Skip to main content

Ik kan geen verbinding maken met mijn modem vanuit de VS

Niet rechtstreeks maar ook niet via VPN.

IK wil het modem resetten omdat alle aparatuur off line gegaan is.

Hoe los ik dit op?

Hallo @AJB2 

 

Je zou het via deze pagina kunnen proberen, zie Laat ons je modem resetten onder Punt 2: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

 

Je bent dan wel alle instellingen kwijt behalve die van de WiFi, die worden weer opgehaald van een KPN server.


Na de reset moet ik het standaard wachtwoord wijzigen in het gebruikelijke wachtwoord en aangezien dit vanuit de VS niet lukt is dit geen goede oplossing

 


Daarom waarschuwde ik daarvoor, herstarten van afstand kan je helaas zelf niet doen voor zover ik weet.
Is er niemand die bij je thuis even de stekker eruit kan halen voor 30 seconden?
Dan blijven wel alle instellingen behouden.


Hallo @AJB2, welkom op het forum!
 

Ik hoop dat je een fijne tijd hebt in het buitenland! En dat het gelukt is om iemand thuis even te vragen om de Experia Box voor je te herstarten. 
Als het nog niet gelukt is, dan kan ik hier kijken of ik een herstart naar de Experia Box kan sturen. Dat lukt niet altijd, maar we kunnen het proberen. Mocht het nodig zijn, vul dan vooral je profiel in en laat daarna een berichtje achter in dit topic, dan kom ik weer bij je terug. 


Mijnmodem.KPN kan je voor zover ik weet enkel lokaal en enkel op je eigen netwerk bereiken. Dus vraag of iemand bij jou thuis de stekker eventjes uit het modem kan halen.