Skip to main content
Beantwoord

Mijn Wifi is verslechterd sinds de modemupdate

• April 29, 2025
  • 3 reacties
  • 106 keer bekeken

Enkele weken geleden hebben jullie de router geüpdatet, nu is de wifi zeer slecht. Stekker er al meerdere malen uit gehad.wifi is Zwak en valt vaak weg.hebben jullie hier een oplossing voor. Heb ook gezien dat ik zeker niet de enigste ben.

mvg I de Rooij

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Rooijke. Erg vervelend dat je Wifi minder is geworden sinds je modem een update heeft gehad. Dat kan er soms mee te maken hebben, maar er is altijd wel een oplossing te vinden. 

Maar voordat ik er iets over kan zeggen en je echt van advies kan voorzien, ben ik eerst benieuwd naar welke apparatuur je hebt staan. Welke Experia Box heb je en heb je ook (witte of zwarte) SuperWifi versterkers? Of heb je andere Wifi versterkers? En misschien kun je ook vertellen welke firmware er nu op je Experia Box geïnstalleerd staat? Dat zie je door te gaan naar http://192.168.2.254 in je browser. Laat het maar weten. 

Wat je sowieso kunt doen is je Experia Box een fabrieksreset geven. Dat is een uitgebreidere reset dan 'm enkel uit en aan te zetten en dat helpt vaak ook. Hieronder lees je hoe je dat precies uitvoert. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 2, 2025

Hoi ​@Rooijke. Erg vervelend dat je Wifi minder is geworden sinds je modem een update heeft gehad. Dat kan er soms mee te maken hebben, maar er is altijd wel een oplossing te vinden. 

Maar voordat ik er iets over kan zeggen en je echt van advies kan voorzien, ben ik eerst benieuwd naar welke apparatuur je hebt staan. Welke Experia Box heb je en heb je ook (witte of zwarte) SuperWifi versterkers? Of heb je andere Wifi versterkers? En misschien kun je ook vertellen welke firmware er nu op je Experia Box geïnstalleerd staat? Dat zie je door te gaan naar http://192.168.2.254 in je browser. Laat het maar weten. 

Wat je sowieso kunt doen is je Experia Box een fabrieksreset geven. Dat is een uitgebreidere reset dan 'm enkel uit en aan te zetten en dat helpt vaak ook. Hieronder lees je hoe je dat precies uitvoert. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2025

Expedia box v10 een witte en boven een wifi versterker. Nog nooit problemen gehad met de wifi en na de update wel. Wat raar is je hebt de gewone wifi zeg maar en de 5G .De 5G staat  als ik bij mijn kpn bij netwerkgegevens en de andere wifi als extra netwerk. De 5G doet het prima maar de andere niet? Wat mijn verteld is door een medewerker ooit dat de 5G wifi goed is voor de kortere afstand tot je router!Ik heb geen wachtwoord voor zover ik weet om in te loggen in mijn browser ?Hoe kan ik daar inloggen?.Heb nog niet z’n zin om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen,bang dat ik het straks helemaal niet meer werkend krijg😊

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wat voor Wifi versterker heb je staan? Is dat een ronde witte of zwarte SuperWifi versterker of een andere? Als het van een andere fabrikant is, dan dien je misschien nog iets aan te passen in de instellingen. Als je aangeeft van welke fabrikant het is en welk model het betreft, dan kunnen we je daarbij helpen. 

En je geeft aan dat je Extra Wifi aan hebt gezet en je hebt dat waarschijnlijk gedaan via de MijnKPN app. Je hebt dan voor de 2,4GHz en 5GHz Wifi-band een eigen SSID (Wifi-naam) ingesteld. Maar het is dan wel zo dat je met beide SSID's apart verbinding dient te maken. De meeste mensen zetten Extra Wifi aan als ze bijvoorbeeld smarthome apparatuur hebben of een (oude) printer willen verbinden. Dan gaat het koppelen wat beter. Als je dat niet hebt, dan raad ik je aan om Extra Wifi weer uit te zetten. Dan hoef je maar met één SSID verbinding te maken en dan bepaalt het modem wel of je met 2,4GHz of 5GHz verbinding maakt. 

Ik snap dat je wat huiverig bent om je Experia Box V10 een fabrieksreset te geven, maar dit kan helemaal geen kwaad. De Wifi instellingen (ook Extra Wifi) worden weer teruggezet in je modem na een reset, dus je hoeft zelf niets in te stellen. Maar je kunt ook eerst beginnen met een reset van je Wifi versterker (mits deze van KPN afkomstig is). Hoe je dat doet lees je in de eerste link hieronder. De link daaronder geeft aan hoe je kunt inloggen op je V10 en de eerste keer is het wachtwoord ‘inloggen@v10’. Dan kun je alle instellingen bij langs gaan en ook eventueel zaken aanpassen.