Skip to main content
Beantwoord

Mijn weerstation heeft een frequentie nodig van 2,4GHz. de modem KPN V12b heeft 5GHz. Hoe krijg ik toegang met 2,4GHz?

• March 8, 2025
  • 2 reacties
  • 112 keer bekeken

Graag uw hulp voor een verbinding tussen weerstation en modem.
Mijn modem KPN V12b met MediaTek Wi-Fi 6E MT7922 160MHz Wireless LAN wil niet communiceren met mijn Bresser basisstation.
De Bresser 7 in 1 buiten sensor communiceert wél met het basisstation dus daarop kan ik de data uitlezen.
Maar omdat de WiFi niet werkt kan ik de weerdata niet publiceren op de sites van Weatherunderground of andere.
Ik heb alle procedures van de handleidingen gevolgd en steeds hetzelfde resultaat: ERR_CONNECTION_REFUSED.
Het is volgens de handleiding de bedoeling om via ProWeatherLive.net eerst contact te maken met het basisstation via WSLink maar dat lukt dus steeds niet.
Ik zet het basisstation volgens de handleiding op [AP] (access Point) en mijn mobiele telefoon WiFi ziet het toestel en verbindt hiermee, maar de doorstart naar WSLink komt niet tot stand. Misschien dat er ergens een blokkade opgeworpen wordt door het modem of de provider, of is de frequentie niet correct?

Mijn operatingsystem is WIN 11 PRO
Volgens cmd ipconfig /all is de IPV4 192.168.1.13 (preferred) waarbij de laatste3 cijfers steeds wijzigen, maar deze site wordt steeds geweigerd.

Graag een voor beginnend gebruiker een stap voor stap instructie.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@TenT100 de modem gebruikt gecombineerd de 2.4-band en de 5.0-band.

De meeste apparaten van A-kwaliteit kunnen daar eenvoudig de juiste band uit destilleren.

Er zijn ook apparaten die daar moeite mee hebben en vandaar dat je binnen de modem ‘extra wifi’ kunt activeren en binnen de ‘extra wifi’ de 2.4-band aanzetten met een eigen wifinaam (SSID) en eigen wachtwoord, daar moet jouw weerstation dan mee kunnen verbinden.

Zie ook onderstaande link:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 8, 2025

Beste ​@TenT100 de modem gebruikt gecombineerd de 2.4-band en de 5.0-band.

De meeste apparaten van A-kwaliteit kunnen daar eenvoudig de juiste band uit destilleren.

Er zijn ook apparaten die daar moeite mee hebben en vandaar dat je binnen de modem ‘extra wifi’ kunt activeren en binnen de ‘extra wifi’ de 2.4-band aanzetten met een eigen wifinaam (SSID) en eigen wachtwoord, daar moet jouw weerstation dan mee kunnen verbinden.

Zie ook onderstaande link:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

Dank je wel, JanD, Ik heb een “Extra WiFi” op 2,4GHz gemaakt maar het mocht niet baten. Iets van de modem blokkeert de toegang en dat is frustrerend. Ook als ik direct de website benader [192.168.2.13] krijg ik steeds “ERR_CONNECTION_REFUSED” en daar kom ik niet verder mee.

Het lijkt dat het station een vast IPV4 adres wil krijgen maar welk is mij niet duidelijk. 

d.m.v. cmd ipconfig /all heb ik genoemd ipv4 adres gelezen met (preferred) er achter. 

Ik zoek verder want frustratie, daar houd ik niet zo van.