieuwd of dit een effect heeft. De situatie is nu anders omdat ik geen verbrekingen van het modem elf terug zie nu, maar echt een soort signaalverlies vóór het modem en dat zou heel goed door de NT kunnen komen. Ik zal over een dag of wat even kijken of ik nog weer van de verbrekingen terug zie!


Nog steeds 😑 Volgende stap is dat ik nu weer wil kijken of ik een storingsbon aan kan maken voor de technische dienst (of wellicht direct een monteur) maar daarvoor moet ik eerst nog vanaf afstand je modem resetten. Zelf doen heeft geen nut, dit moet vanuit mijn systeem gebeuren voordat ik er een stapje verder mee kom. Op welke momenten zou jou dat uitkomen? Je zit dan even een minuutje of wat zonder werkende verbinding, vandaar dat ik dit niet zomaar doe zonder overleg!


Houdt dat in dat ik alle apparaten weer opnieuw zal moeten gaan verbinden? Want dat liever niet met 20+ gekoppelde apparaten. Blijft het SSID en wachtwoord van het netwerk ongewijzigd? 


Oei, met zo veel gekoppelde apparaten snap ik dat je je zorgen maakt! 😬

Na een reset zullen SSID en wachtwoord worden ingesteld zoals ze op het stickertje van je modem staan. Mocht je zelf ooit iets anders in hebben gesteld, dan kan je na het resetten via een apparaat dat bekabeld aangesloten wordt, weer de eerder door jou gebruikte inloggegevens instellen, en hebben al je apparaten direct weer verbinding 🙂

Dit is een stap waar we echt niet omheen kunnen helaas. Na vandaag ben ik er 2 dagen tussenuit, zaterdagavond werk ik weer. Zou het dan uitkomen?


Oei, met zo veel gekoppelde apparaten snap ik dat je je zorgen maakt! 😬

Na een reset zullen SSID en wachtwoord worden ingesteld zoals ze op het stickertje van je modem staan. Mocht je zelf ooit iets anders in hebben gesteld, dan kan je na het resetten via een apparaat dat bekabeld aangesloten wordt, weer de eerder door jou gebruikte inloggegevens instellen, en hebben al je apparaten direct weer verbinding 🙂

Dit is een stap waar we echt niet omheen kunnen helaas. Na vandaag ben ik er 2 dagen tussenuit, zaterdagavond werk ik weer. Zou het dan uitkomen?

Dag Maja. Dat gaat em echt niet worden. Ga niet mijn hele smarthome opnieuw opzetten om dit even uit te testen. Zonder gegarandeerd succes zie ik daar voor nu vanaf. Zoals je aangeeft zit het probleem ‘voor’ het modem. 


@Maja_ het is vandaag extreem. Meermalen volledige onderbreking. Heb de box 12 ook enkele keren herstart. 


Ik zie inderdaad VEEL verbrekingen terug sinds gisteren. Gek genoeg worden ze niet gemeten door het deel van het systeem waarmee een verdere analyse gedaan kan worden 🤔

Omdat het nu toch wel overduidelijk is dat jouw verbinding onderzocht moet worden, heb ik via een omweg een melding aangemaakt voor onze technische dienst, waarin ik uit heb gelegd dat je al langere tijd klachten ervaart met verbrekingen en dat het sinds gisteren ineens een stuk erger geworden is, met het verzoek om dit toch eens goed te bekijken. Ze horen hier binnen 3 werkdagen over te bellen, laat je het weten als je iets hebt gehoord? 


Ik zie inderdaad VEEL verbrekingen terug sinds gisteren. Gek genoeg worden ze niet gemeten door het deel van het systeem waarmee een verdere analyse gedaan kan worden 🤔

Omdat het nu toch wel overduidelijk is dat jouw verbinding onderzocht moet worden, heb ik via een omweg een melding aangemaakt voor onze technische dienst, waarin ik uit heb gelegd dat je al langere tijd klachten ervaart met verbrekingen en dat het sinds gisteren ineens een stuk erger geworden is, met het verzoek om dit toch eens goed te bekijken. Ze horen hier binnen 3 werkdagen over te bellen, laat je het weten als je iets hebt gehoord? 

Afspraak staat voor as woensdag. Ik laat het je weten zodra er meer bekend is. Bedankt voor zover.


Ah heel fijn, hopelijk vindt deze monteur eindelijk wat jouw verbrekingen veroorzaakt!


@Maja_   monteur is geweest. Geen problemen te vinden in de verbinding tussen de wijkcentrale en onze aansluiting. Gisteren ook geen verbreking gehad. Zou je altijd zien.  Hij heeft preventief de NT vervangen. Wat hij aangaf is dat ik nog een EoF heb en dat daar wel vaker onverklaarbare issues mee zijn die ook niet terug te vinden zijn in logbestanden. Via een service team heeft hij de verbinding laten upgraden naar GoF. Dat staat voor 21-12 gepland. Dus goede hoop dat het daarna voor goed is opgelost.