Skip to main content

 

Ik heb een nieuw modem “Box12b” gekregen en daarvoor had ik een “Experiabox V10” deze had een verbinding met de Wibeee one module, deze module kan de opbrengst van de zonnepanelen uitlezen en doorgeven.

Als ik nu in de “Wibeee One” module inlog en een scan start naar mijn WiFi netwerk 2,4GHz en 5 GHz dan komt deze niet in beeld wel alle andere netwerken van Ziggo bij de buren.

Is het protocol van WiFi op de box12b veranderd? en moet ik een nieuwe firmware installeren op deze Wibeee one module?

 

Ik hoop dat er iemand is die dit begrijpt en een nuttig antwoord weet?

Alvast bedankt voor de moeite om mee te denken

Is de volgende link misschien de oplossing:

 


Beste Bruistablet, Ik begrijp dat je meedenkt, maar dit was te eenvoudig en heb ik als eerste gedaan en geen resultaat behaald. Het was een goede suggestie als je de handleiding niet leest.

Verder wordt het netwerk bij een Box12b modem erg instabiel als je extra netwerken laat draaien naast de bestaande standaard netwerk in WiFi. Dat behoeft bij jouw niet zo te zijn, maar bij ondergetekende is dat zeker het geval. Ook komt dit extra netwerk niet in beeld bij de scanning van het netwerk door de Wibeee-one opnemer van gewonnen energie.

Verder is het zo dat het standaard netwerk met zowel 5GHz als 2,4GHz de intelligentie hebben om de juiste apparatuur op te nemen die dit kan verwerken en dan kiest hij voor de hoogste snelheid. Wat natuurlijk ook 2,4GHz kan zijn. Echter dan blijft het Wifi-netwerk stabiel en snel en aanwezig! en dat is mij meer waard.

Dit is mijn ervaring misschien zijn er gebruikers die daar wat aan hebben.

Ik las net in mijn inbox dat KPN mij nieuwe software update gaat geven in deze komende nacht!!

Misschien lost dat iets op.


Hi @GJB-sr! Heeft de nieuwe software het probleem opgelost?

Als dat niet zo is, probeer dan eens een herstart van de Box 12b. Verbind direct na het online gaan van de Box de Wibeee. Het 2,4GHz netwerk is namelijk sneller online dan de 5GHz. 

Ook is het mogelijk de firmware van de Wibeee te updaten. Heb je dit al gedaan?


Beste Bram,

Ik heb gewacht op de upgrade van de software voor de BOX12b, deze zou worden geïnstalleerd op 1 oktober 2023. Dat is niet gelukt en KPN is tot aan vandaag bezig omdat als nog te doen. Helaas krijg ik steeds een SMS met de melding dat dit niet gelukt is!

Ik wordt hier een beetje teleurgesteld van en verder vindt ik het heel vervelend dat de software op het modem niet veilig is volgens mijn browser (deze zet dat steeds in het webadres van het modem). Dat vind ik nog veel vervelender.

Ik heb gebeld met KPN service desk en deze komen ook geen meter verder om mij te helpen.

Nu zit ik aan het einde van mijn mogelijkheden.

Verder heb ik jouw raad ook nog opgevolgd, echter zonder resultaat. Sorry, maar wel een goede tip.

Bedankt.😀


@GJB-sr de klantenservice van KPN is ook niet voor dit soort zaken. Die zijn er voor vragen over onze diensten of producten. Voor het installeren van eigen printers, slimme apparatuur of soortgelijke zaken zijn die niet. We hebben wel de afdeling Service Plus. Wanneer de update van de Box 12 niet helpt kan je altijd die proberen.


Bram, ik neem aan dat de upgrade voor Box12b een KPN aangelegenheid is ??

Dit is al vanaf 1 oktober 2023 tot 7 oktober 2023 nog steeds niet gelukt! Daar krijg ik ook steeds SMS-jes van door gestuurd van KPN??? Wat is er moeilijk aan een nieuwe software versie installeren op een nieuw modem BOX12b wat net is geïnstalleerd???

Sorry, dat begrijp ik echt niet.

Het Wibeee Produkt is geen probleem voor KPN, dat begrijp ik ook wel. Dat is mijn probleem.

Groet, Gerard-Jan 


Het is nu 12 oktober2023 en de upgrade is niet gelukt van het BOX12b modem van KPN.

Hier wordt je moedeloos van.

Ik denk dat ik het niet eens meer wil !

Ik ga dit onderwerp afsluiten en reageer niet meer.😟