Skip to main content

Hoe vaak heb je vandaag zo'n verbreking ondervonden? En merkte je alleen een onderbreking van de wifi? Of viel het op dat ook bekabeld internet/ tv op die momenten niet helemaal goed werkten? Ik vraag dit omdat ik 2 volledige verbrekingen terug zie, waarbij je verbinding helemaal verdwenen is. 

 

@Maja_ vanmorgen een onderbreking van interactieve tv. WiFi niet gecheckt op dat moment want kwam net uit de douche en er stond een foutmelding op de tv. F303 of E303 als ik me niet vergis. En begin van de avond een WiFi onderbreking. Maar zat op dat moment geen tv te kijken. Dus het zou een volledige onderbreking van de verbinding kunnen zijn geweest. We gebruiken geen bekabeld internet dus dat kan ik niet bevestigen. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ah kijk aan, fijn dat je een monteur trof die deze situatie vaker tegen is gekomen! Ik hoop met je mee dat het na die omzetting voor altijd goed blijft 😃 Zou je na een aantal dagen om GoF willen laten weten of het inderdaad goed blijft daarna? 😊


Ah kijk aan, fijn dat je een monteur trof die deze situatie vaker tegen is gekomen! Ik hoop met je mee dat het na die omzetting voor altijd goed blijft 😃 Zou je na een aantal dagen om GoF willen laten weten of het inderdaad goed blijft daarna? 😊

Hi @Maja_ . Vandaag is de verbinding omgezet. Daarna hadden we geen interactieve tv. Een collega van je heeft toen remote de box 12 een reset gegeven waarbij met enkele uren ook de interactieve tv beschikbaar kwam. Ik had vandaag het gevoel dat de verbinding een stukje sneller was. Meer responsive op gebruik. Maar zojuist toch weer een verbreking van de verbinding. Zou je kunnen kijken of je hiervan iets kunt terug vinden in de logs. 


Hmm, ik zie die verbreking inderdaad terug, ook zie ik dat je storingsmelding nog open staat met als laatste notitie dat je nog niet hebt kunnen testen of de lijn stabiel zou blijven. Heb je vanuit de technische dienst ook een rechtstreeks nummer met een pincode ontvangen? Zo ja, dan wil ik je aanraden om vis die weg contact met ze te zoeken, deze afdeling kan meer zien en meten en in gang zetten dan ik dus je kan daar beter verder geholpen worden hiermee!


@Maja_ de monteur komt morgen weer. Degene die ik sprak dacht aan de GBIC module oid aan de kant van de wijkcentrale omdat bij mij binnen eigenlijk alles inmiddels is vervangen.  


Heel fijn dat ze dan nu eens goed de centrale in willen duiken 👍🏼


@Maja_  De monteur is geweest. Tussen de wijkcentrale en onze aansluiting is geen enkele uitval geweest sinds dat de verbinding afgelopen woensdag is omgezet naar GoF. Hij is van mening dat het in de box 12 zit en heeft deze vervangen door een V10. Benieuwd of het hiermee is verholpen. 


Ah mooi dat de lijn zelf nu goed is! Laat je weten of het in orde is met de V10?


@Maja_ de verbinding lijkt stabieler maar ik heb toch nu al 2 keer de v10 herstart omdat opeens de WiFi op de 5ghz apparaten werd verbroken met deze melding. De interactieve tv werkt dan wel gewoon en alle lampjes op de v10 branden. Nog een idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn. 


@Maja_ de verbinding lijkt stabieler maar ik heb toch nu al 2 keer de v10 herstart omdat opeens de WiFi op de 5ghz apparaten werd verbroken met deze melding. De interactieve tv werkt dan wel gewoon en alle lampjes op de v10 branden. Nog een idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn. 
 

 

Het lijkt een nieuw hoofdstuk te worden in dit dossier. Vannacht wederom dit probleem maar ben daarbij wel tot de conclusie gekomen dat het zich beperkt tot Apple devices. Ongeacht firmware versie die er op draait. Want ik heb nieuwe apparaten op de nieuwste firmware maar ook nog een oudere iPad op iOS 12 die hetzelfde probleem ervaart. Ik heb inmiddels de netwerkinstellingen op mijn iPhone hersteld maar daarna kon ik nog steeds geen verbinding maken met de experiabox v10. Pas na een herstart van de v10 was dat weer mogelijk. Dus we kunnen uitsluiten dat het in het Apple device zit. Alle problemen de afgelopen maanden hadden impact op alle diensten en alle apparaten die gekoppeld zijn aan WiFi. Nu draait alles behalve dat WiFi op de Apple apparaten door een ‘onjuist wachtwoord’ issue dus onbetrouwbaar is. En laten we nu net allemaal iPhones en iPads gebruiken 😬


@MatGerBen ,

Gebruik je enkel de wifi van de V10?Ik zie namelijk ook '’gerritsen-ext'’

Beveiliging staat op WPA2?En staat bandsteering aan of uit?Of welk kanaal staat 5GHZ?

Een standaard advies die waarschijnlijk niks doet, maar toch:je V10 al gereset door het resetgaatje met een paperclip in te drukken tot power rood is?


@MatGerBen,

Gebruik je enkel de wifi van de V10?Ik zie namelijk ook '’gerritsen-ext'’

Beveiliging staat op WPA2?En staat bandsteering aan of uit?Of welk kanaal staat 5GHZ?

Een standaard advies die waarschijnlijk niks doet, maar toch:je V10 al gereset door het resetgaatje met een paperclip in te drukken tot power rood is?

Hi Martijn. Fijne kerst! De Gerritsen-ext is een WiFi repeater maar daar zit geen enkel apparaat draadloos aan verbonden. Ik heb daar via UTP mijn omvormer van de zonnepanelen op zitten en via die repeater maakt dit verbinding met het internet. 
 

 


Bandsteering staat uit. 


Hoi,

Dankje, jij ook nog een fijne 2e kerstdag gewenst!

Die repeater zou denk ik niet echt een probleem moeten zijn, maar je kan natuurlijk die een paar dagen loskoppelen ter test.Alleen zie je je opbrengst dan even niet, weet niet of dat erg is..

 


 

Bedankt!

WPA2 staat in ieder geval goed.Enige wat je nog zou kunnen aanpassen is bij 5GHZ kanaal 48 of lager in te vullen.Misschien valt het door DFS uit.


@martijn197108 thnx. Heb dat bij WiFi 5 ghz netwerk aangepast. Maar kan daar met mijn verstand niet bij waarom een Windows laptop wel gewoon verbinding vasthoudt op het 5 ghz netwerk terwijl de Apple apparaten allen melding ‘onjuist wachtwoord’ geven. En nu ik vanmorgen de v10 heb herstart werkt t ook gewoon allemaal weer. Alleen om nu meermalen op de dag of om de dag de v10 te moeten herstarten vanwege deze problemen lijkt me niet de bedoeling. 


Die onjuist wachtwoord melding komt wel eens voor als het signaal even niet aanwezig is.Maar waarom je windows laptop wel verbinding houd, geen idee.Misschien schakelt die beter over als het kanaal word aangepast mocht DFS het probleem zijn.

Ik ben benieuwd hoe het gaat na het aanpassen van het kanaal!


Hmm, allereerst top dat de verbinding zelf nu eindelijk goed lijkt te zijn!

Wel weer erg zuur dat er vervolgens nieuwe problemen opdoemen 😑 Waar deze melding bij al je Apple apparatuur vandaan komt is mij eerlijk gezegd ook een raadsel 🤔 Heb je het wachtwoord veranderd nadat je de V10 hebt geïnstalleerd? Of is dit nog hetzelfde wachtwoord als je in gebruik had met de Box 12? Bij dit soort vage problemen heb ik eerder de tip aan mensen gegeven om even een helemaal nieuw wachtwoord in te stellen (en eventueel ook een andere SSID) en daarna waren de problemen voorbij. Wellicht is dat nog het proberen waard.


Hmm, allereerst top dat de verbinding zelf nu eindelijk goed lijkt te zijn!

Wel weer erg zuur dat er vervolgens nieuwe problemen opdoemen 😑 Waar deze melding bij al je Apple apparatuur vandaan komt is mij eerlijk gezegd ook een raadsel 🤔 Heb je het wachtwoord veranderd nadat je de V10 hebt geïnstalleerd? Of is dit nog hetzelfde wachtwoord als je in gebruik had met de Box 12? Bij dit soort vage problemen heb ik eerder de tip aan mensen gegeven om even een helemaal nieuw wachtwoord in te stellen (en eventueel ook een andere SSID) en daarna waren de problemen voorbij. Wellicht is dat nog het proberen waard.

Hi @Maja_. Alles is automatisch terug ingelezen bij het vervangen van de box 12 met de v10. Ik heb zelf niets aangepast behoudens het kanaal van de 5 ghz op advies van @martijn197108. Dus ik wacht het nu even af. En zal daarna de WiFi instellingen herstellen naar standaard om vervolgens alle apparaten opnieuw te koppelen. Het is niet anders. 


Als je de instellingen hersteld naar standaard veranderd de naam wel naar de naam van de V10 zelf, dus H369A…….

 


@Maja_ @martijn197108 even een korte update. Ik heb dinsdagavond het 5ghz netwerk hernoemd. Sindsdien zend mijn v10 dus twee netwerken uit. Waarbij ik op het 2,4 ghz netwerk mijn ‘oude’ Ssid heb aangehouden en alle smarthome apparaten de verbinding hebben vastgehouden zonder enige aanpassing. Mijn iPhone en HomePod heb ik verbonden met het nieuwe Ssid voor het 5ghz netwerk en is stabiel sindsdien.  Dus voorzichtig durf ik te stellen dat het gecombineerde netwerk 2,4/5ghz de oorzaak is van de problemen. Als ik overigens de KPN Thuis app start wordt geadviseerd om deze samen te voegen. Maar dat lijkt me dus niet raadzaam. 
 

 


 


Goed om te horen!

Mocht het toch anders worden kan je misschien ook de 2.4GHZ SSID aanpassen, bijvoorbeeld '’Gerritsen_'’ of '’Gerritsen_2.4GHZ'’. Maar ik denk/hoop dat het nu wel goed blijft werken!Ik zou het inderdaad zo laten en niet de netwerken weer samenvoegen.

 


Wat mooi dat het EINDELIJK allemaal goed lijkt te zijn @MatGerBen!

In jouw specifieke situatie wil ik inderdaad sterk afraden om de netwerken weer dezelfde naam te geven, het hele mesh gebeuren (dat je apparaten over kunnen springen van 2,4 naar 5Ghz) lijkt bij jou juist averechts te werken. 5Ghz heeft als voordeel dat het een stuk sneller is, maar stabiliteit is belangrijker dan snelheid wat mij betreft. Lekker zo laten dus 😉