Skip to main content
Vraag

Mijn wensen voor de volgende update van de Box 12

• May 9, 2025
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Beschik inmiddels over de update Box12. Na overgestapt te zijn van SW1 naar SW2 werkt ook de wifi weer naar behoren. Wat echter nogal irritant is (er moet wel iets te wensen overblijven) is dat als er iets fout gaat je in veel gevallen de box12 moet resetten en daarna weer alle sw-punten opnieuw moet installeren. Bij mij viel één SW2 punt uit na een stroomonderbreking. Nadat de stroom weer was hersteld startte hij weer op met groene lamp. In werkelijkheid was hij niet beschikbaar en ook in de topologie van Box12 werd een fout-situatie aangegeven. Dus het SW2 punt resetten en opnieuw installeren. Dat lukt dus niet meer (inmiddels zo’n 10 x geprobeerd met inachtneming van alle aandachtspunten op dit forum). Box12 accepteert het SW2 punt niet meer. 
De oplossing zal vermoedelijk het resetten van Box12 en het opnieuw installeren van alle SW2 punten zijn. Dat kost me weer een avondje.

Waarom kent de Box12 geen functie waarmee een eerder aangesloten apparaat kan worden ‘vergeten’ zodat het bij een nieuwe installatie als nieuw wordt beschouwd. Dat zou een heleboek werk en ergernis kunnen voorkomen.

Het kan natuurlijk zijn dat ik iets fout doe maar dat hoor ik dan graag.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 9, 2025

Als je in de topologie op een SW klikt zie je onderaan een knop “ontkoppelen”, als je dat doet wordt het apparaat “vergeten”.

• Auteur
  • Topper
  • May 12, 2025

Heb ik gedaan. Maar het probleem blijft bestaan.